Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS stuurmoffen - handlebar muffs Oxford


bassman

Aanbevolen berichten

Bij m'n GTS 300 kocht ik stuurmoffen van het merk Oxford Sports.

Bleek eerst dat het riempje om die moffen rond het stuur aan te spannen te kort is.

Ik dan maar de riempjes van een rugzakje dat ik nog liggen had gesloopt en die daar op laten stikken.

Nu heb ik nog 2 problemen:

-die dingen zien er echt aartslelijk uit

-de uitsparing om pinkers en andere knoppen te bedienen zit niet op de juiste plaats

Om die uitsparing te laten uitkomen zou de sleuf die rond de spiegel aansluit groter gemaakt moeten worden. (waar zijn we nu toch allemaal mee bezig)

Enfin ,ik denk dat ik die spullen terug bij de dealer ga inleveren.

Wie van jullie GTS-ers heeft de goeie moffen?

En wie weet hoe ik hier een attachment kan invoegen ?

Link naar reactie

Heb vorige winter zoiets besteld bij de motodealer, het paste niet goed en zonder handschoenen kon je er niet in.

In de winter met alleen zo'n mof?? Met handschoenen aan en met zo'n mof kon ik niet aan mijn remmen?? levensgevaarlijk. Heb ze niet genomen, nu nog eens rondkijken voor dikke en goede handschoenen.

deze waarschijnlijk; www.motorfreaks.nl/productnieuws/dane-n ... e-tex.html

Link naar reactie

Tja,

Ik ben er ondertussen in geslaagd de Oxford muffs aan te passen zodat de opening om knoppen te bedienen overeenkomt met de plaats waar de knoppen staan.

Dit bleek makkelijk te gaan. Gewoon het stiksel van de opening die aansluit op de spiegel 2 cm verder losmaken met een mesje.

Maar ik kan me aansluiten bij de stelling dat dit het rijden niet echt veiliger maakt.

Zonder handschoenen valt het goed mee.

Met handschoenen (zelfs dunne) is er te weinig bewegingsruimte.

Als je vingers niet rond de remmen zitten en je moet bliksemsnel reageren ,dan moet je die mof eerst een stukje omhoogduwen en verlies je zo een fractie van een seconde! En in het verkeer zijn dat soms vele meters.

En dat geeft mij echt geen comfortabel gevoel.

Bij regenweer (zoals gisteren)is het ook minder makkelijk om even de druppels van je vizier te vegen.

Ik ga proberen de winter door te komen met dikkere ,goeie handschoenen.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Volgende winter koop ik me elektrisch verwarmde handschoenen, zeker weten.

Ik rijd nu zo'n 4j motor, waarvan de laatste 2j door weer en winter.

En ik heb gemerkt, zelfs al rij je op een velo, die vingertoppen blijven koud hebben.

Zelfs met motor-winter-handschoenen van 100€. Tot zo'n 1° zijn ze allemaal goed. De beste zijn nog die ski-handschoenen uit de Macro, maar moeilijker om mee te starten, pinken of tuutten.

Verwarmde handvaten leken me wel iets maar een collega vertelde me dat je bij -4° enkel nog een warme handpalm overhoudt.

Tot ik op deze stuitte:

http://www.gerbing.eu/Products/Gloves/1 ... fault.aspx

't is veel geld maar zeker de moeite waard.

Zelfs 12V verwarmde onderlijvekes, kousen, vesten...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...