styntjes Geplaatst: 3 december 2009 Delen Geplaatst: 3 december 2009 hey , nu met het slechte weer ben ik toch maar eens begonnen aan het uiterlijk van men vesp er zit een gat in men bodem door steenslag nu zou ik graag al de verf er afhalen , en later lassen en terug verven !! mijn vraag hoe verwijder je het beste de lak , gaat dit met een stalen borstel die je op je boormachine zet? of moet je gewoon schuurpapier nemen? ik zou het zo goedkoop mogelijk willen houden , en dus zogoed als alles zelf doen Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 3 december 2009 Delen Geplaatst: 3 december 2009 als ge met zulke roest zit, kunt ge beter zandstralen en alles opnieuw wat verf geven. Ge kunt eventueel de roest met een stalen borstel eraf halen en met roestomvormer werken en daarna wat vernis erop zetten, maar toch, als ge al met gaatjes zit => beter de boel opnieuw restaureren. Met schuurpapier lukt het ook, maar das echt pokkeveel werk... Link naar reactie
styntjes Geplaatst: 3 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2009 jaja , het was men bedoeling om ze helemaal te herdoen ma zandstralen tast da het metaal niet aan als het al vrij dun is ? Link naar reactie
olivier_vespa Geplaatst: 6 december 2009 Delen Geplaatst: 6 december 2009 verfafbijt gebruiken ! wel oppassen want das argressief spul ! Link naar reactie
fugazzi Geplaatst: 15 december 2009 Delen Geplaatst: 15 december 2009 de rotte plekken moeten er toch sowieso uit zit je erdoor dan was het toch niet stevig meer! heb de mijne dit weekend zelf gedaan, heeft me 60 euro gekost Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 16 december 2009 Delen Geplaatst: 16 december 2009 heb mijne net binnengedaan om te zandstralen. Ze beweren veel ervaring in oldtimers te hebben. Zal uitkomst weten te zeggen. Gr Tom Link naar reactie
Svolleke Geplaatst: 16 december 2009 Delen Geplaatst: 16 december 2009 Eens rouffiou contacteren,heeft een vriend die zandstraald,de mijne is daar gedaan en al onderdelen ook laten doen,zeer profesioneel gedaan en betaalbaar. Ik zou Raf aanbevelen Link naar reactie
olivier_vespa Geplaatst: 21 december 2009 Delen Geplaatst: 21 december 2009 let maar op dat ze je kadernummer niet zandstralen of je bent helemaal gekloot Link naar reactie
roufio Geplaatst: 21 december 2009 Delen Geplaatst: 21 december 2009 he ,dat probleem heb je enkel met de nieuwere vespa's ,bij de meeste oudjes zijn deze veeeeeeel dieper ingeslagen,met de nieuwere types is het precies een soort sticker waar het ingskrast staat,ik spreek uit ervaring ,vraag maar aan *****racer Link naar reactie
styntjes Geplaatst: 1 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2010 roufio, wat kost het ongeveer om vespa te zandstralen ??? de twee billen heb ik al opgeschuurd , maar da is echt wel een werkje waar je veel gduld moet voor hebben , en ik zie het niet eht zitten om de rest ook op te schuren Link naar reactie
frederic009 Geplaatst: 29 januari 2010 Delen Geplaatst: 29 januari 2010 Ik heb mijn eerste vespa laten stralen, heeft me ongeveer 150 euro gekost (vele kleine onderdelen. Toen ik hem terug ging halen was het wel even schrikken, nadien veel laswerk en oplapwerk gehad. Als het niet veel mag kosten gebruik je best verfafbijtmiddel zeker voor plaatsen die moeilijk bereikbaar zijn met schuurpapier. Let wel soms lukt het ook niet met verafbijtmiddel, dit heb ik overlaatst gehad dan ben ik gewoon overgeschakeld naar schuurpapier. Het nadeel is het duurt lang, veel werk, en veel stof. Met een staalborstel moet je opletten want door de hitte jan je metaal vervormen. maar voor moeilijke of veroeste plaatsen is het wel ideaal, wel bril dragen geloof me. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.