Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vario Malossi


Pepone

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Heb een Vario Malossi laten plaatsen in mijn GTV 125 maar de resultaten zijn nie goed!! mijn vespa rijd gewoon zoals altijd!!!! waarschijnlijk omdat ik de verkeerde lootjes erin heb zitten!! weet er iemand welke lootjes erin moeten?

groetjes Pino

Link naar reactie

Dag Pepone, vraag is wat je wil bereiken met de andere vario ...

Als je snelheid wil winnen (en dat is wat ik denk), moet je vooral de riem verbreden zodat hij vooraan iets hoger komt te liggen als de poelies tegen elkaar staan. Zo krijg je het effect van een langere overbrengingsverhouding (minder toeren, hogere topsnelheid). Je kan ook de ring tussen de twee polies weghalen, zodat de poelies dichter tegen elkaar komen en de standaardriem ook hoger komt te liggen ( = de goedkoopste oplossing). Probleem is dat je koppel nodig hebt om bij zo'n groot verzet nog te kunnen versnellen. Je hebt dus meer cc's nodig of een grotere cilinder, grotere kleppen, nokkenas, ...

Als je de gewichtjes verandert (lootjes, denk ik) zal je het karakter van de acceleratie veranderen. Of, de snelheid waarmee de poelies sluiten. Bij lichte variorolletjes gaat dit trager en blijft de motor langer op hoge toeren (tot pakweg 75 km/u). Dit laat de 125 cc sneller accelereren en hernemen omdat een 125 cc nu eenmaal leeft van toeren. Maar in absolute top doet dit niks. Meer nog, ik denk dat de standaard afstelling een goed compromis is qua topsnelheid. Heb je zwaardere rollen, "schakelt" de motor sneller naar hogere verhouding en is hij vooral zuiniger.

hoop dat dit je wat helpt

Link naar reactie

Bedankt Pallieter voor uw reactie..

Hij mag iets sneller gaan en vlotter optrekken.

Heb ondetussen ook de leovinci4 besteld zodra hij er is word de vario open gedaan en kijken wa we kunnen doen met uw voorstel.Dit gebeurd normaal in de loop van volgende week..

Khou je op de hoogte.

Grts P

Link naar reactie

Met de Leovince ga je niet sneller, hij gaat wel beter accelereren, je krijgt iets meer vermogen bij hoge toerentallen dus moet je het gewicht van de variorolletjes verlagen om er optimaal van te profiteren. Een Multivar-riem (Malossi) helpt je om snelheid te winnen.

Succes ermee!

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Bedankt Pallieter voor uw reactie..

Hij mag iets sneller gaan en vlotter optrekken.

Heb ondetussen ook de leovinci4 besteld zodra hij er is word de vario open gedaan en kijken wa we kunnen doen met uw voorstel.Dit gebeurd normaal in de loop van volgende week..

Khou je op de hoogte.

Grts P

Hoi, waarom al die drukte? Als je alle kosten bij elkaar ziet ben je toch beter af met een 250 of 300?

Link naar reactie

Ik ben op zoek naar de geschikte aanpassing voor de GTS 125ie ... sneller accelereren is niet zozeer m'n zorg, de lagere toeren op hogere snelheden én de topsnelheid wél !!

Ik zou dus bij snelheden rond de 70/80/90 km/u tegen lagere toeren willen rijden en de top een beetje opdrijven (zit nu op 112 op de teller en dan zit ie tegen de toerental-begrenzer aan, denk ik) om makkelijker van de vrachtwagens weg te kunnen rijden op d'autostrade ...

iemand tips ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...