Twostroke Geplaatst: 9 januari 2009 Delen Geplaatst: 9 januari 2009 Ik heb deze vraag ook naar men dealer gestuurd, maar wacht nog op antwoord Met die vriestemperaturen start mijn GTS probleemloos in de garage (het is er 5°) Maar op mijn werk staat hij gewoon onder een afdacht aan vandaag bv -10° Hoe start ik hem dan best? Gewoon onsteken gaat niet. Met een de gas open (half ongeveer) springt er wel na even proberen leven in, maar als ik dan men gas los springt hij de eerste paar keer gewoon weer uit. Wat doe ik het best? Gas aanhouden tot hij warm is en niet meer uitvalt? Of doe ik iets verkeerd? Wil men nieuwe wesp niet wurgen snap je Link naar reactie
campingcosmos Geplaatst: 10 januari 2009 Delen Geplaatst: 10 januari 2009 eerst even contact laten aanstaan. Door het gebruik van je lichten activeer je je batterij...Dan kan je starten Link naar reactie
kurt007 Geplaatst: 10 januari 2009 Delen Geplaatst: 10 januari 2009 eerst even contact laten aanstaan. Door het gebruik van je lichten activeer je je batterij...Dan kan je starten Idd, even je batterij activeren door je lichten op te zetten. Een 10-tal seconden moet volstaan. Zo hebben ze het mij toch altijd geleerd. By the way: ik start mijn PX met dit koude weer altijd met de kick en gebruik de elektrische starter niet omdat die inderdaad minder goed aanslaat. Eens gestart laat ik de choke iets manger dan normaal aan, waarna ik toch een aantal keren de gas opentrek (niet volledig). Hierna choke af en opnieuw even laten draaien en af en toe wat gas geven. Hierna kan ik zon der problemen vertrekken. Mijn PX staat altijd buiten. Link naar reactie
Twostroke Geplaatst: 10 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2009 Thanks, heb een GTS dus een kick en choke heb ik bij mijn weten niet. Maar kan het kwaad om met gas open te starten? Gezond klinkt het allesinds niet Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 10 januari 2009 Delen Geplaatst: 10 januari 2009 Thanks, heb een GTS dus een kick en choke heb ik bij mijn weten niet. Die heb je wel maar die kan je niet handmatig gebruiken;) Link naar reactie
vicdubois Geplaatst: 10 januari 2009 Delen Geplaatst: 10 januari 2009 Halo, Mijn GTS 250 start wel, doch durft al eens terug stilvallen na enkele seconden, starten en indien hij aanslaat lichtjes gas blijven geven is voor mij de oplossing. In verband met het gas half open te houden, mij heeft men altijd verteld dat een injectiemotor moet gestart worden met het gas dicht, en bij MIJN ondervinding lijkt dat wel te kloppen. By the way... zou er geen mogelijkheid bestaan om een kickstarter op een GTS 250 te plaatsen ???? Dat zou volgens mij een hele geruststelling zijn, want die automaten kan men toch niet in gang lopen... vic Link naar reactie
Cult Geplaatst: 10 januari 2009 Delen Geplaatst: 10 januari 2009 ...komen hier de voordelen van de oldies naar boven??? (de kickstarter + het kunnen in gang lopen?? ) :pp Link naar reactie
mgent Geplaatst: 10 januari 2009 Delen Geplaatst: 10 januari 2009 Gts 125 is nog geen injectie. Link naar reactie
redpowa Geplaatst: 10 januari 2009 Delen Geplaatst: 10 januari 2009 Tja, heb net hetzelfde probleempje... is wel een kersverse gts 125. Heeft nog geen 3 km op den teller. Heb er nog niet opgereden daar ik mijn kenteken pas van gisteren gekregen heb. Wel reeds verschillende malen in de afgelopen week even een 10 a 15 minuutjes per dag laten warmdraaien. Krijg hem ook enkel gestart (staat gestald in een ruimte waar het ook wel tot -10 kan gaan) indien ik de gashendel volledig opendraai en zo houd (draait dan tegen zeer laag toerental) totdat hij na +- 20 a 30 sec omhoog begint te gaan in toeren... dan laat ik de gas pas los. Ga eens proberen te doen met die batterijtruck... is dit niet enkel van toepassing indien hij helemaal geen neiging heeft tot starten? c ' ya eric Link naar reactie
redpowa Geplaatst: 10 januari 2009 Delen Geplaatst: 10 januari 2009 Ga straks toch even bij mijn dealer (lees 'motordealer'... voor de leukertjes) langs... even de vraag stellen. eric Link naar reactie
Twostroke Geplaatst: 10 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2009 Ga straks toch even bij mijn dealer (lees 'motordealer'... voor de leukertjes) langs... even de vraag stellen.eric Laat je iets weten? Als hij iets warmer heeft (in de garage) start de mijne wel zo goed als onmiddelijk, zonder aan de gas te komen) Denk echt dat het puur door de temperatuur komt. Link naar reactie
redpowa Geplaatst: 10 januari 2009 Delen Geplaatst: 10 januari 2009 Heb daar straks gebeld naar scootmoto... maar was uitzonderlijk gesloten vandaag. Dus weet ik ook nog niets meer. Zal voor volgende week zijn dan. Ciao Eric Link naar reactie
Il Paperino Geplaatst: 10 januari 2009 Delen Geplaatst: 10 januari 2009 De ganse week op het werk buiten gestaan, en geen noemenswaardige problemen ondervonden... slechts éénmaal startte ie niet vanaf de eerste keer, een tweede poging dan maar, bij het aanslaan de gas heel lichtjes opgevoerd en weg was ie... De gashendel helemaal opendraaien lijkt me geen goed idee, als ie niet op toerental geraakt valt de motor dan direct stil. Normaal bij het starten bij goede afstelling hoef je zelfs nooit aan de gashendel te komen, maar deze extreme koude temperaturen zijn wel niet echt normaal. Nu, inderdaad zoals Cult al zei hebben de oldies wat alternatieven, choke opzetten, kickstarter enz... Als mijne niet start zal ik beroep moeten doen op den VAB zeker. Of misschien krijg ik dan wel een lift van een classic " ééntje van de primaveraboys " :-)) ps: onze lichten activeren om de battery een boost te geven moet niet hé bij de nieuwe vespa's, die staan bij sleutelcontact altijd op... Link naar reactie
mgent Geplaatst: 10 januari 2009 Delen Geplaatst: 10 januari 2009 ps: onze lichten activeren om de battery een boost te geven moet niet hé bij de nieuwe vespa's, die staan bij sleutelcontact altijd op... maar je kan ze wel afzetten ;-0 Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 10 januari 2009 Delen Geplaatst: 10 januari 2009 De 250cc hebben naar het schijnt niet zo'n last van startproblemen. Zou eerder voorkomen bij de GTS 125. Link naar reactie
Il Paperino Geplaatst: 11 januari 2009 Delen Geplaatst: 11 januari 2009 ps: onze lichten activeren om de battery een boost te geven moet niet hé bij de nieuwe vespa's, die staan bij sleutelcontact altijd op... maar je kan ze wel afzetten ;-0 Begrijp ik niet ? Vanaf het moment dat ik contact maak staan de lichten toch altijd op... en om te starten moet er contact gemaakt worden... hoe zet je die dan apart af ? Link naar reactie
mgent Geplaatst: 11 januari 2009 Delen Geplaatst: 11 januari 2009 Le grand truuk... Knop van de knipperlichten... beetje druk opzetten dat je die wat in duwt en dan naar rechts schuiven en even doorduwen. Dan blijft deze geblokkeerd staan en zijn je lichten uit. Link naar reactie
Davidje Geplaatst: 11 januari 2009 Delen Geplaatst: 11 januari 2009 Le grand truuk... Knop van de knipperlichten... beetje druk opzetten dat je die wat in duwt en dan naar rechts schuiven en even doorduwen. Dan blijft deze geblokkeerd staan en zijn je lichten uit. Curieus ! Ik ga dat morgen eens proberen ;-) Link naar reactie
MOOSE Geplaatst: 12 januari 2009 Delen Geplaatst: 12 januari 2009 Le grand truuk... Knop van de knipperlichten... beetje druk opzetten dat je die wat in duwt en dan naar rechts schuiven en even doorduwen. Dan blijft deze geblokkeerd staan en zijn je lichten uit. En om ze terug op zetten dan Marc ?? Omgekeerde volgorde? Link naar reactie
Il Paperino Geplaatst: 12 januari 2009 Delen Geplaatst: 12 januari 2009 Heb het vandaag geprobeerd... lukt me niet... ik denk dat Marc met ons ... aan het spelen is. ) Link naar reactie
mgent Geplaatst: 12 januari 2009 Delen Geplaatst: 12 januari 2009 Nee hoor, maar weet niet of dit werkt met een gtv. Op een Gts al meermaals toegepast. Ook een beetje gesukkeld in het begin, je moet het ontmaagden, nadien... . gaat dat veel vlotter. Ben het net voor de zekerheid nog even gaan proberen, en op onze wesp werkt dat perfect, alleen... . heb ik verkeerd woordje getikt, het moet de schakelaar zijn van het groot licht, in plaats van de knipperlichten. Dus allen even de andere knop nemen, beetje op duwen en naar rechts klikken. Alleen het standlichtje brand dan nog. Link naar reactie
oli Geplaatst: 15 januari 2009 Delen Geplaatst: 15 januari 2009 Mijn gts staat in een windvrije garage,koud dus. Ik start als volgende Contact aansteken,even wachten,10 sec.ongeveer,terwijl ik op de startknop duw,draai ik tegelijkertijd een heel klein beetje aan de gas,in schokjes. Start perfect bij ieder temperatuur Link naar reactie
Twostroke Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2009 wat noem je perfect? ik heb bijna altijd, tenzij hij dus warm staat, dat duurt het +- 1-2 sec (startmotor denk ik?) voor hij zeg maar in gang schiet. Met een toefje gas bij gaat het iets makkelijker. Link naar reactie
Pepe Geplaatst: 30 januari 2009 Delen Geplaatst: 30 januari 2009 Heb ook een GTS 125 van juni '08 en heb hetzelfde probleem : in de garage thuis staat hij "koud" en start hij 's morgens niet. 2 tot 3 minuten proberen te starten --> tof hoor, een supercool ding en je staat daar af te gaan als een gieter ! 's avonds starten na het werk lukt wel (ondergrondse garage waar het +/- 10° is). Alle "truukskes" (gashendel opendraaien, lichten uit etc) hebben geen invloed. Batterij is niet leeg, ik rij dagelijks... Tja, in Italia is het warmer zeker ??? Link naar reactie
Twostroke Geplaatst: 31 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2009 Mijne start nu wel beter. Ik hoorde ineens een knetterend geluid toen ik wou starten en wat bleek: het kabeltje van de bougie stak er niet goed op! Dat is nu opgelost en nu start ie veel beter. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.