Kannaert Geplaatst: 9 augustus 2007 Delen Geplaatst: 9 augustus 2007 Hallo ik ben van plan om een nieuwe vespa GT 125 (gran turismo) te kopen. Maar ik vind hier op het forum er bijna niets van terug, zo goed als geen bevindingen van andere vespaliefhebbers. Is er een reden waarom er over dit model weinig te vinden is? Zijn er hier mensen met dit model en wat vinden zij ervan? Via "zoeken" vind ik ook niets. Grtz Link naar reactie
Babcon Geplaatst: 10 augustus 2007 Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 DE keuze maken over de aankoop van een vespa, heeft me ook lang bezighouden. Moto rijbewijs of gewoon auto rijbewijs?. Grote Vespa of stadsmus? Px?. En na veel overwegingen heb ik gedacht, mijn keuze te maken voor een LX 125, omdat de autosnelwegen met een vespa zowiezo niet zo plezant zijn om op te rijden en ik hier op het forum regelmatig toch probleemkens lees over een px. Trouwens 90 k.m. p/u. dat gaat toch goed vooruit.Een GT 125 doet dat ook wel, maar is toch zo wat logger en verminderd volgens mij dan toch het rij- en parkeerplezier. Link naar reactie
steven_vd Geplaatst: 10 augustus 2007 Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 ik heb een GTV 125 zojuist gekocht. dus vraag me maar op... Link naar reactie
jonaax Geplaatst: 10 augustus 2007 Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 mijn schoonbroer en ik hebben sedert 15 juli een GTS 125 en dat is een fantastisch machientje we hebben beiden al meer dan 1000 km gevespa't en er valt eigenlijk niks negatiefs te zeggen. gr j Link naar reactie
mgent Geplaatst: 10 augustus 2007 Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 Wij hebben sinds een maand een Gts 250. Wanneer je niet op de snelweg gaat, maar de normale wegen gebruikt, moet je niet onderdoen voor een personenwagen. tegenwoordig mag je op de meeste wegen niet sneller dan 70, en dat is iets wat voor een 125 of 250 geen enkel probleem is. Rij en parkeerplezier hebben we daarom niet minder. Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 10 augustus 2007 Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 Qua handelbaarheid doet de GT-carosserie (GT-GTS-GTV) voor mijn part bijna niet onder tegen de iets kleinere broer LX. Ik heb twee jaar in de stad rondgetoerd met een ET4 125 die hetzelfde gabarit heeft als de LX (enkel kleinere wieltjes). 50-70-90 Km/u is idd géén probleem. Voor de autostrade moet je wel naar de 250 gaan (die haalt makkelijk 130 chrono (meer dan 140 op zijn teller) en dan het je motorrijbewijs A nodig (of aan B vergunning van voor 1989). Er is wél een verschil in handelbaarheid bij stilstand (op en af de centerstand, ronddraaien in je garage of in een smalle gang) vanwege het gewichtsverschil 100 tegen 150 Kg. Als je elf maar 60 Kg weegt dan is zo'n GTS 250 wel een zwaar ding, Bij 80 Kg lichaamsgewicht valt het evenwel goed mee. Enne, één prob aan die GT-carrosserie : de helmbak is te klein om een een, laat staan twee, normale helmen in te krijgen. In de LX gaat één helm in van eender welke maat. (Rondzeulen met je helm als je ergens naartoe gaat is balen (Oplossing is een grote, afneembare topcase waar je wel twee normale helmen in krijgt). Als je véél boven de 50 km/u gaat snorren, zet er dan maar ook een scherm op. Qua comfort onvergelijkbaar. Als je Engels goed is kan je eens surfen naar http://www.modernvespa.com, Amerikaans forum voor moderne vespa's en andere motorscooters. Link naar reactie
Kannaert Geplaatst: 10 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 ik heb eens gaan horen bij een vespa dealer en die zei me dat de GT niet meer gemaakt word. Waarschijnlijk ga ik dan een LX 125 LUCCA kopen. Zijn er schijnt maar 150 stuk voorzien voor benelux. Vrij exclusief. Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 10 augustus 2007 Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 De GT is vervangen door de GTS... zelfde model, ietwat opsmuk. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.