Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vragen na onderhoud (Vespa LX 125)


NielsR

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb een paar vragen:

1) Klopt het dat de oliefilter die in de fabriek op een Vespa gezet wordt een "verfmarkering" heeft? Bij mij lijkt dit in de vorm van een blauw verfstipje. (Zoals ook sommige bouten met gele verf zijn gemarkeerd.)

Hebben de wisselstukken (oliefilter dus) ook zo'n stip of enkel de origineel geïnstalleerde filter?

2) Als je motorolie wisselt, laat dit normaal geen sporen na op de aftapbout? Bij het losmaken/vastzetten moet er zich toch minstens een kleine beschadiging van de bout voordoen?

Ik denk dat ik bij mijn 1000km-beurt geript ben en dat er helemaal niets aan mijn scooter is gedaan...

Cheers,

Niels R.

Link naar reactie

In de fabriek worden “verfmarkeringen” gebruikt om aan te geven dat het gemonteerde stuk vast staat. En dient als laatste visuele controle in de fabriek. Het zou me sterk lijken dat uw dealer. Ook deze procedure gebruikt. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij sterk aan zichzelf twijfelt of last heeft van geheugenverlies. En neen bij de oliefilter die ik laatst bestelde stond er geen “verfmakering” op. De filter is gewoon zwart. Met een grijswitte tekst erop.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...