Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vraagje m.b.t. remtrommel - vooras GT


StevieV

Aanbevolen berichten

Eén van de 5 vijzen van op mijn voorremtrommel is afgebroken... ik heb al een occasie remtrommel maar die blijkt verschillend te zijn dan de origineel gemonteerde remtrommel. Op de oude zie je precies 2 lipjes, terwijl er op het vervangingsonderdeel in het gat waar de as doorkomt een inkeping is voor een spie.

Een paar foto's ter verduidelijking...

Oude voorremtrommel:

img3636r.jpg

w320.png

Vervangingstrommel met gleuf voor spie:

img3637.jpg

w320.png

vooras:

img3635.jpg

w320.png

Zijn er oplossingen hiervoor of moet ik alsnog op zoek naar een andere vooras of de correcte voorremtrommel? Wil er iemand eventueel die voorremtrommel ruilen tegen het juiste type?

Link naar reactie

Trommel moet volgens mij toch echt wel vast zitten aan de as, zit niet voor niets een gleuf..

ik denk dat er niets anders zal op zitten dan ofwel andere as steken ofwel juiste trommel vinden. Heb je het stukje nog ? valt het niet meer te lassen ?

mvg

Link naar reactie
Trommel moet volgens mij toch echt wel vast zitten aan de as, zit niet voor niets een gleuf..

ik denk dat er niets anders zal op zitten dan ofwel andere as steken ofwel juiste trommel vinden. Heb je het stukje nog ? valt het niet meer te lassen ?

mvg

Mmm, ik denk er net zo over wat die gleuf betreft: zal een nut hebben zeker? In de exploded views zie je trouwens dat op die plaats een spietje zit, mijn variante is er eentje met 2 tandjes.

Het stukje heb ik helaas niet meer. Die Italiaan van wie ik die GT heb gekocht had gewoon een moer met powerlijm aan de trommel vastgelijmd, alleszins geen gebrek aan creativiteit die mannen...

Link naar reactie

het is in ieder geval de bedoeling dat de as ronddraait, niet dat het wiel rond de as draait, zou nogal mooi in't snot draaien na verloop van tijd :)

op je oud wiel zie je 2 pinnetjes en op je as 2 gaatjes, past dus mooi op elkaar en zo komt de naaf vast te staan op de as. Komt dus op zelfde neer als met spie en sleuf..

mvg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...