Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Enkele vragen ivm stuur


vicious

Aanbevolen berichten

Ik heb enkele vragen: ten eerste krijg ik 2 vijzen die muurvast zitten niet los. Ik heb al met verschillende olie geprobeerd, ook WD40, maar niks helpt. Het zijn de 2vijzen waar de voorste remhendel en de koppelingshendel mee aan het stuurframe aan vastgemaakt zijn. Iemand enige suggesties? Ik hoorde van verwarmen, nog niet geprobeerd, maar bij 1vijs zit er vlak naast het rubberen handvat...

hier 2 foto's:

http://img278.imageshack.us/my.php?image=dsc018216wf.jpg

http://img278.imageshack.us/my.php?image=dsc018234cf.jpg

Dan vroeg ik me ook nog af of het nodig was om de gehele 'bakje' met de lichtschakelaar, toeter en het zwarte knopje aan de zijkant eraf te halen wanneer ik hem helemaal opnieuw laat spuiten? En, hoe moet ik dat er dan afhalen? (omhulsel is er al af)

foto:

http://img335.imageshack.us/my.php?image=dsc018247mc.jpg

En dan zou het hele stuur vanbinnen nog moeten gekuist worden, leg ik dit best in wasbenzine of wat?

foto:

http://img335.imageshack.us/my.php?image=dsc018253gu.jpg

Het lukte me niet om de foto's hier direct zichtbaar te maken

Danke

vicious

Link naar reactie

Je gaat toch je stuur er niet vanaf doen hoop gezien de rest al zo'n

problemen geeft ???

hoe kan je je lichtschakelaar demonteren ??? gewoon de draden

achteraan losvijzen ; middelste vijsje waarmee je schakelaar op het

stuur zit gevezen losvijzen en kees komt...

PS eigenlijk is er maar 1 goede manier om hem te herspuiten : TOTALE

DEMONTAGE dus stuur eraf , fourche eruit , spatbord eraf, motor eruit etc maar dan moet

je wel weten wat je doet.

Link naar reactie

Stuur moet zowiezo gezandstraald worden, dus proper is het dan wel : )

Met die scroeven heb ik nog geen problrm gehad, probeer die handel eens te verwarmen, kan zijn dat de vorige eigenaar ze met locktide heeft vastgezet.

PS losdraaien is ccw

laat eens een foto zien van de onderkant van u stuur

btw die schakelaar is om weg te gooien

Bericht bewerkt (13.09.2005 | 15:42)

Link naar reactie

als je ze echt niet loskrijgt, zit er niets anders op dan ze uit te boren.

heb dat ook voorgehad met de originele schroeven die al een jaar of 20 in m'n Primavera zaten.

beginnen met het allerfijnste boortje dat je kan vinden (1, max. 2 in diameter), en daar zo recht mogelijk mee boren doorheen de schroef.

eens je er door zit, grotere boor nemen (een nummertje meer) en zo steeds dezelfde weg volgen.

telkens je gedaan hebt, proberen of je de schroef er niet uit krijgt (m.a.w. : of ze niet wil breken.

WEES VOORZICHTIG EN GEDULDIG : als je uitschiet mag je gaan uitplamuren of erger, en als je een te grote boor gebruikt zal geen enkele schroef meer pakken (want die schroef heeft een soort verval : kop is dikker dan stuk met schroefdraad).

Succes.

Pascal

Link naar reactie

je kan er misschien wat suikerstroop opgieten ? ;-)

als het niet lukt met WD40 of andere gelijkaardige producten zou het mij erg verwonderen dat het wel lukt met cola ... WD40 is toch een stuk straffer.

heb je al geprobeerd om met een licht hamertje te tikken (van onder af) terwijl je met een kruisschroevedraaier draait (bovenaan) ?

Link naar reactie

en het beste kan je in feite in de DHZ-zaak een zgn. slagschroevedraaier kopen!

draait automatisch op het ogenblik dat je een tik met de hamer geeft: superkracht, en schroevedraaier kan onmogelijk uit de schroefkop glijden

zou volgens mij zeker werken

wel het stuk waar je op slaat ondersteunen!

Link naar reactie

Als je niet meteen met een slagschroevendraaier wil gaan kloppen eerst eens proberen met een oude 'schrijnwerkerstoernavis' Das een stukje schroevendraaier dat in een lange houten steel gevat zit zodat je die met beide handen fors kan beetnemen en ercht serieus wat kracht kan zetten, zowel om de schorvendraaier in de gleuf te blijven drukken als om te draaien.

Link naar reactie

En boren met een kleine diameter dan de draad zelf.

Vgr nico

Link naar reactie

mannekes mannekes, twintig reacties om een vijs los te krijgen...

waar zijn we mee bezig?!?

in die tijd had ik al 7.000 keer mijn boormachine genomen

en was die vijs er al lang uitgeweest...

als we echt gaan moeten beginnen uitleggen hoe we een vastgeroeste vijs moeten loskrijgen, dan stel ik ook voor dat we een topic aanmaken over hoe je een schroevendraaier moet vasthouden, of dat facom wel het beste materiaal is, of dat olijfolie beter is dan frietuurolie, ...

do you get my point dudes?

en daarmee wil ik zeker geen beginnelingen aanvallen, zenne...

maar als die jonge ketten nog niet weten hoe ze een vastgeroeste vijs losmaken, dan zou ik zeggen, lees eerst eens wat literatuur, volg ergens eens n opleiding (al zij het auto of fietstechniek) en koop dan pas een oldtimer vespa he!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...