Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lichten Vespa PK50


ChrisGarn

Aanbevolen berichten

Ik heb eind vorige week gemerkt dat zowel, voor- als achterlicht en remlicht van mijn Vespa niet meer werken. Ook op het dashboard merk ik dat de knipperlichten voor mijn pinkers (die zelf wel nog werken) geen signaal meer doorsturen.

Is nu mijn hele bekabeling naar de vaantjes of moet ik een andere reden zoeken hiervoor?

Belangrijker nog: kan ik dit zelf herstellen en zo ja, hoe?

Voor al diegenen die mij info kunnen bezorgen: gratis bier en forellen!

Groeten en alvast merci,

Christophe

Link naar reactie

Check eerst 'ns je lampjes zelf. Zijn die nog intact, dan zoek je iemand (of je doet het zelf) die de ganse boel uittest met één meter. Mogelijk teveel spanning... boem. Ik had het voor met onze PK125... nieuwe 'dinges' laten opsteken bij depauw... (dinges = ik weet niet meer hoe dat ding noemt, maar het was hetzelfde onderdeel dat op een dwaze mobilette zat).

Neen dan u, ik eet geen forellen. Bier drink ik wel.

Link naar reactie

als de bekabeling helemaal naar de vaantjes zou zijn, zouden de pinkers helemaal niet meer werken.

misschien dat door jouw val een tijdje geleden wat kabels los zijn komen te zitten.

haal anders het deksel van jouw stuur er eens af en kijk of alle kabels nog goed aangesloten zijn op de koplamp. en kijk inderdaad ook of de lampen die niet meer werken gesprongen zijn of niet.

soms is het zo dat door het uitvallen van 1 lamp de rest ook gaat springen, maar bij een recente PK (mét batterij toch ?) zou dit niet het geval mogen zijn.

en anders eens bij De Pauw binnensteken.

Link naar reactie

Bedankt voor de info!

Bij het bestellen van een spanningsregelaar bij Classicscooter kreeg ik de vraag of dit er één moet zijn met 3 of met 5 aansluitingen...

Ik heb mijn Vespa nog niet opengesmeten dus ik weet dit eigenlijk niet. Welke moet ik bestellen voor een Vespa PK50?

Om het onnodig vissen op forellen tegen te gaan: nu bier en frikandellen voor wie mij kan helpen!

Alvast een dikke merci!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...