Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK50 probleempje


René

Aanbevolen berichten

Niet dat het dramatisch is maar bij het afremmen op de motor hoor je een storend geluid. Het is geen hartverscheurend metaal op metaal, maar iets van draaiende tandwielen op elkaar. Ik denk aan de tandwielen van krukas en koppeling.

Het is geen alleenstaand geval want de PK van mijn dochter heeft dat geluid ook, sedert jaren.

Wie heeft dit verschijnsel ook en weet vanwaar dit afkomstig zou zijn?

Groetjes, Rene

Link naar reactie

Dag René, ik heb ook een "PK 50" en heb dat geluid echter nooit gehoord.

Misschien te weinig of verkeerde viscositeit van olie????? (versnellingsbak).

Ik weet wel niet welke de juiste viscositeit is , maar rijd zelf al jaren met versnellingsbak-olie voor auto's (op de bus staat vermeld : transmissie-olie voor achterbruggen en differentieel, merk : auto5).

Nu weet ik (uit ervaring) dat ik waarschijnlijk een hele boel (negatieve)commentaar hierover zal laten uitbarsten, maar ik weet wel dat ik deze olie al zes(6)jaar gebruik en mijn "vespa" rijdt( of beter gezegd vliegt) gelijk ne raket.

Gebruik voor ALLE ZEKERHEID de ZOEKFUNCTIE,misschien kan iemand (die tot nu toe geen goesting had om te antwoorden en daardoor dan opeens wel), u hiermee verder helpen. :)

Succes.

Vespizza.

Link naar reactie

Beste Vespizza

Mijn zoon heeft een onderhoudsgarage van moto's. Als er bij hem een Vespa binnenkomt durft hij die wel eens bij mij brengen. Zodoende heb ik reeds enkele PK'S in handen gehad.

Raar maar waar, soms is er een die hetzelfde zingend geluid maakt. Ik vroeg me af of nog anderen dit verschijnsel kennen en eventueel weten vanwaar het komt.

Ik betwijfel of dit zingend geluid van de olie komt omdat ik altijd de voorgeschreven olie gebruik. Toch bedankt voor de tip.

René

Link naar reactie

Heey,

Misschien zijn het je krukaslagers die het beginnen te begeven... zo heb i kde mijne gescrewed... als ik op de motor begon af te remmen [wanneer ze hoogstwaarschijnlijk al bagger waren ] begon het ook te tokken in het blok en na verloop van tijd was het geluid ook op stationair zo. Dus misschien gewoonwe gde lagers fzo.. Bij mij was dat het geval :) kogels waren gaan lopen

Greetz Hollow

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...