Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ray73

Leden
  • Items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GTS 300 supersport 2016 ( Titanium grey )

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Rotterdam
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Ray73's prestaties

Rookie

Rookie (2/14)

  • Week One Done
  • First Post
  • Conversation Starter

Recente badges

9

Reputatie

  1. Beste Pilaf, de injector module was inderdaad werkplaatservaring , de ECU gaf alleen de contact sleutel als storing. Wellicht stuur ik je binnenkort nog een berichtje om zelf apparatuur aan te schaffen om je eigen ECU uit te lezen , wel zo handig en nog leuk ook 😉 ik blijf het forum vanaf nu zowieso volgen 👍 gr Raymond
  2. Goedemorgen Pilaf en andere rijders die mij hebben beantwoord en geholpen hebben. SCOOTER LOOPT WEER ALS VANOUDS !!!! ........ Maar wat was het nou ? Ik heb een Vespa specialist gevonden in het Westland ( Tensen tweewielers ) ik heb daar eerst via de mail contact gehad en vertelden mij dat ze de ECU konden uitlezen. Donderdagmorgen vroeg daar naar toe gereden ...nog twee keer stil gevallen onderweg maar goed na 30 km was ik er. Binnen 5 minuten werd er verteld dat het contactslot storing gaf, ik heb een gaatje geboort in de sleutel omdat het sleutelring gaatje was afgebroken. ( ik hoor jullie lachen hahah ) waarschijnlijk heb ik dus iets geraakt. verder zit er ook een nieuwe injector module in , op de foto kun je het niet zien maar het aansluitstekkertje welke bovenop zit die kon bewegen en dus af en toe geen goed contact maakt. Wat fijn dat ik nu een vespa dealer heb gevonden die dit gewoon in een klein halfuurtje oplost, tegen een normaal bedrag. Op de terugweg probleemloos gereden zonder stilvallen maar ook nog met de oude sleutel !! Nu rij ik voor even met de moeder sleutel en ik ben weer een blijde rijder !! Ik vond het wel zo netjes om dit even te melden zodat andere rijders hier wellicht ook wat aan hebben. Groet en veel rijplezier Raymond
  3. Beste Pilaf, Ook jij bedankt voor je antwoord , hierbij een afbeelding van mijn ECU Maar de vraag blijft hoe kom ik bij een dealer in de buurt van Rotterdam die dit wel kan of wellicht iemand prive die hier veel verstand van heeft ? Bedankt wederom voor de hulp mannen, wordt er echt een beetje moedeloos van je verliest vertrouwen en dus rijplezier op deze manier Groet, Raymond
  4. Beste Andy72, Dat een dealer dat kan dat begrijp ik, maar ik ben hier in Rotterdam nu bij 3 ! dealers geweest die dit niet kunnen ( heb gehoord dat dit met software licencies en bijbehorende terugkerende kosten komt dat ze dit niet hebben ? Als u een Vespa dealer weet in de nabijheid van rotterdam wat aan te rijden is graag ! Na het stilvallen starte hij totaal niet meer pas na lange tijd, echter sinds , echter na de de dingen die boven beschreven zijn start hij bijna direct weer soms na enkele minuten maar tot nu toe start hij dan wel weer en kan ik verder rijden?
  5. Beste Vespa liefhebbers, Mijn naam is Raymond , 50 jaar en kom uit Rotterdam. In Mei 2016 heb ik een nieuwe GTS 300 SS titanio grey gekocht , wellicht mijn beste aankoop ooit. Intussen heeft deze al dik 30.000 km gereden en vele landen in Europa gezien. Echter laat mijn scooter op een tot nu toe onverklaarbare wijze mij in de steek , te pas en on tepas slaat hij uit , na even wachten start hij weer ( soms ook niet ) Daar heb ik een topic over geopend. Ik hoop hier veel mooie verhalen te lezen en dingen te leren. Groet, Raymond
  6. Beste GTS rijders, Allereerst bedankt voor het lid worden van dit forum , fijn dat ik dit gevonden heb. Ik ben sinds mei 2016 de blije eigenaar van een GTS SS in de mooie kleur titanio grey. Jarenlang heb ik er probleemloos mee gereden , op ingesleten krukaslager schalen bij ca 15.000 km, het blok is daarna volledig gereviseerd en loep als een zonnetje. Sinds 2017 rij ik jaarlijks met twee goede vrienden in mei / juni een week lang door europa, de laatste jaren van Allicante spanje en intussen de gehele kust gezien. Maar afgelopen mei stopte mijn scooter ermee , zomaar onder het rijden, gelukkig in de buurt van een Vespa dealer in Marbella die mij vertelde dat de computerbuffer vol zat met foutmeldingen? deze buffer geleegd en de scooter heeft daarna nog zeker 1500 km probleemloos gelopen, ik dacht dat is mooi verholpen. Echter een paar weken geleden stopte hij er weer mee , vlakbij de tunnel bij Papendrecht !! Mijn dealer heeft het niet kunnen verhelpen , zij doen niets meer in GTS en hadden ook de computer programma'a niet meer ? De volgende dealer heeft de kilswitch, bougiekabel en bougie vervangen. Even leek het erop dat hij het bleef doen, na een tankje weer hetzelfde Zelf heb ik nu alle contacten netjes losgemaakt , schoongemaakt en ingespoten met contact spray, ook had ik ( dacht ik ) op dit forum gelezen om de accu polen tegen elkaar te houden dat dat de ECU zou resetten, wederom heeft de scooter ca 30 km probleemloos gelopen en ook probleemloos gestart. Tot vanmorgen.. Het stilvallen gebeurt met zowel koude als warme motor ? Ik hoop dat iemand dit hier herkent en mij wellicht verder ken helpen ....Als u een GTS specialist kent in Rotterdam e.o graag !!! alvast bedankt voor het meedenken en antwoorden Groet, Raymond
×
×
  • Nieuwe aanmaken...