vicious Geplaatst: 13 september 2005 Delen Geplaatst: 13 september 2005 Ik heb enkele vragen: ten eerste krijg ik 2 vijzen die muurvast zitten niet los. Ik heb al met verschillende olie geprobeerd, ook WD40, maar niks helpt. Het zijn de 2vijzen waar de voorste remhendel en de koppelingshendel mee aan het stuurframe aan vastgemaakt zijn. Iemand enige suggesties? Ik hoorde van verwarmen, nog niet geprobeerd, maar bij 1vijs zit er vlak naast het rubberen handvat... hier 2 foto's: http://img278.imageshack.us/my.php?image=dsc018216wf.jpg http://img278.imageshack.us/my.php?image=dsc018234cf.jpg Dan vroeg ik me ook nog af of het nodig was om de gehele 'bakje' met de lichtschakelaar, toeter en het zwarte knopje aan de zijkant eraf te halen wanneer ik hem helemaal opnieuw laat spuiten? En, hoe moet ik dat er dan afhalen? (omhulsel is er al af) foto: http://img335.imageshack.us/my.php?image=dsc018247mc.jpg En dan zou het hele stuur vanbinnen nog moeten gekuist worden, leg ik dit best in wasbenzine of wat? foto: http://img335.imageshack.us/my.php?image=dsc018253gu.jpg Het lukte me niet om de foto's hier direct zichtbaar te maken Danke vicious Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 13 september 2005 Delen Geplaatst: 13 september 2005 Domme vraag , je hebt toch de contermoer aan de onderkant losgedraaid hé?! Link naar reactie
vicious Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 jaja, die ligt er al even af zenne:p Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 13 september 2005 Delen Geplaatst: 13 september 2005 Kan ik nie weten hé?! ik heb het wel over het kleine moertje aan de onderkant van je hendel/stuur. Is je vraag nu eigenlijk:"hoe moet ik een schroevendraaier gebruiken?!" Want anders kunnen wij je eigenlijk ook nie helpen... ... Link naar reactie
vicious Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 Was niet slecht bedoeld he. Jaja, die moer is eraf Ik heb al met veel geprobeerd om ze los te krijgen, ook met een schroevendraaier, maar ik krijg ze simpelweg niet bewogen, ze zit vast, en daarmee vroeg ik of iemand een goed middel zou weten om ze los te krijgen... Link naar reactie
houba001 Geplaatst: 13 september 2005 Delen Geplaatst: 13 september 2005 Je gaat toch je stuur er niet vanaf doen hoop gezien de rest al zo'n problemen geeft ??? hoe kan je je lichtschakelaar demonteren ??? gewoon de draden achteraan losvijzen ; middelste vijsje waarmee je schakelaar op het stuur zit gevezen losvijzen en kees komt... PS eigenlijk is er maar 1 goede manier om hem te herspuiten : TOTALE DEMONTAGE dus stuur eraf , fourche eruit , spatbord eraf, motor eruit etc maar dan moet je wel weten wat je doet. Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 13 september 2005 Delen Geplaatst: 13 september 2005 i rest my case... Bericht bewerkt (13.09.2005 | 16:02) Link naar reactie
vicious Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 En die ene manier loopt stilletjes aan op z'n einde... nu net de kop eraf, de rest, buiten het spatbord is er al allemaal af! En, teddy, ik weet dat ge niet positief tegenover mij staat, maar ik ben ook maar een groentje he:) gij hebt het ook ooit moeten leren, zoals wij allemaal Link naar reactie
stanman Geplaatst: 13 september 2005 Delen Geplaatst: 13 september 2005 Stuur moet zowiezo gezandstraald worden, dus proper is het dan wel : ) Met die scroeven heb ik nog geen problrm gehad, probeer die handel eens te verwarmen, kan zijn dat de vorige eigenaar ze met locktide heeft vastgezet. PS losdraaien is ccw laat eens een foto zien van de onderkant van u stuur btw die schakelaar is om weg te gooien Bericht bewerkt (13.09.2005 | 15:42) Link naar reactie
pascal Geplaatst: 13 september 2005 Delen Geplaatst: 13 september 2005 als je ze echt niet loskrijgt, zit er niets anders op dan ze uit te boren. heb dat ook voorgehad met de originele schroeven die al een jaar of 20 in m'n Primavera zaten. beginnen met het allerfijnste boortje dat je kan vinden (1, max. 2 in diameter), en daar zo recht mogelijk mee boren doorheen de schroef. eens je er door zit, grotere boor nemen (een nummertje meer) en zo steeds dezelfde weg volgen. telkens je gedaan hebt, proberen of je de schroef er niet uit krijgt (m.a.w. : of ze niet wil breken. WEES VOORZICHTIG EN GEDULDIG : als je uitschiet mag je gaan uitplamuren of erger, en als je een te grote boor gebruikt zal geen enkele schroef meer pakken (want die schroef heeft een soort verval : kop is dikker dan stuk met schroefdraad). Succes. Pascal Link naar reactie
scottie Geplaatst: 13 september 2005 Delen Geplaatst: 13 september 2005 waarschijnlijk is die vijs vastgeroest hé? Dus probeer op één of andere manier daar wa cola op te doen, want da lost roest op. misschien da ze dan los gaat. misschien domme methode maar werkt soms wel. Link naar reactie
pascal Geplaatst: 14 september 2005 Delen Geplaatst: 14 september 2005 je kan er misschien wat suikerstroop opgieten ? ;-) als het niet lukt met WD40 of andere gelijkaardige producten zou het mij erg verwonderen dat het wel lukt met cola ... WD40 is toch een stuk straffer. heb je al geprobeerd om met een licht hamertje te tikken (van onder af) terwijl je met een kruisschroevedraaier draait (bovenaan) ? Link naar reactie
vicious Geplaatst: 14 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2005 Neen, ik ga morgen beginnen met uw voorstel van de hamer, dan dat van stanman proberen, en als dat niet lukt dat met de boor Link naar reactie
GS 160 Geplaatst: 14 september 2005 Delen Geplaatst: 14 september 2005 Of een goed passende schroevendraaier (zeker niet te klein!) erop plaatsen en dan eerst een kloppen op de schroevendraaien zodat deze goed in de gleuf zit van de vijs. Helpt bij mij vaak wel! Link naar reactie
maurice Geplaatst: 14 september 2005 Delen Geplaatst: 14 september 2005 en eens goed verwarmen ook? soms lijkt dat te helpen... Link naar reactie
maurice Geplaatst: 14 september 2005 Delen Geplaatst: 14 september 2005 en het beste kan je in feite in de DHZ-zaak een zgn. slagschroevedraaier kopen! draait automatisch op het ogenblik dat je een tik met de hamer geeft: superkracht, en schroevedraaier kan onmogelijk uit de schroefkop glijden zou volgens mij zeker werken wel het stuk waar je op slaat ondersteunen! Link naar reactie
vicious Geplaatst: 14 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2005 Mja, maar de vijs was blijkbaar al verschillende keren aangedraaid, dus de gleuf is wat uigesleten en dus moeilijk om stevige grip in te hebben, ze glijdt er gewoon uit Link naar reactie
maurice Geplaatst: 14 september 2005 Delen Geplaatst: 14 september 2005 tja, ik vrees dat het dan uitboren wordt... Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 14 september 2005 Delen Geplaatst: 14 september 2005 Als je niet meteen met een slagschroevendraaier wil gaan kloppen eerst eens proberen met een oude 'schrijnwerkerstoernavis' Das een stukje schroevendraaier dat in een lange houten steel gevat zit zodat je die met beide handen fors kan beetnemen en ercht serieus wat kracht kan zetten, zowel om de schorvendraaier in de gleuf te blijven drukken als om te draaien. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 14 september 2005 Delen Geplaatst: 14 september 2005 En boren met een kleine diameter dan de draad zelf. Vgr nico Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 14 september 2005 Delen Geplaatst: 14 september 2005 als je niet anders kan dan boren boor dan langsonder als ik me niet vergis zit daar draad en vanboven aan de vijs niet dan zou je maar een mm of 3,4 moeten uitboren ipv alles. juist he ? Link naar reactie
maurice Geplaatst: 14 september 2005 Delen Geplaatst: 14 september 2005 ja, boren vanaf onderkant lijkt mij op het eerste gezicht ook beter Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 14 september 2005 Delen Geplaatst: 14 september 2005 mannekes mannekes, twintig reacties om een vijs los te krijgen... waar zijn we mee bezig?!? in die tijd had ik al 7.000 keer mijn boormachine genomen en was die vijs er al lang uitgeweest... als we echt gaan moeten beginnen uitleggen hoe we een vastgeroeste vijs moeten loskrijgen, dan stel ik ook voor dat we een topic aanmaken over hoe je een schroevendraaier moet vasthouden, of dat facom wel het beste materiaal is, of dat olijfolie beter is dan frietuurolie, ... do you get my point dudes? en daarmee wil ik zeker geen beginnelingen aanvallen, zenne... maar als die jonge ketten nog niet weten hoe ze een vastgeroeste vijs losmaken, dan zou ik zeggen, lees eerst eens wat literatuur, volg ergens eens n opleiding (al zij het auto of fietstechniek) en koop dan pas een oldtimer vespa he! Link naar reactie
stanman Geplaatst: 14 september 2005 Delen Geplaatst: 14 september 2005 Maar teddy auto of fietstechniek, het is wel een vespa. dus daar ben je dan niks mee. STRIKE : ) Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 14 september 2005 Delen Geplaatst: 14 september 2005 @stanman: en als ik nu eens samen met jou en alex en tom een cursus zou beginnen geven... we zouden rijk kunnen worden man! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.