StevieV Geplaatst: 28 februari 2009 Delen Geplaatst: 28 februari 2009 Eén van de 5 vijzen van op mijn voorremtrommel is afgebroken... ik heb al een occasie remtrommel maar die blijkt verschillend te zijn dan de origineel gemonteerde remtrommel. Op de oude zie je precies 2 lipjes, terwijl er op het vervangingsonderdeel in het gat waar de as doorkomt een inkeping is voor een spie. Een paar foto's ter verduidelijking... Oude voorremtrommel: Vervangingstrommel met gleuf voor spie: vooras: Zijn er oplossingen hiervoor of moet ik alsnog op zoek naar een andere vooras of de correcte voorremtrommel? Wil er iemand eventueel die voorremtrommel ruilen tegen het juiste type? Link naar reactie
StevieV Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2009 Niemand geen advies?? Link naar reactie
stanman Geplaatst: 2 maart 2009 Delen Geplaatst: 2 maart 2009 als de diameter hetzelfde is, zou ik me daar eigenlijk niet veel van aan trekken en ze gewoon gebruiken Link naar reactie
StevieV Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2009 Moet die trommel dan niet worden vastgezet? Link naar reactie
lord of de scoot Geplaatst: 2 maart 2009 Delen Geplaatst: 2 maart 2009 Ik dacht hetzelfde als Stanman maar durfde het niet zeggen...de oude remtrommel staat toch ook vast zonder die spie ( met de 5 vijzen ) Link naar reactie
Gast apj Geplaatst: 2 maart 2009 Delen Geplaatst: 2 maart 2009 Trommel moet volgens mij toch echt wel vast zitten aan de as, zit niet voor niets een gleuf.. ik denk dat er niets anders zal op zitten dan ofwel andere as steken ofwel juiste trommel vinden. Heb je het stukje nog ? valt het niet meer te lassen ? mvg Link naar reactie
StevieV Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2009 Trommel moet volgens mij toch echt wel vast zitten aan de as, zit niet voor niets een gleuf..ik denk dat er niets anders zal op zitten dan ofwel andere as steken ofwel juiste trommel vinden. Heb je het stukje nog ? valt het niet meer te lassen ? mvg Mmm, ik denk er net zo over wat die gleuf betreft: zal een nut hebben zeker? In de exploded views zie je trouwens dat op die plaats een spietje zit, mijn variante is er eentje met 2 tandjes. Het stukje heb ik helaas niet meer. Die Italiaan van wie ik die GT heb gekocht had gewoon een moer met powerlijm aan de trommel vastgelijmd, alleszins geen gebrek aan creativiteit die mannen... Link naar reactie
Gast apj Geplaatst: 2 maart 2009 Delen Geplaatst: 2 maart 2009 het is in ieder geval de bedoeling dat de as ronddraait, niet dat het wiel rond de as draait, zou nogal mooi in't snot draaien na verloop van tijd op je oud wiel zie je 2 pinnetjes en op je as 2 gaatjes, past dus mooi op elkaar en zo komt de naaf vast te staan op de as. Komt dus op zelfde neer als met spie en sleuf.. mvg Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.