Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

'k weet het ... .. alweer vragen over de invoer, maar over een PK50 vind ik niets terug in 't forum.

--- welke dokumenten heb ik nodig om een Duitse pk50 in België in te voeren ? Ik geloof dat men in Duitsland niet al te veel dokumenten heeft voor een pk50.

Heeft hier iemand ervaring mee ?

Ik heb gehoord... dat ge u van de papieren niets moet aantrekken, gewoon verzekering nemen op chassisnr en rijden ! Wat met gelijkvormigheidsattest ?

Link naar reactie

Ik zal u deze avond (ten laatste morgenvroeg) een antwoord bezorgen over u dit het beste kan doen. Tegenwoordig kan het zijn dat de inschrijving/invoering soms moeilijk verloopt. maar als je het via je makelaar kan doen lukt het meestal direct.

Een klant van ons had het ook eerst een paar keer zelf opgestuurd en toen aan ons bezorgd en het was geregeld binnen de week

Groeten

Gert Van Mieghem

Link naar reactie

met deze vraag heb ik ook gezete, ben dan beginnen rondvragen.. mailen naar douane, dealer piaggio, forums afschuimen, ...

wat ik wijzer ben geworden is hetvolgende: voor een bromfiets 50cc dient u niet bij de douane te zijn, geen papierwerk nodig!

wat je wel nodig hebt is een BELGISCH gelijkvormigheidattest!ben dit ook gaan navragen bij de politie, eender welk bouwjaar de scooter, gelijkvormigheidattest is verplicht,ook al vraagt verzekering hier niet achter... van vespa's voor '63 kan je een soort verklaring krijgen van Piaggio Benelux.. Nu, gaat het om een geïmporteerd 50cctje en je wil dat Belgische gelijkvormigheidsattest, dan dient je bromfiets 'gekeurd' te worden; dit door Piaggio Benelux in Oosterhout (Nederland), daar zit een welbepaalde man, de dhr. Joel Vanderveken (vanderveken@piaggio.be) alleen deze man is bevoegd voor dit soort zaken. Je moet afspraak met hem te maken, hij controleert chassisnummer, maakt direct gelijkvormigheidattest op, wel dient de motor van je scooter te bollen, wordt al dan niet gecontroleerd, dit hele grapje kost je 100 euro (de kosten om naar daar te rijden en terug te komen niet inbegrepen), maar dan ben je wel in orde met je 'papieren' voor een 50cc. Op basis van dat chassisnummer krijgt je bromfiets een pvg-nummer, en zal het automatisch een klasse B-bromfiets worden hier in België. Ook nog een voorwaarde is natuurlijk dat voertuig ooit in België gehomologeerd is, ma da zal voor die pk50xl geen probleem zijn... hoop da ge der wat mee zijt, wil u altijd die mails op vraag forwarden, waarin ik steeds volledige uitleg kreeg van de heer Davy Colman van Piaggio en douane...

wim

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

hoi, ben nieuw op dit forum.Heb net hetzelfde gedaan heb PK 50s aangekocht in Keulen en hem dan naar Belgïe gebracht.Ben dan naar politie gegaan en verhaal gedaan van mijn vespa die al een tijd in m'n bezit was en dat ik hem weer op de baan wou krijgen, maar de papieren ergens verloren waren.De politie is de nummers komen verifieren of die niet gestolen was (Tuurlijk niet gestolen want is duitse brommer:) )Dan met verklaring van verlies van papieren een nieuw duplicaat aangevraagd bij Piaggio Belgium en twee weken later zat een Belgisch gelijkvormigheidsattest op de bus bij de scooterhandel.

Dit alles is mogelijk omdat een 50 cc nooit op naam staat geregistreerd.

veel succes.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...