Ga naar inhoud
Vespaforum.be

elektriciteit - verband


jef__vb

Aanbevolen berichten

Toen ik vorige week mijn pk50xl startte, merkte ik dat mijn verlichting het niet meer deed. Ik ging er van uit dat dat te maken had met de vrieskou, en trok me er niet al te veel van aan.

Enkele dagen later haalde ik m'n Vespa uit het tuinhuis en zette hem in gang. Toen hij een minuutje of 3 op ralenti stond te draaien, kwam er ineens rook van onder mijn linker zijbil. Ik rook iets verbands en heb meteen het contact afgezet en het reservewiel gedemonteerd om te kijken naar de elektronica (die zich boven het reservewiel bevindt)maar ik heb op het eerste gezicht niets gevonden. Alle kabeltjes waren nog aangesloten, en voor de rest heb ik niets abnormaals gezien, of nergens een stukje gesmolten plastic gezien.

Heeft er iemand een gelijkaardige ervaring? Of een idee wat het probleem kan zijn?

Link naar reactie

Bedankt Bart, maar ik denk niet het dat is.

Voor alle duidelijkheid: ik bedoel de bil die links zit voor mij als ik op het zadel zit, dus de bil waarin het reservewiel en de "elektronicakastjes" zitten. De rook leek mij te komen van aan die "kastjes". Zit daar dan ergens een oliekeerring? Neen toch?

Link naar reactie

ahja en heb je het groene kastje er al eens uitgehaald(pinkerdoos)? dat zit in een rubberen omhulsel vast en misschien zie je opt eerste zicht niet dat het is doorgesmoord, als dat het geval is moet je een nieuwe kopen en de draden ne keer nachecke. (m'n vriendin haar PkXLheeft dat ook gehad..). Er is misschien ergens vals contact

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...