Ga naar inhoud
Vespaforum.be

olieverlies PX125


Ryckeboer Koenraad

Aanbevolen berichten

Help,

gisteren naar het werk gereden met de vespa. Wanneer ik 's avonds naar huis vertrok zag ik een plasje olie onder de vespa. Heb net eens gekeken en de volledige achterkant zit onder de olie. Achteraan waar de luchtfilter en de carburator zit zie ik een rond gat, ongeveer 1 cm doorsnede. In dat gat zie ik een regelvijs zitten. Ik denk dat er daar normaal een dichting moet zitten. Klopt dit? If so, hoe noemt men die dichting en waar bestellen? Gezocht op de site van Sip scootershop en daar gezien dat er een rubber moet geplaatst worden in dat gat. Kan ik dit voorlopig zelf afdichten? Waarvoor dient die regelvijs?

Link naar reactie

die olieplek heeft sowieso niets met dat gat te maken. Dat gat is om aan de regelvijs van de luchttoevoer in de mengelingkamer te kunnen.

Die plek, is het enkel olie of een mengeling olie-benzine?

Als het benzine-olie is, wat hier wss het geval is, dan kan het idd zijn dat die langs dat gat naar buiten komt. Het probleem zelf zit wel ergens anders en ligt dus niet aan het ontbreken van dat rubbertje.

Het kan izjn dat uw naftdarm niet goed aansluit op de ingang naar uw vlotterkamer. Bij het warm worden van de motor kan de benzinedarm uitzetten en ontsnapt er wat benzine. daardoor loopt het carburator huis vol en krijg je en plasje onder de vespa.

Het kan ook zijn dat uw vlotternaald blijft hangen op open en dat er daardoor naft blijft lopen. Uw mengelingskamer loopt over en het bakkie loopt vol waardoor de benzine langs dat gat wegdruppelt.

Check eens of je ook een plek nalaat als je benzinekraantje toe staat. Normaal mag er dan geen benzine meer uitlekken (toch heel weinig)

Als het hiermee niet is opgelost, dan ligt het probleem ergens anders.

groeten

Bart

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...