Ga naar inhoud
Vespaforum.be

gas probleem, carburateur?


casadaboot.nl

Aanbevolen berichten

beste profs,

ik heb een probleem met mijn vespa 50 S, ik kan alleen nog maar rijden als ik mijn choke open houd, op het moment dat ik de choke terug doe lijkt het wel alsof mijn carburateur verstopt is. gas geven heeft geen zin, hij stopt er dan langzaam mee. het punt is alleen dat ik de carburateur helemaal schoon heb gemaakt en dat het daar naar mijn idee niet meer aan kan liggen. ik heb de bougie ook al vervangen. kan het een afstellingsprobleem zijn of er toch iets met mijn carburateur?

alvast bedankt!

Link naar reactie

Het kan ook je carburatorarm zijn (ken het juist Nederlands woord hier niet voor),dat is het stuk die tussen je carburator en je carter zit, de arm waar je je carburator op aansluit. Die zit met 2 schroeven vast aan je carter en er zit een dichting tussen. Als die loskomt te staan kan het ook daaraan liggen...kheb het voorhad met mijn primavera...

greetz

Link naar reactie

da's dus het inlaatstuk...als daar speling op zit met je carter (trouwens een veel voorkomend probleem bij smallframes) dan trekt ie valse lucht...daardoor kan je t gevoel hebben dat ie niet meer trekt of juist ontzettend veel in toeren gaat...

Link naar reactie

nie direkt...carburator uithalen, achterveer lossen onderaan en achterwiel uithalen dan kan je je motor naar onderen kantelen als je je scoot op zijn zijde legt. Normaal gezien kun je er dan zo bij en het inlaatstuk zit vast met moertjes die je kunt vastdraaien met sleutel n°10...succes...

mazzel

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...