Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS starten bij vriestemperaturen


Twostroke

Aanbevolen berichten

Ik heb deze vraag ook naar men dealer gestuurd, maar wacht nog op antwoord

Met die vriestemperaturen start mijn GTS probleemloos in de garage (het is er 5°)

Maar op mijn werk staat hij gewoon onder een afdacht aan vandaag bv -10°

Hoe start ik hem dan best?

Gewoon onsteken gaat niet. Met een de gas open (half ongeveer) springt er wel na even proberen leven in, maar als ik dan men gas los springt hij de eerste paar keer gewoon weer uit.

Wat doe ik het best? Gas aanhouden tot hij warm is en niet meer uitvalt? Of doe ik iets verkeerd?

Wil men nieuwe wesp niet wurgen snap je ;)

Link naar reactie
eerst even contact laten aanstaan. Door het gebruik van je lichten activeer je je batterij...Dan kan je starten

Idd, even je batterij activeren door je lichten op te zetten. Een 10-tal seconden moet volstaan. Zo hebben ze het mij toch altijd geleerd.

By the way: ik start mijn PX met dit koude weer altijd met de kick en gebruik de elektrische starter niet omdat die inderdaad minder goed aanslaat.

Eens gestart laat ik de choke iets manger dan normaal aan, waarna ik toch een aantal keren de gas opentrek (niet volledig). Hierna choke af en opnieuw even laten draaien en af en toe wat gas geven. Hierna kan ik zon der problemen vertrekken. Mijn PX staat altijd buiten.

Link naar reactie

Halo,

Mijn GTS 250 start wel, doch durft al eens terug stilvallen na enkele seconden, starten en indien hij aanslaat lichtjes gas blijven geven is voor mij de oplossing.

In verband met het gas half open te houden, mij heeft men altijd verteld dat een injectiemotor moet gestart worden met het gas dicht, en bij MIJN ondervinding lijkt dat wel te kloppen.

By the way... zou er geen mogelijkheid bestaan om een kickstarter op een GTS 250 te plaatsen ???? Dat zou volgens mij een hele geruststelling zijn, want die automaten kan men toch niet in gang lopen...

vic

Link naar reactie

Tja, heb net hetzelfde probleempje... is wel een kersverse gts 125. Heeft nog geen 3 km op den teller. Heb er nog niet opgereden daar ik mijn kenteken pas van gisteren gekregen heb. Wel reeds verschillende malen in de afgelopen week even een 10 a 15 minuutjes per dag laten warmdraaien. Krijg hem ook enkel gestart (staat gestald in een ruimte waar het ook wel tot -10 kan gaan) indien ik de gashendel volledig opendraai en zo houd (draait dan tegen zeer laag toerental) totdat hij na +- 20 a 30 sec omhoog begint te gaan in toeren... dan laat ik de gas pas los.

Ga eens proberen te doen met die batterijtruck... is dit niet enkel van toepassing indien hij helemaal geen neiging heeft tot starten?

c ' ya

eric

Link naar reactie
Ga straks toch even bij mijn dealer (lees 'motordealer'... voor de leukertjes) langs... even de vraag stellen.

eric

Laat je iets weten?

Als hij iets warmer heeft (in de garage) start de mijne wel zo goed als onmiddelijk, zonder aan de gas te komen)

Denk echt dat het puur door de temperatuur komt.

Link naar reactie

De ganse week op het werk buiten gestaan, en geen noemenswaardige problemen ondervonden... slechts éénmaal startte ie niet vanaf de eerste keer, een tweede poging dan maar, bij het aanslaan de gas heel lichtjes opgevoerd en weg was ie... De gashendel helemaal opendraaien lijkt me geen goed idee, als ie niet op toerental geraakt valt de motor dan direct stil.

Normaal bij het starten bij goede afstelling hoef je zelfs nooit aan de gashendel te komen, maar deze extreme koude temperaturen zijn wel niet echt normaal.

Nu, inderdaad zoals Cult al zei hebben de oldies wat alternatieven, choke opzetten, kickstarter enz... Als mijne niet start zal ik beroep moeten doen op den VAB zeker. Of misschien krijg ik dan wel een lift van een classic " ééntje van de primaveraboys " :-))

ps: onze lichten activeren om de battery een boost te geven moet niet hé bij de nieuwe vespa's, die staan bij sleutelcontact altijd op...

Link naar reactie
ps: onze lichten activeren om de battery een boost te geven moet niet hé bij de nieuwe vespa's, die staan bij sleutelcontact altijd op...

maar je kan ze wel afzetten ;-0

Begrijp ik niet ? Vanaf het moment dat ik contact maak staan de lichten toch altijd op... en om te starten moet er contact gemaakt worden... hoe zet je die dan apart af ?

Link naar reactie

Nee hoor, maar weet niet of dit werkt met een gtv. Op een Gts al meermaals toegepast. Ook een beetje gesukkeld in het begin, je moet het ontmaagden, nadien... . gaat dat veel vlotter.

Ben het net voor de zekerheid nog even gaan proberen, en op onze wesp werkt dat perfect, alleen... . heb ik verkeerd woordje getikt, het moet de schakelaar zijn van het groot licht, in plaats van de knipperlichten.

Dus allen even de andere knop nemen, beetje op duwen en naar rechts klikken. Alleen het standlichtje brand dan nog.

Link naar reactie

Mijn gts staat in een windvrije garage,koud dus.

Ik start als volgende

Contact aansteken,even wachten,10 sec.ongeveer,terwijl ik op de startknop duw,draai ik tegelijkertijd een heel klein beetje aan de gas,in schokjes.

Start perfect bij ieder temperatuur

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb ook een GTS 125 van juni '08 en heb hetzelfde probleem : in de garage thuis staat hij "koud" en start hij 's morgens niet. 2 tot 3 minuten proberen te starten --> tof hoor, een supercool ding en je staat daar af te gaan als een gieter ! 's avonds starten na het werk lukt wel (ondergrondse garage waar het +/- 10° is). Alle "truukskes" (gashendel opendraaien, lichten uit etc) hebben geen invloed. Batterij is niet leeg, ik rij dagelijks... Tja, in Italia is het warmer zeker ???

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...