Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vliegwiel Ape Elestart 1984


Paul Mertens

Aanbevolen berichten

Weet er iemand hoe ik het vliegwiel kan verwijderen? Ik heb de speciale trekker, maar die past niet omdat er in het verleden blijkbaar iemand met de

verkeerde sleutel heeft ingezeten, draad komt niet overeen….is er een andere manier?

Hij rijdt plots niet meer, benzine, vonk, batterij, starter…alles in orde, maar hij wil niet meer…...

 

Bedankt!

Link naar reactie
15 hours ago, Paul Mertens said:

Weet er iemand hoe ik het vliegwiel kan verwijderen? Ik heb de speciale trekker, maar die past niet omdat er in het verleden blijkbaar iemand met de

verkeerde sleutel heeft ingezeten, draad komt niet overeen….is er een andere manier?

Hij rijdt plots niet meer, benzine, vonk, batterij, starter…alles in orde, maar hij wil niet meer…...

 

Bedankt!

Hallo Paul  en alle andere medevespisten..

Ik heb Paul zn ape  nagekeken en inderdaad.. hij krijgt benzine ( filtertje NIET verstopt aan carbu ) gasschuif werkt , benzine komt in de venturi..., Vonkt prima ,stevige vonk aan bougie , na herhaaldelijk startten bougie wel niet echt érg nat

( wat me wel wat verbaasde.. ) dan... zonder luchtfilter wat startpilot ingespoten.. zelfs dan géén enkele ontsteking.. wat wel raar is.   Zou het kunnen dat de timing PLOTS verlopen is tijdens het rijden? Want hij startte en reed daarvoor prima. Hij is er tijdens het rijden plots me opgehouden...Misschien de statorplaat verdraaid tijdens het rijden? Dan vonkt hij nog steeds maar op het totaal verkeerde moment natuurlijk... Alle tips welkom. De Ape heeft wel een erg verschillende carburator dan een vespa.. Misschien zie ik iets over het hoofd?  Doordat de schroefdraad  van het vliegwiel beschadigd is kunnen we de  trekker er niet meer invijzen .. en kunnen we ook de timing dus niet nakijken.

Hartelijk dank voor een snelle reactie en jullie advies

Groetjes  Propliner

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...