Ga naar inhoud
Vespaforum.be

125cc GT uit de jaren 60 modificatie


styntjes

Aanbevolen berichten

hey , hier even wat vraagjes voor men vespa gt

ik heb onlangs de motor eronderuit gehaald en binnenin het volgende vervangen

*schakelkruis

*dichtingen

*koppeling

*lagers

*tandwieltje kickstarter

dit voor de prijs van 80 euro (ik weet niet of dit duur is of niet )

en of dit genoeg is om weer eventjes verder te kunnen

ook had ik enkele weken voordien men uitlaat opengeslepen , alles uit dat potje gezwierd en terug dicht gelast ! en ipv dat kleine tuitje , twee grotere buizen erin gelast

maar toen ik die uitlaat eronder stak toen trok men vesp niet meer op , en ook de max snelheid was nog maar 60 per uur (ervoor was die 75-80km/h)

wat kan ik hier aan doen ???

Link naar reactie

natuurlijk wil ik een snelle vesp , maar wat kan ik doen om hem terug te laten presteren ???

(ik ben trouwens ook van plan om een 150 kit te steken ) misschien is het dan ineens tijd om een nieuwe uitlaat te kopen ???

wat moet je trouwens veranderen als je van een 125 , een 150 maakt ????

Link naar reactie

je kan eventueel een deel van het verlies prestaties door geen tegendruk compenseren door het uiteinde van je "buizen" voor een gedeelte dicht te knijpen - je krijgt iets meer tegendruk maar je prestaties zullen hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde zijn als ervoor (werd heel vroeger vrij dikwijls toegepast bij zogezegde "libre-échappementen" gebruikt bij rallycrossen)

grts frutsab

Link naar reactie

Ik zou de pijpjes ook wat toenijpen.

Een 150 kit kan je zo steken verder hoef je niets te veranderen.

Hierdoor zal hij iets beter presteren in gvl. met je 125 en zal je +:- 10 km/u sneller rijden.

MAar als je dan toch van plan bent een nieuwe cylinder te kopen zou ik eerder voor een Pinasco cylinder gaan.

Die hebben tegenwoordig ook een versie voor een 2-poorts blok zoals het jouwe dus geen frees-werk.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...