Ga naar inhoud
Vespaforum.be

125cc op rijbewijs b


Dr Who

Aanbevolen berichten

Van de site van Goca, het keurings en examencenrum:

Het rijbewijs geldig verklaard voor de categorie B, afgeleverd voor 1 september 2001, laat het besturen toe van voertuigen van de categorie A met een maximale cilinderinhoud van 125 cm³ en met een maximaal vermogen van 11 kW. Dit alleen op Belgisch grondgebied

Hopelijk is dat nu voor eens en altijd opgeklaard.

Bericht bewerkt (24.08.2005 | 14:24)

Link naar reactie

Vooraleer een px of lx 125 aan te kopen, heb ik rondgebeld. De politie Veurne was niet op de hoogte, volgens het stadsbestuur mocht het niet, en de rijschool zei (na lang opzoeken) dat het mocht. Het mag dus inderdaad.

Ik heb voor de zekerheid gemaild naar het examencentrum. Hun antwoord (wat normaal positief moet zijn) zal ik uitprinten en in m'n portefeuille steken voor als er een flik ambetant doet :-)

En nu snel naar de vespa dealer...

Zoals verwacht een positief antwoord (snelle reactie trouwens)

Bericht bewerkt (24.08.2005 | 14:48)

Link naar reactie

True.

Ik moet ook voor men motorijbewijs gaan.

Mijn rijbewijs afgeleverd oktober 2001 is net 1 maand te oud.

Dure grap die lekker veel geld voor onze staat zal opbrengen.

Ahja klein detail: Na september worden de maneuvers die je moet uitvoeren echt veel moeilijker en veel meer + het theorieexamen zal ook moeilijker worden met een technisch gedeelte bij.

Link naar reactie

En voor de oldtimers onder de bestuurders :

Bezitters van een rijbewijs B (autorijbewijs) dat uitgereikt werd voor 1 januari 1989, kunnen zonder opleiding of examens op gelijk welke motorfiets stappen.

en mijn rijbewijs is van 1969, héhé!

ziede mij al snorren op zo'n racemachien tegen 200 per uur waarvan ik ni eens weet waar de versnellingshendel zit ? En toch zou ik mogen ... alléén niet van mijn vrouw.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
En voor de oldtimers onder de bestuurders :

Bezitters van een rijbewijs B (autorijbewijs) dat uitgereikt werd voor 1 januari 1989, kunnen zonder opleiding of examens op gelijk welke motorfiets stappen.

en mijn rijbewijs is van 1969, héhé!

ziede mij al snorren op zo'n racemachien tegen 200 per uur waarvan ik ni eens weet waar de versnellingshendel zit ? En toch zou ik mogen ... alléén niet van mijn vrouw.

Dus dan kan ik wel met een zwaardere motor gaan scooteren ???

ben op de ring net te langzaam en bij de lichten te traag weg

en dat is irritant voor de autos achter me ???

kan iemand me bevestigen dat deze info correct is of tippen waar dit te checken is

merci !

Link naar reactie
True.

Ahja klein detail: Na september worden de maneuvers die je moet uitvoeren echt veel moeilijker en veel meer + het theorieexamen zal ook moeilijker worden met een technisch gedeelte bij.

september 2006?

Ik was alleszins van plan om dat motorijbewijs af te leggen. België is toch wa klein, voor da ghet weet zit ge al in't buitenland :)

Een tweede voordeel is natuurlijk dat de "zwaardere" vespa's voor 't moment een stuk goedkoper over de toonbank gaan dan de 125's... en ook wa beter zijn aangepast aan langere rijafstanden.

Jammer dat een nieuw rijbewijs weer eens zo veel centen kost :(... miljaar

Mvg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...