stanman Geplaatst: 14 juni 2005 Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Gisteren heben we de motor van mijn rally 200 terug in mekaar gestoken, nieuwe lagers andere krukas, dichtingen vervangen enz... Er zat een barst in het carter, maar deze is proffesioneel teruggelast. Alles is zeer vlot verlopen, motor helften gingen vrij vlot terug tegen mekaar, alles draait soepel (zoals het hoort) Blijkt dat de kickstart niet soepel werkt, deze springt niet vanzelf terug bij het omlaag duwen. Veer zit mooi op zen plaats, en is nog gespannen (dat voel je). Zou het kunnen dat de kickstart alsnog los komt(of zichzelf op zijn plaats zet) wanneer ik dee een paar keer gebruit heb we hebben e kickstart wel geprobeerd toen er nog geen olie in de versnellingsbak zat. Iemand hier ervaring mee?? Bericht bewerkt (14.06.2005 | 13:28) Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 14 juni 2005 Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Ne professor heeft altijd éne frak en twee schoenen ... Link naar reactie
stanman Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 point being?? Swat juist jan even aan de lijn gehad, dat komt vanzelf los. Toch bedankt, en in het weekend rijden mannen 30° (en een pintje drinken) Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 14 juni 2005 Delen Geplaatst: 14 juni 2005 was the welding in the casing near the kickstart mechanism? if so, could it have warped the casing a little? was everything clean in the casing where the kickstart quadrant fits? Did you use a new O-ring? is it the correct one? wxas the return spring seated correctly? I hope i have understood the problem correctly. Maybe its worth splitting it open again to have a look? Link naar reactie
GS 160 Geplaatst: 14 juni 2005 Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Ik heb de indruk dat sinds ik mijn olie van mijn vespa 50 een week geleden heb vervangen de kickstarter nu makkelijker doortrapt (dat je trapt zonder dat hij de motor in gang draait) (Heb eerst het centilitertje olie eruit gelaten dan alles eens gereinigd met "reinigingsolie", even laten bollen, die er uitgelaten en SAE 30 grasmaaierolie erin gedaan totdat dit er langs het bovenste gatje eruitkwam, lijkt mij in orde?...) Hoe zou dit "doortrappen" dan komen? Bericht bewerkt (14.06.2005 | 13:46) Link naar reactie
stanman Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Yes john the welding was near te kickstart mechanism, and probebly warped the casing a little, but jan from CS say's that it is no problem and that the kickstart will come lose. Sorry for my english but i am trying Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 14 juni 2005 Delen Geplaatst: 14 juni 2005 He could be right. was the O-ring taken out before the welding? maybe its a bit melted from the heat. Give it time and see what happens, it might free up a bit. so long as it is not rubbing on anything important. Link naar reactie
houba001 Geplaatst: 14 juni 2005 Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Stanman , om je scooter te testen direkt een ritje tot in Anseremme ? Je weet niet wat je mist ! Koen Link naar reactie
stanman Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 ik weet het koen, ik zal ooit wel eens meegaan. Link naar reactie
René Geplaatst: 15 juni 2005 Delen Geplaatst: 15 juni 2005 De barst in het carter zal wel niet vanzelf gekomen zijn. maar wel door een onzacht contact met de straatstenen of de bordsteen van het voetpad. De kickstarteras krijgt het dan zwaar te verduren en durft wel eens krom staan. Ook het carter kan scheef trekken, zeker na het lassen. Als ge het niet los krijgt met enkele tikken van een zware hamer vrees ik dat carter en startsegment vervangen moeten worden. Link naar reactie
tourist Geplaatst: 19 juli 2005 Delen Geplaatst: 19 juli 2005 dan heb je waarschijnlijk vol-synthetische olie gebruikt, dit is zeer goede olie maar niet voor natte oliekoppelingen, deze olie heeft zeer goede smeerkwaliteiten, zelfs TE goed zodat de koppellingsplaten gaan slippen, gebruik SAE 30 of 20W50 van een bekend merk, na het vervangen van de olie gaat het slippen na een tijdje vanzelf weg, uitgezonderd wanneer je koppelingshendel te strak gespannen staat, je koppellingsplaten te dun zijn (versleten of verbrand) of je koppellingsveren door ouderdom te slap zijn. Julien Dams, Heusden-Zolder Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.