styntjes Geplaatst: 19 maart 2009 Delen Geplaatst: 19 maart 2009 hey , hier even wat vraagjes voor men vespa gt ik heb onlangs de motor eronderuit gehaald en binnenin het volgende vervangen *schakelkruis *dichtingen *koppeling *lagers *tandwieltje kickstarter dit voor de prijs van 80 euro (ik weet niet of dit duur is of niet ) en of dit genoeg is om weer eventjes verder te kunnen ook had ik enkele weken voordien men uitlaat opengeslepen , alles uit dat potje gezwierd en terug dicht gelast ! en ipv dat kleine tuitje , twee grotere buizen erin gelast maar toen ik die uitlaat eronder stak toen trok men vesp niet meer op , en ook de max snelheid was nog maar 60 per uur (ervoor was die 75-80km/h) wat kan ik hier aan doen ??? Link naar reactie
Cult Geplaatst: 19 maart 2009 Delen Geplaatst: 19 maart 2009 die uitlaat had ge niet mogen aan kloten denk ik... Link naar reactie
styntjes Geplaatst: 19 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2009 geeft anders wel een super geluid Link naar reactie
wenske Geplaatst: 19 maart 2009 Delen Geplaatst: 19 maart 2009 door dat je de uitlaat hebt aangepast met groter buizen heeft de motor geen tegendruk meer en zal deze minder presteren. een 2 tak motor heeft steeds wat tegen druk nodig om optimaal te kunnen werken. groetjes wenske Link naar reactie
psychomille Geplaatst: 19 maart 2009 Delen Geplaatst: 19 maart 2009 Wat heb je het liefst?Een super geluid of een snelle scooter?Ik zou het vlug weten.Cheers Link naar reactie
styntjes Geplaatst: 19 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2009 natuurlijk wil ik een snelle vesp , maar wat kan ik doen om hem terug te laten presteren ??? (ik ben trouwens ook van plan om een 150 kit te steken ) misschien is het dan ineens tijd om een nieuwe uitlaat te kopen ??? wat moet je trouwens veranderen als je van een 125 , een 150 maakt ???? Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 20 maart 2009 Delen Geplaatst: 20 maart 2009 Een nieuwe uitlaat tiens, en als je een "knal"pot wilt dan moet je een sito+ plaatsen. Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 20 maart 2009 Delen Geplaatst: 20 maart 2009 je kan eventueel een deel van het verlies prestaties door geen tegendruk compenseren door het uiteinde van je "buizen" voor een gedeelte dicht te knijpen - je krijgt iets meer tegendruk maar je prestaties zullen hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde zijn als ervoor (werd heel vroeger vrij dikwijls toegepast bij zogezegde "libre-échappementen" gebruikt bij rallycrossen) grts frutsab Link naar reactie
StevieV Geplaatst: 20 maart 2009 Delen Geplaatst: 20 maart 2009 Ik zou de pijpjes ook wat toenijpen. Een 150 kit kan je zo steken verder hoef je niets te veranderen. Hierdoor zal hij iets beter presteren in gvl. met je 125 en zal je +:- 10 km/u sneller rijden. MAar als je dan toch van plan bent een nieuwe cylinder te kopen zou ik eerder voor een Pinasco cylinder gaan. Die hebben tegenwoordig ook een versie voor een 2-poorts blok zoals het jouwe dus geen frees-werk. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.