jurgen Geplaatst: 30 december 2005 Delen Geplaatst: 30 december 2005 Het is raadzaam de bougie af en toe schoon te maken en af te stellen. Let erop dat de omgeving rond de bougie schoon is, opdat er bij de demontage geen vuil in de cilinder kan vallen. Vette bougies was je eerst uit met benzine, daarna reinig je ze met bougiereiniger. Behandel bougies nooit met een staalborstel. Buig de massa-elektrode iets naar buiten, zonder de electrode echt te forceren. Vijl het uiteinde van de centrale elektrode en de binnenzijde van de massa-elektrode voorzichtig en zorgvuldig af tot deze vlak en goed schoon zijn. Buig nu de massa-elektrode voorzichtig terug tot de voorgeschreven afstand van 0,6 mm tussen beide elektrodes is bereikt. Bij een goeie bougie is uiteinde van de isolator schoon en lichtbruin. Er is geen overmatige koolaanslag en de elektroden zijn niet versleten. Wanneer de bougie met roet bedekt is, wijst dit op een abnormaal rijk mengsel of de luchtfilter is vuil. Een gevlekte isolator wijst op een slechte ontsteking (voortijdig), een te arm mengsel of een koelingsprobleem. Een bougie met bezinksel wijst op het overslaan van een teveel aan olie of een slechte kwaliteit van benzine. Is de bougie met olie bedekt, dan wijst dit op overslaan, de piston-ring die lekt of er is simpelweg een teveel aan olie aanwezig. Type Bougie: V50/PK/XL : W5AC PK50XL : 2 W4AC Primavera : 125 W5AC PK 80-125 : W4AC PX 80 : W5CC PX 125-150 : W4CC PX 200 (10 PK) : W5CC PX 200 (12 PK) : W4CC T5 125 : W3CC COSA 125 : W4CC COSA 200 : W4CC Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.