Pepone Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Hallo iedereen, Heb een Vario Malossi laten plaatsen in mijn GTV 125 maar de resultaten zijn nie goed!! mijn vespa rijd gewoon zoals altijd!!!! waarschijnlijk omdat ik de verkeerde lootjes erin heb zitten!! weet er iemand welke lootjes erin moeten? groetjes Pino Link naar reactie
Pepone Geplaatst: 13 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2010 niemand raad ?? Link naar reactie
Pallieter Geplaatst: 13 april 2010 Delen Geplaatst: 13 april 2010 Dag Pepone, vraag is wat je wil bereiken met de andere vario ... Als je snelheid wil winnen (en dat is wat ik denk), moet je vooral de riem verbreden zodat hij vooraan iets hoger komt te liggen als de poelies tegen elkaar staan. Zo krijg je het effect van een langere overbrengingsverhouding (minder toeren, hogere topsnelheid). Je kan ook de ring tussen de twee polies weghalen, zodat de poelies dichter tegen elkaar komen en de standaardriem ook hoger komt te liggen ( = de goedkoopste oplossing). Probleem is dat je koppel nodig hebt om bij zo'n groot verzet nog te kunnen versnellen. Je hebt dus meer cc's nodig of een grotere cilinder, grotere kleppen, nokkenas, ... Als je de gewichtjes verandert (lootjes, denk ik) zal je het karakter van de acceleratie veranderen. Of, de snelheid waarmee de poelies sluiten. Bij lichte variorolletjes gaat dit trager en blijft de motor langer op hoge toeren (tot pakweg 75 km/u). Dit laat de 125 cc sneller accelereren en hernemen omdat een 125 cc nu eenmaal leeft van toeren. Maar in absolute top doet dit niks. Meer nog, ik denk dat de standaard afstelling een goed compromis is qua topsnelheid. Heb je zwaardere rollen, "schakelt" de motor sneller naar hogere verhouding en is hij vooral zuiniger. hoop dat dit je wat helpt Link naar reactie
Pepone Geplaatst: 14 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2010 Bedankt Pallieter voor uw reactie.. Hij mag iets sneller gaan en vlotter optrekken. Heb ondetussen ook de leovinci4 besteld zodra hij er is word de vario open gedaan en kijken wa we kunnen doen met uw voorstel.Dit gebeurd normaal in de loop van volgende week.. Khou je op de hoogte. Grts P Link naar reactie
Pallieter Geplaatst: 14 april 2010 Delen Geplaatst: 14 april 2010 Met de Leovince ga je niet sneller, hij gaat wel beter accelereren, je krijgt iets meer vermogen bij hoge toerentallen dus moet je het gewicht van de variorolletjes verlagen om er optimaal van te profiteren. Een Multivar-riem (Malossi) helpt je om snelheid te winnen. Succes ermee! Link naar reactie
Pepone Geplaatst: 14 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2010 Er word een Multivar-riem van Malossi samen met de gewichtjes van 9.5gram(lichte gewichtjes) en leovinci4 uitlaat gezet!!wa denk je ervan pallieter? Grts P Link naar reactie
Pallieter Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 ik zou eerder gewichtjes van 5-6 gram nemen,want ik dacht dat de standaard exemplaren 7 gram waren ... Link naar reactie
Teckel1962 Geplaatst: 2 mei 2010 Delen Geplaatst: 2 mei 2010 Bedankt Pallieter voor uw reactie..Hij mag iets sneller gaan en vlotter optrekken. Heb ondetussen ook de leovinci4 besteld zodra hij er is word de vario open gedaan en kijken wa we kunnen doen met uw voorstel.Dit gebeurd normaal in de loop van volgende week.. Khou je op de hoogte. Grts P Hoi, waarom al die drukte? Als je alle kosten bij elkaar ziet ben je toch beter af met een 250 of 300? Link naar reactie
Pepone Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2010 @teckel962... Idd heb ne gts 300ie van de dinsdag ) en lekker rijden dat da ding doet nu kan ik teminste op gemak 100 rijden en weet ik da er nog genoeg over is om ... Link naar reactie
dommel Geplaatst: 5 mei 2010 Delen Geplaatst: 5 mei 2010 Ik ben op zoek naar de geschikte aanpassing voor de GTS 125ie ... sneller accelereren is niet zozeer m'n zorg, de lagere toeren op hogere snelheden én de topsnelheid wél !! Ik zou dus bij snelheden rond de 70/80/90 km/u tegen lagere toeren willen rijden en de top een beetje opdrijven (zit nu op 112 op de teller en dan zit ie tegen de toerental-begrenzer aan, denk ik) om makkelijker van de vrachtwagens weg te kunnen rijden op d'autostrade ... iemand tips ? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.