Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Toeren, Stationair, Te Hoog


Atom

Aanbevolen berichten

Hoi lezers,

 

Mijn vespa px150e draait te hoge toeren, ook al draai ik a/d carburator de mengselschroef helemaal in, of uit.

Het afstellen van de stelschroef voor de ralenti geeft ook niet veel. Als ik de mengschroef helemaal indraai bekom ik de "laagste" toeren mogelijk. Dan regelen met de afstelschroef boven de luchtfiler doet de motor enkel nog sneller draaien.

 Vorig weekend nieuwe versnellingskabel gestoken en tevens de rubberen pakkingen (o-ringen) van het deksel aan de koppeling vervangen. Ook aan de stuurkolom een handvat (rubber + ijzer) aan de "gaskant" (=rechts) vervangen. De gaskabel blijft niet haperen en werkt hoe het moet.

Ik heb in de luchtfilter wel een gaatje geboord boven de sproeier van het stationair draaien. (dus boven den "idle jet" 40/130)

Boven de hoofdsproeier niet want ik heb geen sproeiers ter vervanging. Mocht dat nodig zijn...

Kleur van de bougie is mooi bruin met wat olienat aan de voet ervan. Waar de behuizing met draad op stopt maw.

Ook wanneer ik aan het rijden ben en schakel hoor ik duidelijk dat de motor te snel loopt tussen het schakelen door.

 

Zou het dus kunnen dat er tijdens de werking van de stationaire sproeier te veel lucht binnenkomt waardoor deze de motor zo snel doet draaien, of ligt het gewoon allemaal aan mijn verbeelding? En blijven gaan!

 

Grtn

AT

 

 

Link naar reactie

OK, danku, direct gaan kijken naar de gaskabel en da schuifke, ... de gene zat ni goe in de afstelschroef tegen de carburator...

Heb terug de carburator beetje afgesteld om morgen naar 't werk te kn rijden en zullen dan wel zien hoe ze rijdt.

Dus nogmaals bedankt, hoe zo'n stom iets u gewoon zot kan maken !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...