Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kick starter bij warme motor


frutsab

Aanbevolen berichten

Mijn PX (2007) start normaal (via de kick starter) bij koud gebruik. Wanneer de motor warm staat en ik hem terug wil starten werkt de kick niet meer.

Het is dan alsof er geen tegendruk op staat waarbij ik hem ook veel dieper of verder kan trappen. Uiteraard slaat de motor dan ook niet meer aan en moet ik de automatische starter gebruiken.

Iemand ervaring hiermee ? En kan ik daar als leek eventueel zelf iets aan verhelpen of beter ineens tot bij señor Blommaert bollen.

Alvast mercie voor tips

grts frutsap

Link naar reactie

hey Frutsab,

ik vermoed dat het iets te maken heeft met het veertje dat het kickstarttandwieltje op uwe kerstboom duwt. Dat betekent dus "open gooien" wat echt niet moeilijk is hoor...

oja, kijk misschien even of het niet gewoon de vijs is die uw kickstart op de kikstartshaft vastmaakt. misschien dat met het warm worden een klein beetje meer speling toelaat... maar dan zouden de tandjes van de kick niet helemaal meer overeen komen met die van de shaft.(ja heb alles int engels gelezen en ken dus niet veel nederlandse termen)

maar je kan hem even goed binnen doen, ik zou het alleszins niet zo laten. (kunde ineens uwe spiegel late maken)

Link naar reactie

geen probleem maar toch mersie

ik heb er eens naar gekeken met een scheef (stella)oog en heb vandaag maar naar den blommaert gebeld - hij moet toch binnen voor onderhoud dus dan kan die er ook evengoed eens naar kijken

grts frutsab

Link naar reactie

ik denk te weten wat de fout is.

Link naar reactie

wel ik dacht aan een te strakke koppelingskabel.

En bij warme motor de olie dunner wordt en dan begin te slippen.

Vgr nico

Link naar reactie

allé ben blij voor u.

dacht wel dat het dit zou kunnen zijn.

VGr nico en nog veel kickstartplezier!

Ciao

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...