Jump to content
Vespaforum.be

FredericE

Members
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About FredericE

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK50XL

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Gent
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Stel dat ik de koppelingsplaten weer wil vernieuwen, wat merk is aan te raden? En kan ik een 3 plaats vervangen met een 4 plaats? En wat is het verschil met die extra plaat?
  2. De koppelingskabel was inderdaad al een probleem. Deze zat redelijk los. Na het opnieuw aanspannen kan ik weer vlot in 1ste gaan! Ik moet bekennen, merkloos... Wat ik mij nu beklaag natuurlijk. Het was een 3plaats variant.
  3. Misschien toch maar eens mijn koppeling nakijken. Ik heb er juist een trip van 25km op zitten en telkens ik moet vertrekken in 1ste stort het toerental totaal in, schiet hij een halve meter vooruit en weet hij nipt draaiend te blijven. Dit is nog maar de eerste keer dat dit voorkomt sinds hij vernieuwd is.
  4. De veer heb ik inderdaad niet meevervangen... Ik heb nog eens gekeken en er zit ook minerale olie in, niet de syntetische (die “teveel” zou smeren, met slippen als gevolg). Voor de ontkoppelingskabel ben ik naar onze Vespawinkel in de buurt geweest, hij zei dat er een klein beetje speling opzat en dat dat ideaal zou zijn. Ik vermoed dus de veer
  5. Dat lijkt wel een logische verklaring. Echter heb ik bij het reviseren van de motor ook de koppelingshouder (geen idee wat de correcte benaming is, het stuk waar de tandwielen aanzitten) vernieuwd. Net zoals de koppelingsplaten die tevens ook vernieuwd zijn (en een nacht in olie hebben geweekt). Daarjuist heb ik een 20km gereden waarbij ik de 80% belasting zone in 2de vermeden heb. Zo heb ik relatief vlot kunnen rijden-schakelen. Natuurlijk is het vermijden geen oplossing, maar het lukt ook.
  6. Nu zoveel maanden later is de hele motor gereviseerd met al een paar leuke rijmomenten achter de rug. Echter heb ik nu het volgende: bij het goed doortrekken (enkel in 2de wanneer ik al aan 70-80% van mijn toerenbereik zit), lijkt de motor soms een fractie van een seconde niets te doen om dan vervolgens hoger in toeren te schieten (neem aan 100%). In 3de draait hij goed, tot hij in 4de niet echt meer versnelt. Is dit door een foute hoofdsproeier? In ralenti draait hij mooi, en hij schakelt ook vlot naar mijn mening. Iemand ideeën? Bedankt!
  7. @TjeuRoberts excuseer voor het late antwoord. Ik had er lange tijd niet meer naar gekeken. Het probleem is ondertussen opgelost. Als ik het mij goed herinner lag het aan de spanner. Met een andere te plaatsen ging het vlot.
  8. Wat ik er misschien nog moet bijvoegen is dat mijn compressie toch niet optimaal lijkt. Toch is alles vervangen (cilinder, nieuwe keerringen,...)
  9. Blij dat te horen @JJP, ik hoop dat het hier hetzelfde verhaal gaat zijn! Vandaag heb ik alles weer ineengestoken, maar nu wordt mijn bougie niet nat... Iemand een idee? Kan dit komen door de reedvalve waar je iets aan moet doen voor het eerste gebruik?..
  10. Dan schuur ik misschien best een laagje af? Zodat er van die pasta die er destijds is opgewreven ook zeker niets meer kan loskomen. Bedankt voor de wijze info alleszins, weer veel bijgeleerd! Dan is het nu weer mijn blok in elkaar smijten!
  11. En de schade die ik heb aan mijn carter, dat kan dan geen kwaad?
  12. Ik stuur u alvast een bericht.
  13. Bedankt voor jullie antwoord! Welk model zouden jullie aanraden prijs/kwaliteit? En heb ik dan ook zo’n torentje nodig ipv de standaard ‘bushing intake’ (Ik denk dat het zo heet). Het goede nieuws is dat ik bij het reviseren direct een nieuwe 70cc cilinderkit besteld heb, en ik nog een goed werkende 16.16 liggen heb!
  14. Ah dan heb ik iemand verkeerd begrepen. Weeral iets bijgeleerd Dan is dit mijn compressieplaat, die er toch ook maar ‘zo zo’ uitziet. En precies al eens bewerkt is door een/de vorige eigenaar. Hoe ziet de compressieplaat er idealiter uit? Ik vermoed bovenaan afgesloten en onderaan een gleufje waarlangs het brandstofmengsel passeert? Kan dit nog gelast worden? Ik vermoed dat een exopylijm sowieso geen goede oplossing is?
  15. Dan zou ik de schade op de andere carterhelft eens moeten controleren. Je hebt alleszins gelijk, deze helft is niet de helft waar het spruitstuk op komt. Momenteel heb ik van de carterhelft met spruitstuk enkel een vage foto, en daar lijkt er wel wat schade te zijn, maar niet zo overdreven als op de helft zonder spruitstuk. Ik ga het bekijken hoe het zit met die schade en hou het in mijn achterhoofd dat u er eentje heeft liggen. Bedankt al!
×
×
  • Create New...