Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Beenkleed nuttig of niet?


125LXV

Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met het gebruik van een beenkleed.

Ik plan een veertiendaagse reis en overweeg om een beenkleed aan te schaffen.

Is dat een voldoende bescherming tegen regen en geeft dat niet teveel hinder tijdens het rijden?

Ik heb een 125LXV, misschien is er nog ergens een tweedehands?

Link naar reactie

die van Tucano zijn super, door die buizen die je moet opblazen beginnen die nie te flapperen als je boven de 70km/u rijd.

De andere merken hebben dit niet en die beginnen enorm te flapperen boven de 70km/u

Grtz Michel

Link naar reactie

Ik heb geen beenkleed, maar een motobroek (+ vest), met uitneembare binnenvoering. Even warm, geen last van regen en bescherming van de huid bij een eventuele val ...

Ook geen last van flapperen overigens :-)

Link naar reactie

Ik gebruik mijne Tucano tijdens de wintermaanden, heeft zelfs wat warmte af bij warme motor. Door inderdaad wat lucht te steken onderaan heb je geen last van het flapperen. Die van Tucano hebben zelfs een warm fleecke binnenin, dit in combinatie met een hoog windscherm en je hebt alle luxe tegen regen en koude. De nadelen zijn toch wel dat je niet het gevoel hebt van vrijheid aan je benen. Het voordeel tov een echte motobroek is dat je met je gewone kledij op stap kunt. Nu mijn winterdekentje is opgeborgen tot de volgende winter steekt er een goede regenbroek en jas onder mijn zadel... ook die houdt wind en regen buiten. Gaat de veertiendaagse reis naar het koude Noorden of naar het warme Zuiden ? Alvast een goede reis en hou je een dagboekje bij met de ervaringen op de vespa, kunnen we later meegenieten ;-))

Link naar reactie
Ben momenteel voor enkele dagen in Parijs. 75% van de scooters heeft hier een thermoscud. Heb zelf ook een tucano.

Inderdaad, toen ik een paar jaar geleden in Parijs was zag ik ze eigenlijk voor het eerst.

In al mijn naiviteit dacht ik dat het een Frans verschijnsel was en toen ik een paar maand later in het Franse zuiden bij een Vespadealer naar zo'n kleed vroeg keek hij met grote ogen naar mij.Het was dan ook 32c°... :)

Link naar reactie

heu zo'n beenkleed is toch helemaal niet voor lange ritten? dat dient net om uw gewone kleren aan te kunnen houden als je in het stad snel van plek tot plek gaat, daarom dat je dat in grootsteden ook vaak ziet.

Wees wijs en gebruik een goede motorbroek, kost wel wat maar het is even comfortabel en het geeft je alle veiligheid die je KAN hebben op een tweewieler

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...