Jump to content
Vespaforum.be

sinnerman

Members
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About sinnerman

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Hopelijk PX 200

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Beste, Ik ben de trotse eigenaar van een Px 150cc uit 2013, en na een eerste keer langs de kanten met een kapotte gaskabel te staan, heb ik zelf, in de warmte en geborgenheid van onze garage, (met het nodig materiaal binnen handbereik) preventief de ontkoppelings, en 2 versnellingskabels ook maar vervangen. Kan er mij iemand een richting geven in hoeverre (km's of tijd) ik nu op mijn 2 oren mag slapen? Ik weet dat je dit visueel wel kunt controleren, maar vind dit niet zo gemakkelijk en doeltreffend. Alvast hartelijk bedankt!
  2. ok bedankt, moet hij er volledig uit? of is het voldoende om de benzine en olie leidingen aangesloten te laten en hem dan er juist wat uit te tillen?
  3. Ok, frederik9111 maar kan je mij wat op weg helpen hoe ik dit het best aanpak, alle uitleg is welkom voor een beginner als mezelf. Thx!
  4. T'is in orde! filtertje in carburator, onder rond dekseltje uitgehaald en gereinigd in benzine. in rond tonnetje onder filter, restje benzine opgezogen met doekje en er zat wat bezinksel onderin, en dit voorzichtig met perslucht weggeblazen. Goeie testrit gedaan en is terug als voorheen. Bedankt aan allen voor de hulp!! S.
  5. Ok, bougie nagekeken en was inderdaad nogal donker en ¨nat¨ dus waarschijnlijk versmoord. heb dan enkele maal gekicked met bougie er uit, afgekuisd en er terug ingedraaid. starte redelijk normaal, geen olie meer uit uitlaat en toertje gedaan van ongeveer 8km, niet meer stilgevallen, alles voelt normaal. Behalve: veel meer blauwe rook bij rijden dan wanneer ik hem op stal gezet heb.(zelfs na 8km) Iemand enig idee? kan dit kwaad? Alvast bedankt voor jullie respons. S.
  6. Hey Frederik9111, Bedankt voor je reactie, kan je mij wat meer uitleg geven? Moet ik ergens op letten als ik benzine tank los maak? Moet hij er volledig uit? Andere dingen waar een leek moet op letten? Alvast bedankt. S.
  7. Beste allen, Mijn vespa: PX 150cc, bouwjaar 2011, 17500km. sip sportuitlaat (rode met 2 pijpjes) origineel sproeistuk vervangen, en diameter 102 gestoken. Voor de rest volledig origineel. Na de zomer benzine kraantje dichtgedraaid en laten stilvallen, benzine tank volledig gevuld, en onder dekentje aan druppellader in zijn bedje gestoken. Gisteren: luchtfilter gekuisd met benzine, en nieuwe olie in vitessenbak gedaan. Probleem: Deze middag gestart, choke volledig open, electrisch willen startten, maar wou precies niet overslaan (misschien tijd voor nieuwe batterij?) Dan maar Kicken, na moeilijke en zware kickstart toch aan de praat gekregen, choke uit en eventjes stationair laten draaien. Na tijdje gezien dat er een redelijke hoeveelheid olie-achtige vloeistof uit uitlaat kwam, redelijk veel, bij gasgeven spetterde het over de oprit. (ik denk ongeveer een derde van een bier glas) na tijdje beter en enkele honderden meters gereden, gecontroleerd was beter. Naar bakker gereden op ongeveer 2,5 km. opnieuw electrisch kunnen starten maar na ongeveer 2km tijdens rijden stilgevallen, (precies geen toevoer van benzine meer) Eventjes laten staan, en terug kunnen starten maar na ongeveer 1km terug stilgevallen, eventjes gewacht en terug kunnen starten, maar opnieuw zelfde probleem. Iemand enig idee waar ik moet beginnen kijken? De eenvoudige dingen probeer ik zelf op te lossen, gewoon ook omdat ik dit wel leuk vind, maar ik ben ook geen professional, als het te technisch wordt moet ik afhaken. Alvast bedankt,en hopelijk kunnen we allen snel terug genieten van een gezellig en mooi ritje onder vrienden. S.
  8. Beste allemaal, Sinds kort eigenaar van vespa px 150cc uit 2013, onlangs ondekt dat er een kabeltje aangesloten is op de batterij, maar die wat weggestoken zat achter de batterij, met niks op aangesloten. Iemand enig idee waar dit voor dient ? Alvast bedankt!
  9. Hey, Vespa liefhebbers, Ik ben nieuw lid op jullie forum, en sinds enkele dagen trotse bezitter van een px 150. Het is van in mijn puberteit dat ik een vespa wou,en nu 30 jaar later is het er eindelijk van gekomen!! Hij is bijna 4 jaar oud, en heeft 7140km op de teller staan. Is in zeer mooie staat, juist 2 stukjes verf afgesprongen door steenslag.Ik heb 2800€ betaald, en de originele uitlaat erbij gekregen.Kan er iemand van jullie wat meer uitleg geven over deze uitlaat? Welke is het? waarom? laten zitten, of originele terug monteren? De bandjes zijn van Swalbe. Alle tips en info is zeer welkom voor deze leek ;-)
×
×
  • Create New...