Ga naar inhoud
Vespaforum.be

MarkR

Leden
  • Items

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK50 XL Elestart 1986
    Piaggio Ciao P 25 1986
    Piaggio Ciao 2005
    Piaggio Zip 2013

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

MarkR's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

  • One Month Later
  • First Post
  • Dedicated Zeldzaam
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recente badges

0

Reputatie

  1. De Vespa heeft ondertussen al een paar ritten gemaakt, voor mijn gevoel is de sproeier iets aan de grote kant. Hij loopt goed maar bij lage toeren lijkt het alsof die iets teveel benzine krijgt. Maar ik zal na de volgende rit de kleur van de bougie alvast controleren. Het orignele blok ga ik uit elkaar halen zodat ik me kan bezig gaan houden met de revisie hiervan.
  2. Na enige afstelling en strakker maken van de kabels schakelt hij nu ok, ik moet nog wat met de stelschroeven spelen maar er is goed mee te rijden! Volgende stap is het compleet maken van de boodschappenlijst voor de revisie van het originele blok, ik zal de hierboven genoemde tips een aanvullingen meenemen. Raadt je een andere sproeier aan in de 19.19? Ik zal de bougie na een rit eens nakijken en aanvoelen hoe de PK zich gedraagt. Het lijkt nu niet alsof deze teveel of te weinig benzine krijgt.
  3. De Vespa rijdt inmiddels met het donorblok. Hier zit een19.19 carburateur met bijpassende inlaat op. Ik heb sproeier 82 en ralenti 45 erin gedaan zoals Frederick heeft voorgesteld. Dit maakt toch wel een verschil met het andere blok, hij klinkt wat feller en trekt ook harder op. Welke vertanding erin zit weet ik niet. Het afstellen van de versnellingen gaat minder soepel helaas. Ik heb de versnellingsbak en hendel in neutraal gezet, beide kabels vrij strak aangespannen. Zodra ik echter begin te schakelen schiet de hendel meteen weer door en staat die zoals hieronder in de '1'. Er is mee te rijden maar dit is niet makkelijk schakelen. Na het volgen van de tips van het forum blijft het hierbij. De hendel staat na het afstellen in de neutrale stand maar het lijkt toch alsof die te los is, moeten de kabels dan nog strakker gesteld worden?
  4. Ik heb sinds enkele maanden een Vespa PK50 XL Elestart uit 1986. Nadat ik er de afgelopen maanden met veel plezier op heb gereden is het tijd om het blok te reviseren. Er lekt olie bij de versnellingsbak en de versnellingen/koppeling slippen soms door tijdens het accelereren. Na een korte inspectie blijkt dat er een 85cc DR (3 poorts) cilinder op te zitten. De carburateur is een SHB16.16F (niet origineel?). Nu heb ik zelf ervaring met het opknappen van Piaggio Ciao's en Citta's, in vergelijking met de PK natuurlijk iets simpelere techniek. Na enig speurwerk op dit forum en andere sites heb ik op SIP een lijst gemaakt met onderdelen die ik denk nodig te hebben voor de blokrevisie (https://www.sip-scootershop.com/nl/notepad/jydXuh4Bv0SCLmqnvmGWag). Staat hier volgens jullie alles in of mis ik nog iets? Wat de koppeling betreft, is het noodzakelijk om meteen alles te vervangen of beter eerst na te kijken of het noodzakelijk is om onderdelen te vervangen? De uitlaat is nog oriineel en hiermee loopt het blok ongeveer en heeft voldoende koppel om met twee personen te touren. In principe wil ik hier niets aan veranderen. Ik heb nog een donorblok waar een 75cc DR (Formula) op zit. Is met deze cilinder meer koppel/topsnelheid mogelijk? Wellicht nog met een Sito uitlaat? Ik hoor graag jullie mening!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...