Jump to content
Vespaforum.be

Ronny81

Members
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About Ronny81

  • Rank
    Newbie

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Primavera

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Maasmechelen
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dag Niels, Dat zou misschien wel handig kunnen zijn. Het is een Vespa Primavera 50cc 4takt 4v van 2014. Alvast bedankt! Grtjs, Ronny
  2. Bedankt voor de reacties, @pdvd, ik mag dus niet op de kabel van het contactslot aansluiten (er zit nog een zekering op de kabel van de usb) ? toen ik rechtstreeks aansloot op de batterij werkte de USB wel, maar ging mijn batterij leeg. Op de site van Ebee zeggen ze ze dat het op de kabel van het contactslot moet kunnen... vraag is alleen dewelke... https://www.youtube.com/watch?v=B5t9Ft0W-fQ @Niels, dat filmpje had ik ook al bekeken, maar hier gaat het om een 150 CC en de aansluiting gebeurt op de rijverlichting. die heb ik niet bij mijn 50cc, alleen maar de richtingaanwijzers... Nog iemand een idee, zie foto hierbij.
  3. Hallo, Ik heb een usb poort met rode en zwarte kabel voor mijn Vespa Primavera 50 cc van 2014. Deze kabels had ik eerst rechtstreeks aangesloten op de batterij, met steeds een lege batterij als gevolg ... Dit moet dus anders. De zwarte kan blijkbaar gewoon op de schroef waar de claxon mee vast zit aan het frame. De rode zou dan ergens op een draad moeten die naar het contactslot gaat, maar ik weet niet welke? Er lopen namelijk vier kabels naar het contactslot: een blauwe, een oranje, een zwarte en rode met blauwe lijn... Waarvoor dienen deze 4 kabels en op welke dient de rode kabel van de usb dan gezet te worden opdat deze zou werken met het contact aan ? Alvast bedankt voor de reacties. grtjs Ronny
  4. Dag Pilaf, ik zou het probleem wel willen uitleggen, maar zoveel ken ik er helaas niet van :-) Ik heb hem inderdaad iets horen zeggen over sproeiertjes en valse lucht, maar hij heeft enkel de luchtfilter, bougie en pakking vevangen. Bedankt nog voor de manual.
  5. Hey, Bedankt voor de reacties. Die rode knop, die heeft mijn Vespa niet, maar toch bedankt. Ik ben toch maar even met hem langs de scootershop geweest en daar hebben ze luchtfilter en een pakking vervangen, nu gaat ie weer prima. Pilaf, dat is wel een heel handige tekening die je daar hebt met het overzicht van alle onderdelen van de motor. Kan je me eventueel ook de lijst bezorgen waarvoor elk nummertje tekening staat, dat zou ik alvast super vinden voor in de toekomst. Nogmaals bedankt ! Grtjs, Ronny
  6. Beste, Ik heb me net een tweedehands Vespa Primavera 2014 aangeschaft. Bij aankoop was deze tip top in orde en ook de proefrit viel heel goed mee en alles werkte vlotjes. Aangezien het niet bij de deur was heb ik hem 200km moeten vervoeren op een aanhangwagen, rechtop natuurlijk met spanbanden. Dit is ook allemaal heel goed meegevallen. Maar ramp o ramp wil hij bij thuiskomst niet meer starten, niet electrisch en niet met kickstarter... De bougie is al vervangen, geeft vonk, de batterij ook al getest, benzinetoevoer ook goed, dus ik weet echt niet meer waaraan het zou kunnen liggen. Iemand enig idee ? Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Grtjs, Ronny
  7. Dag allemaal, Ben pas nieuw hier op het forum en heb dus ook niet aan de verleiding kunnen weerstaan om met een Vespa te gaan rijden. Sinds heb ik dan ook een tweedehands Vespa Primavera 4takt 50cc in mijn bezit van 2014. Benieuwd hoe het zal meevallen en hoop hier veel bij te leren over verschillende dingen zoals de werking, opties onderhoud van mijn vespa. Warme groetjes, Ronny
×
×
  • Create New...