Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK 125 S Automatica, is dat wat?


Marcello

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ben weer een motor-vespa op het spoor, dit keer een PK 125 S Automatica.

Ik begrijp dat dit met z'n 125 cc geen racemonster zal zijn en de top ergens richting de 100 Km/u zal zijn.

Aangezien ik toch grotendeels provinciaal en op m'n gemakje rijd, vind ik dat prima. Maar wat betreft de Automatica, wat kunnen jullie daarover laten weten? Is dat wat of moet ik met 'de staart tussen m'n benen' maar weglopen?

Graag jullie reactie!

Link naar reactie

Het is een vrouwvriendelijke Vespa zonder versnellingen ook zonder voetrem Is weinig ingevoerd in Belgie.

Omdat de meeste mechaniekers dit model niet kennen en vooral weinig onderdelen te krijgen zijn is een 2e hands meestal in een niet te beste staat

Ik had een 50 uitvoering maar kocht een tweede om de eerste in orde te zetten.

Bericht bewerkt (11.08.2005 | 09:56)

Link naar reactie

De versnellingsbak(type vario) werkt, dacht ik, hydraulisch.

Normaal gezien komt er daar niet veel aan maar als er iets aan komt...

De meest courante onderdelen dat je vindt zijn voor een PK125/S en deze komen over het algemeen NIET overeen met die van jouw.

vb:

Cilinderkits

uitlaat

kader is ook anders

enz...

En...je bent het gevoel van een schakel Vespa kwijt... ..

Link naar reactie

dat zou ik er alvast niet aan geven!!!

zeker niet aan zo'n "niet-normaal"-ding...

als je ziet dat er hier een 3-tal weken geleden een pk125s, met dr 133 kit op en polini onder aangeboden werd voor 650 euro (met alle nodige papieren)

die dan uiteindelijk verkocht is aan 500 euro,

vind ik 850 euro zeker het overwegen niet waard!

but hey, it's just an opinion!

teddy kgb

Link naar reactie

Kijk ook die info is meegenomen.

Ik wil jullie heel erg bedanken!! Ik ben weer een beetje met beide benen op de grond komen te staan en ben weer even van die Vespa-wolk.

Heb de afspraak gecanceled en ga dus niet kijken en kan dus ook niet KOPEN ; )

Kijk de afstand woon - werk is dan wel wat langer maar de kortste weg blijkt dus toch via de dorpen te zijn. Daar mag je tenslotte toch maar 50 Km/u.

Via het fietspad, dat toch nog korter is kan ik met de Vespa PK50XL 55 / 60 Km/urijden want daar zijn toch geen snelheidscontroles.

Daarnaast gewoon lekker schakelen en ik weet dat de PK50 XL in een goede staat is.

Jongens, bedankt, ergens wist ik al dat ik op jullie kon rekenen!

Saluti!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...