Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK50XL.. Het blijvende "Uitvalprobleem"


superbaz

Aanbevolen berichten

Beste,

al een tijdje heb ik een probleempje met m'n vespa pk 50 xl uit '87 (V5X3T).

Hij vertoonde kuren; als je volgas ging viel ie na een kilometertje een beetje uit. Het leek alsof de ontsteking stopte... Hij ontstak niet meer. Ik heb alles al gedaan; carb vervangen, carb uitgekuist, niets holp. Tot ik zag dat ik de verkeerde bougie had, toen heb ik een nieuwe (juiste) er ingestoken, en de bougiekabel vervangen. Dit ging 2,5 week goed, maar vrijdag gebeurde het weer: op topsnelheid, volgas (+/- 49km/u) viel 'ie weer weg, de ontsteking...

Ik word er zo langzamerhand een beetje radeloos van... Wat doe ik nou verkeerd?! Moet ik m'n ontstekingsregulator vervangen?

Ps. de stator is al vervangen, m'n cilinder + zuiger zijn nieuw, ik heb zo goed als alles al vervangen.. Bijna een volledige revisie, op de krukas na en de schakelbehuizing...

Daarnaast trilt hij best erg, ik ondervind hier niet echt last van, maar misschien heeft het er mee te maken?!

Groet,

Bas

Link naar reactie

Ik denk dat er iets over het hoofd is gezien bij de montage van de cilinder, zuiger en stator, ik zou alles wat je vervangen hebt eens checken vooral de zuiger en stator (zijn deze op de juiste wijze terug gemonteerd?)Als alles in orde is kan het aan vanalles liggen en dan moet je stap voor stap alles eens nazien of vervangen,wanneer je stilvalt en je draait de bougie eruit is hij dan nat? Zoniet krijgt hij geen benzine en moet je bij de carburatie gaan zoeken anders de ontsteking volledig checken.Bij een zwakke of geen vonk eens even nazien of de bedrading niet vol olie hangt.Nogmaals dit zijn maar een paar van de aantal mogelijke oorzaken.

Succes

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...