Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vragen ivm garage's


Muchacho

Aanbevolen berichten

loow, me again...

ik heb dus aantal vraagjes waar jullie hopelijk n antwoord op hebben:

-bij een oude vespa, kan je, als bv de banden of de motor stuk zijn, een volledig nieuwe motor of nieuwe banden kopen?

-waar steek je zo'n oude vespa in 's hemelsnaam binnen? in gent bedoel ik? want ik dacht Depauw, maar dat is voor nieuwe vespa's duseuh :s help!

-nu we toch bezig zijn, wat is de geschikte prijs voor een PK50 dan want bij mijn vorige topic was daar discussie over...

bij voorbaat dank, want dit zijn toch wel paar essentiele vraagjes voor mij alsk me vespa heb...

danke, sam

Link naar reactie

1)

een nieuwe motor kopen voor een oude Vespa is onmogelijk. een gereviseerde of tweedehands motor kan je af en toe wel vinden via ebay, marktplaats.nl of deze site hier.

nieuwe banden krijgen is geen enkel probleem. De Pauw verkoopt o.a. Sava's (ook whitewalls), je kan ze ook via het internet bestellen (in Duitsland zijn een paar grote winkels, in Belgie heb je http://www.classicscooter.be en http://www.scootermarket.be).

2)

als je in Gent een garage zoekt, is De Pauw de beste keus. Eén van hun techniekers kent alle Vespa's (en 2-takt motoren en bromfietsen) van de laatste 30 jaar vanbinnen en vanbuiten.

Onderdelen van iets oudere Vespa's zijn wél soms moeilijker te vinden, maar voor doorsnee onderhoud, herstellingen e.d. kan je gerust naar De Pauw.

3)

geschikte prijs voor een PK50 hangt van veel dingen af, is onmogelijk te zeggen zonder minstens een paar foto's te zien.

Link naar reactie

Zeeschipstraat, is de grens van Gent met Wondelgem.

Ofwel de Wiedauwkaai helemaal afrijden (vanuit het centrum) en dan linksaf (aan de lichten bergop vlak voor de haven), ofwel via Van Beverenplein naar Wondelgem-station rijden en over de spoorwegovergang de 2de straat links nemen.

Link naar reactie

de jongste "oude" Vespa's zijn al snel 25 jaar oud (PX), je kan moeilijk verwachten dat Piaggio een kwarteeuw later nog steeds nieuwe motors los verkoopt.

een Vespa motor is trouwens praktisch onverslijtbaar (cylinder en piston is een ander verhaal), en een volledig gereviseerde motor is bijna net zo goed als nieuw, dus laat dat je zeker niet tegenhouden bij het aankopen van een Vespa.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...