Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wacht vol spanning op mijn LML 4T 125cc


DarthStijn

Aanbevolen berichten

Nog lekker groen achter mijn oren en vol spanning aan het wachten op mijn eerste 2 wieler (uitgezonderd fiets) ooit!

Heb vorige week eindelijk de knoop doorgehakt en een witte LML 4T 125cc gekocht bij Classic Scooter Limburg. Hij stond er, maar moet uiteraard nog wachten op de papieren om mijn platen te gaan halen. Hopelijk duurt dat allemaal niet te lang want ik kan gewoon niet meer wachten om erop uit te trekken.

Alle eerste tips zijn welkom! Alsook aanraders qua accessoires.

Link naar reactie

Dat gek rijden zal wel niet. Het zal in het begin best wat onwennig zijn.

De helmen heb ik er uiteraard gelijk bij besteld, voor de rest moet ik eerst nog eens wat rondloeren...

Morgen is het zover, alleen wat jammer van het weer, maar dat gaat me toch niet tegenhouden!

Link naar reactie

Succes met je nieuwe scoot,geef gerust je ervaringen mee,er zijn nogal wat forumleden die benieuwd zijn naar de prestaties van die nieuwe 4T,de voor en nadelen...enz.

Link naar reactie

Rij voorzichtig(er) bij glad wegdek, hard remmen vermijden, rijdt zo dwars als mogelijk over tramsporen...Ik las dat je helmEN bestelde, dus ik ga er van uit dat je iemand wil vervoeren. Rij eerst een tijd alleen met je scooter, kwestie van hem te leren kennen...Groeten Bardi

Link naar reactie

En als je een passagier meeneemt voor de eerste keer, geef hem/haar dan wat instructies mee:

- NIET je schouders vastnemen, maar je middel of de scooter zelf;

- in de bochten kijkt je passagier best over de schouder mee waar je heen rijdt. Op die manier verplaatst die zijn/haar gewicht mee op de juiste manier.

Enfin... er zullen ongetwijfeld nog wel betere tips zijn, maar die twee werken wel voor mij.

Link naar reactie

Heb ondertss de eerste 100km erop zitten. Gisteren gaan afhalen in Eksel en naar huis in Genk gereden.

Beetje koud maar wel super! Daarna 50km met de vriendin er achterop en ook dat ging goed. Er is wel een klein elektrische storing aan mijn achterste linker pinker, maar dat wordt nog opgelost door Levie.

Ben nu op zoek naar een degelijke oplossing om hem af te sluiten. Tips zijn welkom!

Qua rijervaring heb ik niets om mee te vergelijken. Is mijn eerste tweewieler ooit, maar voor mij rijd hij super! Maximum snelheid 80km/h maar moet uiteraard nog een heel eindje roderen. Ook met iemand achterop heeft hij het niet echt moeilijk. Vooral ik stuntel soms nog met vertrekken en schakelen :-)

Sffs nog een beetje toeren en morgen samen met de vriendin wat rondrijden.

Dan eens uitkijken naar een gezellige club ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...