Ga naar inhoud
Vespaforum.be

losmaken van vanalles


Willlem

Aanbevolen berichten

ik heb een zeer verwaarloosde pk50xl gekocht, en nu kom ik op een paar grenzen van mijn kunnen of eerder sleutemateriaal:

vraag 1.hoe demonteer ik de remmen: heb ik daar een dopsleutel 21 of 23 of zo voor nodig ?

vraag 2 .ik heb de wielen eruit gehaald, en zou de velgen graag spuiten en die bestaan uit 2delen die ik wel lichtjes uiteen kan trekken, maar is er geen gemakkelijke truk om die band eraf te halen ?

vraag 3.hoe geraak ik aan het vliegwiel ? der zit daar zo'n 'waterrad' voor en die moer in het midden is los, maar voorts komt dat ding niet los.

vraag 4.stel dat ik gans die vespa wil herspuiten , MOET ik dat dan schuren of mag dat ook decapent (of decapant) d.i; een nogal bijtend product om verf van metaal te krijgen.

dank voor elk nuttig antwoord.

(ps, hoeveel mag ik nog vragen voor mijn cylinder+cylinderkop die gehoond moeten worden ?)

Link naar reactie

ik heb mijn banden eerst afgelaten, en dan ging het toch al wat gemakkelijker (ik weet niet hoeveel verschil het is met ne v50, maar ik schat dat die velgen nog wel ongeveer hetzelfde zijn)

ge kunt ook proberen om die 2delen van de velg uit elkaar te trekken ma pas op voor uw ventiel

Link naar reactie

ik heb mijn banden ook afgelaten , maar zomaar dervan trekken, daar zal ik toch een steroïde verslaafde bodybuilder voor moeten vragen denk ik ...

Link naar reactie

2: Als ze toch gespoten moeten worden...

Eerst misschien de binnenband eruit prutsen dan met twee grote platte schroevendraaiers aan elke kant van de velg, tussen de velg en de buitenband. Ga zo heel de band rond en dan vallen ze er wel uit...

Moeilijk schriftelijk uit te leggen...

Misschien kan iemand dit beter.

4: om achteraf echt een mooi resultaat te krijgen kan je je frame beter laten zandstralen (+ metaliseren)

Link naar reactie

mannekes mannekes!

1. serieus aan die twee wielhelften sleuren en ze zullen wel los komen, gewoon manueel...desnoods met botte onscherpe platte toernavies wa helpen...binnenband kan je er misschien best uithalen... als je band opnieuw monteert, rand van de band die past in velg, best invetten!

2.vliegwiel demonteren moet met een 'special tool'; te bestellen bij bv. sip

3.schuren, manneke, schuren tot alles blank staat! da's den tip; no pain no gain ni waar?

4. voor n basic cylinder die dan nog ns moet uitgehoond worden geef ik u 5 euro...

Link naar reactie

Met een goed afbijtmiddel zal het volgens mij vlugger en minder stoffig gaan dan door alles af te schuren. Hangt er ook van af wat er onder de verf zit. Oude dikke lagen nitrocelluloseplamuur krijg je moeilijk los. Een scherpe beitel kan helpen.

Verf wegbranden kan ook.

Doorgans moet je verschillende technieken combineren.

Als je de centen hebt laat je het natuurlijk beter zandstralen...

Link naar reactie

wat betreft carrosserie, ik heb nu wel al verscheidene vespa's van een nieuw verflaagje laten voorzien, en ik heb die altijd spuitklaar gezet door enkel en alleen maar te schuren... niks anders gebruikt, buiten verschillende soorten schuurpapier, al dan niet gemonteerd op boormachine, of dremel... en is toch altijd prima gelukt vind ik...

is inderdaad wel meer dan stoffig! geen ervaring met andere praktijken!

grtz teddy

Link naar reactie

Schuren vind ik ook wel het beste, decapant is wel goe en makkelijk ma nogal vettig en kan later problemen geven bij het spuiten..zandstralen is ook een oplossing maar alles hangt af hoe ver je zelf gaat in je demontagewerk, is het een snelle opfrissing of slechts een oppervlakkige?? Schuren schuren schuren schuren en dan nog eens schuren en dan liefst nie in streepjes spuiten want das een eindeloos werk!!!! geloof me!

img08745gy6by.th.jpg

img08734ok2yf.th.jpg

Bericht bewerkt (15.10.2005 | 10:00)

Link naar reactie

ik ben nog neit zeker of ik zelf van plan ben die brommer te herspuiten, misschien laat ik het doen, bij mijn moto heb ik da vree schoon laten doen, schuren en spuiten voor 350 euro, + blutsen uit de tank , maar die brommer heeft mij maar 350 euro gekost, dus 350 voor te spuiten vind ik dan wel ne smak geld.

@rockit vnb, zo iets speciaal had ik ook in gedachten, maar hoe hebt gij da gedaan ? of laten doen ?

mijn enige vraag blijft dan: hoe die remtrommels losmaken ?

+ voor papieren aan te vragen: moet ge dan met het chassis-nummer bij de piaggio-dealer gaan of met gans de brommer ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...