frutsab Geplaatst: 29 maart 2010 Delen Geplaatst: 29 maart 2010 Mijn PX (2007) start normaal (via de kick starter) bij koud gebruik. Wanneer de motor warm staat en ik hem terug wil starten werkt de kick niet meer. Het is dan alsof er geen tegendruk op staat waarbij ik hem ook veel dieper of verder kan trappen. Uiteraard slaat de motor dan ook niet meer aan en moet ik de automatische starter gebruiken. Iemand ervaring hiermee ? En kan ik daar als leek eventueel zelf iets aan verhelpen of beter ineens tot bij señor Blommaert bollen. Alvast mercie voor tips grts frutsap Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 29 maart 2010 Delen Geplaatst: 29 maart 2010 Verkopen en nen aziaat in de plaats!!! Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 29 maart 2010 Delen Geplaatst: 29 maart 2010 hey Frutsab, ik vermoed dat het iets te maken heeft met het veertje dat het kickstarttandwieltje op uwe kerstboom duwt. Dat betekent dus "open gooien" wat echt niet moeilijk is hoor... oja, kijk misschien even of het niet gewoon de vijs is die uw kickstart op de kikstartshaft vastmaakt. misschien dat met het warm worden een klein beetje meer speling toelaat... maar dan zouden de tandjes van de kick niet helemaal meer overeen komen met die van de shaft.(ja heb alles int engels gelezen en ken dus niet veel nederlandse termen) maar je kan hem even goed binnen doen, ik zou het alleszins niet zo laten. (kunde ineens uwe spiegel late maken) Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 29 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2010 Mercie - ik zal er vanavond eens naar kijken. Als ge dat blauw geval een paar weken niet meer ziet rijden dan is't wel uw fout hé Bart ;-) grts frutsab Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 29 maart 2010 Delen Geplaatst: 29 maart 2010 haha moestek tijd hemme kwam ik even tot bij u, maar spijtig genoeg hemk zelfs geen tijd om mijn eigen motor in orde te brengen... Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 30 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2010 geen probleem maar toch mersie ik heb er eens naar gekeken met een scheef (stella)oog en heb vandaag maar naar den blommaert gebeld - hij moet toch binnen voor onderhoud dus dan kan die er ook evengoed eens naar kijken grts frutsab Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 1 april 2010 Delen Geplaatst: 1 april 2010 ik denk te weten wat de fout is. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 1 april 2010 Delen Geplaatst: 1 april 2010 Spannend...! Oplossing in de volgende aflevering ? )) Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 en wilt ge dat ook vertellen renoretro ? bij nazicht eerder deze week bij blommaert bleek er niks verkeerd te zitten - hopelijk had mijn kick dus enkele keren een moment de faiblesse grts frutsab Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 5 april 2010 Delen Geplaatst: 5 april 2010 ik denk te weten wat de fout is. oef Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 5 april 2010 Delen Geplaatst: 5 april 2010 wel ik dacht aan een te strakke koppelingskabel. En bij warme motor de olie dunner wordt en dan begin te slippen. Vgr nico Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2010 @nico bedankt voor de tip - ik heb het na zijn nazicht vorige week ni meer gehad - je opmerking zal dus wel terecht zijn want bij het nazicht werd ook de koppelingskabel vervangen. mersie en grts frutsab Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 allé ben blij voor u. dacht wel dat het dit zou kunnen zijn. VGr nico en nog veel kickstartplezier! Ciao Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 13 april 2010 Delen Geplaatst: 13 april 2010 ...en dien heeft dan nen elektrieken starter eh... Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 13 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2010 lol - idd maar die marcheert ook ni altijd - vespa hé ... grts frutsab Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.