Ga naar inhoud
Vespaforum.be

schuren of zandstralen


styntjes

Aanbevolen berichten

hey , nu met het slechte weer ben ik toch maar eens begonnen aan het uiterlijk van men vesp

er zit een gat in men bodem door steenslag

nu zou ik graag al de verf er afhalen , en later lassen en terug verven !!

mijn vraag

hoe verwijder je het beste de lak , gaat dit met een stalen borstel die je op je boormachine zet?

of moet je gewoon schuurpapier nemen?

ik zou het zo goedkoop mogelijk willen houden , en dus zogoed als alles zelf doen

Link naar reactie

als ge met zulke roest zit, kunt ge beter zandstralen en alles opnieuw wat verf geven. Ge kunt eventueel de roest met een stalen borstel eraf halen en met roestomvormer werken en daarna wat vernis erop zetten, maar toch, als ge al met gaatjes zit => beter de boel opnieuw restaureren.

Met schuurpapier lukt het ook, maar das echt pokkeveel werk...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

he ,dat probleem heb je enkel met de nieuwere vespa's ,bij de meeste oudjes zijn deze veeeeeeel dieper ingeslagen,met de nieuwere types is het precies een soort sticker waar het ingskrast staat,ik spreek uit ervaring ,vraag maar aan *****racer :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Ik heb mijn eerste vespa laten stralen, heeft me ongeveer 150 euro gekost (vele kleine onderdelen. Toen ik hem terug ging halen was het wel even schrikken, nadien veel laswerk en oplapwerk gehad.

Als het niet veel mag kosten gebruik je best verfafbijtmiddel zeker voor plaatsen die moeilijk bereikbaar zijn met schuurpapier. Let wel soms lukt het ook niet met verafbijtmiddel, dit heb ik overlaatst gehad dan ben ik gewoon overgeschakeld naar schuurpapier. Het nadeel is het duurt lang, veel werk, en veel stof.

Met een staalborstel moet je opletten want door de hitte jan je metaal vervormen.

maar voor moeilijke of veroeste plaatsen is het wel ideaal, wel bril dragen geloof me.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...