Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zadelslot T5


SDP1999

Aanbevolen berichten

Sinds 2 weken ben ik eigenaar van m'n eerste Vespa: een T5 uit 1991.

Het bagagerek dat achterop gemonteerd stond heb ik eraf gehaald, maar door de pin los te draaien waar het zadelslot op vastklikt, is de moer van die pin losgekomen. Via mijn achterlicht heb ik de moer kunnen terugvinden, maar what's next?

Hoe kan ik best die "zadelslotpin" opnieuw monteren (moet ik mijn volledig achterlicht eraf halen? via de benzinetank?...)

Link naar reactie

Dat er schroefdraad in het kader zou zitten zou me ook logisch lijken, vandaar dat ik toen ik aan de pin draaide ik er vanuit ging dat ik ze nadien er gemakkelijk weer in kon draaien. Echter niet zo.

Ik hoorde bij het losdraaien een moer vallen (en wist dus eerst niet waar ik ze kon terugvinden) en vond die later terug in mijn achterlicht...

Misschien in het verleden mee gefoefeld? Kan ook natuurlijk...

Vraag blijft natuurlijk hoe ik daar gemakkelijk aankan?

Link naar reactie

Merci, voor de tip. Concreet betekent dit dus dat ik het achterlicht er volledig zal moeten afhalen om de pin opnieuw te monteren. Anders lijkt het me niet mogelijk de moer vast te houden.

Trouwens, kan nog wel wat advies gebruiken: de zijkap achteraan is nogal beschadigd. Die is blijkbaar in het verleden 'herstelt' door er gewoon nieuwe lak over te spuiten zonder bv af te werken met polyester of wat doet men daar best mee?

Ben zelf (voorlopig) een totale leek, dus wordt het wellicht laten herstellen? Of kan ik gemakkelijk aan zo'n nieuwe kap geraken? Idee van prijs voor zoiets?

trouwens: heb er wel een fotootje van, hoe kan ik die hier opladen?

Link naar reactie

valt goed mee.

gewoon geduldig doen,

eerst alle verf verwijderen op de plaats waar je gaat plamuren, eventueel ontroesten/roestomvormer, dan zoveel mogelijk uitblutsen met metalen hamer (en zwaar stuk metaal aan de andere zijde van het metaal), dan laagje per laagje plamuur aanbrengen en tussen elke laag telkens goed fijnschuren met nat schuurpapier, tot het perfect glad is. dan nog minstens één laag fijnplamuur.

en dan in de grondverf en lakken.

belangrijkste : geduld geduld en geduld.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...