Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Met spoed tips gevraagd mbt aankoop PX150E


Marcello

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Niets verandelijker dan een mens... de MOTOR-Vespa gaat er misschien toch komen... ... Ik ga zeer binnenkort kijken naar een PX150E.

Ik heb dus momenteel die PK50XL dus heb enige ervaring met de Vespa's toch? Maar goed desondanks wil ik van jullie graag tips.

Wie kan mij tips geven mbt op welke punten ik moet letten? De verkoper was al wel zo eerlijk te vertellen dat aan de onderzijde bij de tree-plank een gat zit. Verder vertelde hij dat hij motorisch goed is en er geen problemen zijn met de koppeling of dat hij uit de versnelling schiet.

Het gat onder de treeplank is echter volgens hem te dichten door er een plaatje op te lassen.

Maar goed we zien wel.

Het boeit mij niet dat het een opknappertje is, als het maar rijdt en dan kan ik van de winter wel eens kijken of ik 'm kan opknappen ;)

Hoor graag van jullie

Link naar reactie

Roest is veel grotere vijand dan bv een defekte motor. Eens het in je carrosserie zit is het moeilijk te verwijderen en riskeer je dat het terugkomt...

kijk goed daar waar de motor aan de carrosserie vastzit of er geen verdikkingen merkbaar zijn aan de puntlassen ; idem dito staat vd dwarsbalken onderaan de treeplank ; achter het achterlicht en daar waar de schokdemper achteraan vastzit aan de carrosserie bovenaan . Dat zij dé zwakke plekken van een PX !

Link naar reactie

Oké, voor het bedrag dat er voor werd gevraagd kon ik niet veel verwachten maar 't ding schijnt door en door verrot te zijn.

Ik ga die 200 Km dus maar niet rijden en kijk maar uit naar 'n ander.

Voor die gene die al tips heeft gegeven, dat is niet voor niets want ik heb er een hele checklist van gemaakt, welke ik bewaar voor de volgende.

Saluti!

Link naar reactie

Nog wat tips :

Bij een Px-type voorvork moet je de staat vd kilometertellergaine goed nakijken ; is ze gescheurd dan bestaat het risico dat via daar water insijpelt dat dan verder loopt tot op de as waarrond je remtrommel draait en die daardoor uitslijt ... resultaat nieuwe voorvork = HOGE KOSTEN . Je kunt dit nagaan door het voorwiel voorraan axiaal (?denk ik toch) te bewegen ; daarbij zou er practisch geen spel op mogen zijn !

Bedenk verder dat een gescheurd zadel ; defekte kilometerteller etc ook niet goedkoop zijn om te vervangen.

Kijk wat de motor betreft of hij mooi in elke versnelling blijft ; is dat niet het geval kruisje vd versnelling te vervangen (onderdeel is niet duur maar ... hele motor moet open) .

Een motor moet koud met getrokken choke zeker vd 2e kick starten ; moet je veel langer kicken = niet normaal ...

etc ... SUCCES

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...