Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe Vespa rijders


stanne

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw en ik zijn 25 jaar getrouwd en we kregen van onze 3 zonen een origineel kado : een Vespatocht in en rond Lier. Nu hadden we beiden nog nooit met een Vespa gereden, laat staan met een brommer.

Vorige week was het dan zover, we deden de route Lier 360°. Het was een onvergetelijke ervaring, we hadden elk een Vespa (LX50) ter beschikking en het was een fantastisch gevoel.

Gisteren hebben we besloten om een vervolg te breien aan het Vespa verhaal en beslisten er zelf één aan te schaffen. Vandaag zijn we gaan kiezen en ja hoor, we hebben er elk één gekocht. Ik zelf viel voor de zwarte GTS 125 Super (die op stock stond, dus hopelijk toer ik er morgen al mee rond), mijn vrouw koos de witte LX 125, zij moet nog een paar weken wachten.

Ik kijk er al enorm naar uit. Eerst nog bij de verzekeringsagent langs gaan, dan een nummerplaat halen en dan hopelijk droog weer om een eerste ritje aan te vangen.

Link naar reactie

Ik ben dus een complete leek hier. Ik ga de Vespa gebruiken om samen met het vrouwtje toertjes te maken langs landelijke wegen én tijdens lente/zomer ook voor woon-werkverkeer (17km enkel).

Zij er dingen waarvan jullie zeggen, daar moet je opletten, (regen)kledij bijv. schoeisel. De helmen zijn die van LEM geworden omdat die als enige in het zitcompartiment kunnen geplaatst worden.

Alle advies, hartelijk welkom.

Link naar reactie

Net om 2 voor 12 aan de beurt voor de nummerplaat en dan de Vespa ophalen en de eerste toertjes gedaan : één woord : heerlijk, schitterend gevoel! Waw! Alleen de kledij zal nog een beetje moeten aangepast worden, want er was veel wind (of is dit altijd zo?).

Nu nog als het mee zit nog twee weken wachten en dan heeft mijn vrouwtje ook haar LX 125 en kunnen we samen toeren.

Heb er vandaag al zo'n kleine 100km opzitten, ben moe maar zeer voldaan!.

@Tamboerke : Aangekocht bij Wauters, goede service tot nu toe!

@Mgent : heb jullie website al bekeken en dat ziet er zeer interessant en aanlokkelijk uit!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...