Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn eerste restauratie Vespa VBB


Vespuli

Aanbevolen berichten

Hallo,

In een overmoedige bui heb ik gezegd dat ik mijn pas gekochte Vespa VBB zelf ging restaureren. Het stelt ten slotte niet zoveel voor LOL

Na wat tegenslagen is vandaag een feestdag. De Vespa is in elkaar gestoken en de motor loopt.

Dat wordt vanavond een extra pintje.

Zie bijgaande foto's van het huidig tussenresultaat.

IMG_0034

IMG_0032

IMG_0033

Toch loop ik tegen een paar uitdagingen.

Op de bijgevoegde foto zie je waar ik de olie uit de motor heb laten lopen (zie rode pijl).

Maar waar moet ik eigenlijk de olie gaan bijvullen?

IMG_0033

Dan ben ik een rubberachtige stop tegengekomen. Is dit origineel? Zo ja wat is de funktie. Zo neen, wat behoort er te zitten.

onbekende rubber

Ten slotte wil ik de sierlijsten op de treeplanken terugzetten. Ik heb nieuwe lijsten besteld (zie foto; IMG_0035).

Maar met welk gereedschap moet ik dit vast zetten.

Alvast bedankt voor de antwoorden en de zal jullie op de hoogte houden van de tussenresultaten en natuurlijk het eindresultaat.

groetjes,

Robert

Link naar reactie

Hej,

Voor de olie, je moet de moer onderaan de motor losmaken, daar zit een soortgelijke moer dan pas zal alle olie eruit zijn. Bijvullen doe je bij de moer waar jij de olie hebt uitgelaten.

Voor de sierlijsten, ik heb die vastgemaakt met een bout en moer gewoon. Komt denk ik veel beter uit. een platte bout is hiervoor het beste. Wel voorzichtig zijn als je nog moet boren in je verse lak...

Voor dat rubbertje, das normaal denk ik, maar heb zelf geen idee waarvoor dit dient.

Groeten

Link naar reactie

Hi allemaal,

Wederom is een pintje gedronken bij ons thuis.

Gisteren hebben we de eerste kilometers gereden met de VBB. Het was niet allemaal perfect, maar ze rijdt.

Nu nog kleine zaakjes afwerken zoals Piago logo en Vespa logo aanbrengen, achterlicht goed monteren, nieuwe chrome ring voorlamp aanbrengen, maar vooral de carburateur technisch nalopen.

De carburateur verliest benzine tijdens lopen en na stoppen (voor dichtzetten benzinekraan).

Ik vermoed dat de vlotter niet meer goed werkt.

Foto's volgen.

Groet,

Robert

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...