Ga naar inhoud
Vespaforum.be

beginnersvraagje


peinteur

Aanbevolen berichten

zoals de titel al zegt, een beginnersvraagje

velen onder jullie zullen denken dat ik van een andere planeet kom maar het is dus wel degelijk zo, niet iedereen kent alles van scooters, ik ben meer thuis in de autowereld en begin meer en meer in de scooterwereld te glijden

anyway, de vraag waar dit topic dus voor opgestart is, wat is nu eigenlijk het verschil tussen een vespa en een lambretta? de diehards zullen wss zeggen dat het gewoon geen vespa is maar ik ben meer op zoek naar feiten, motorisch gezien, rijgedrag, vinden van onderdelen enzoverder enzoverder

moest er iemand zich geneigd voelen om mij een beetje wijzer te maken zodat ik weer een stapje dichter ben bij men keuze van aankoop, ga uw gang

ik wacht vol spanning op de antwoorden van de pro's onder jullie

al heel fel bedankt in ieder geval

greetz le peinteur A.K.A. philip

Link naar reactie

Er zijn in het verleden al ontelbare merken scooters gemaakt en velen kwalitatief (veel) beter dan een Vespa. Net als bvb Harley-Davidson - VROEGER - geen primus wat kwaliteit aangaat - heeft Vespa een betere commerciële strategie gevolgd. Zij zijn dus één van de merken die nu nog verder gaan, i.t.t. bvb Lambretta. Ik heb een Vespa én een Lambetta en kan dus een beetje vergelijken. De Vespa rijdt behoorlijk, de Lambretta rijdt zeer goed. Er zijn voor Lambretta meer motorische upgrademogelijkheden dan voor Vespa. Alle onderdelen zijn nog vlot te krijgen voor de LI modellen, voor de oudere wordt het al moeilijker.

Maar alletwee de modellen hebben voor-en tegenstanders. Ik niet, ik rij met verschillende merken scooters, ook onderandere Vespa en Lambretta. Maar qua rijGEDRAG is de Wesp niet mijn favoriet. Wel weer qua betrouwbaarheid (mijn Vespa is nieuw... ..). Er rijden nu ook veel jongeren op een Vespa voor de naam, net zoals Harley. En ouderen uit nostalgie. Maar ze dragen het merk wel in hun hart. Ook de Lammy's hebben vaste aanhangers, zeker in Engeland.

Link naar reactie

Ik heb eens een Lambretta zien openliggen bij scootermarket, dat ziet er wel een ferm stuk ingewikkelder uit... Die motor is mooi geïntegreerd in het kader en zit er dus niet naast te hangen. Zou de lammy dan niet een betere wegligging hebben?

Link naar reactie
klinkt een beetje als: "wat is het verschil tussen een peugeot en een citroën?"

daar zit iets in maar ik heb ne citroen en ben ik heel content van, vriendin had ne peugeot en reed ik nie graag mee, snapt ge e beetje? dezelfde dingen kunnen soms groot verschil zijn en daarom informeer ik mij liever voor een zotte aankoop te doen

toch bedankt voor de uitleg

Link naar reactie
klinkt een beetje als: "wat is het verschil tussen een peugeot en een citroën?"

daar zit iets in maar ik heb ne citroen en ben ik heel content van, vriendin had ne peugeot en reed ik nie graag mee, snapt ge e beetje? dezelfde dingen kunnen soms groot verschil zijn en daarom informeer ik mij liever voor een zotte aankoop te doen

toch bedankt voor de uitleg

Das waar, ge kunt beter een zotte vraag stellen. -> Dit zou grappig bedoeld moeten zijn.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...