Ga naar inhoud
Vespaforum.be

i.e. problemen met andere types dan GTS125 i.e. ?


dd

Aanbevolen berichten

Kan er mij iemand vertellen of het probleem met de i.e. zich ook voordoet bij de nieuwe LX die vanaf nu ook enkel maar i.e. wordt geleverd?

Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen een uitloopmodel LX met carburator in het zwart.

Terwijl ik eigenlijk liever grijs wil, maar dan zal het een nieuw model met i.e. zijn...

Link naar reactie

De LX met carburator is ideaal wat betreft rijconfort, maar als je veelvuldig de volledige

power opvraagt, dan is hij wel wat gulzig in verbruik ( 4 l. à 4,5 l. per 100 k.m.).

Daar tegenover is de nieuwe met injectie zowiezo profijtiger in verbruik.

Als deze dan ook twee kleppen meer heeft zoals de zwaardere modellen,

dan zal de power en rijconfort ook wel optimaal zijn.

Bevinding: Injectie klinkt mooi als verkoopsargument, maar maakt je nog meer afhankelijk van de computerafstelling

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb nu mijn nieuwe S 125 i.e. een volle week nog maar 180km op de teller, is 2 maal stilgevallen wanneer ik mij laat uitbollen naar stationair toerental. Ze start onmiddelijk terug op al had ik ook al 1 maal bij een warme start meerdere keren te proberen maar gas geven is de boodschap dan komt zij direkt tot leven. Ben ik nu ook slachtoffer van deze nieuwe injectie? zal alvast de "reset" eens proberen en jullie op de hoogte houden, ik kan eigenlijk niet klagen het ding rijdt super en echt soepel. Volgens mij is dit kleine euvel software matig op te lossen, het is niet dat de motor echt hapert. Verbruik is laag (ong.2,5l op 100km), misschien iets te zuinig afgesteld? we horen het nog wel...

Link naar reactie

Ondertussen heb ik ook eens die reset geprobeerd maar haalt eigenlijk niets uit.

Koude start gaat perfect: in 1 keer, wegrijden gaat goed al voel je hem even inhouden.

Na wat kilometers gereden te hebben en dus wanneer het blok warm is durft hij wel eens stilvallen,

ongeveer 1 maal per rit die ik maak en om dan de motor terug op te starten heb ik wel een paar keer te proberen alvorens hij aanslaat maar wel blijft draaien.

Zal proberen deze week nog bij de dealer te belanden want ik kan me toch niet inbeelden dat dit normaal is bij mijn nieuwe motor?

Jullie horen nog van mij, Ciao

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...