Kasper Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 Beste, Ik vertrek morgen met m'n px 125 en m'n vriendin achterop naar Calais en daar de omgeving wat gaan verkennen. Dit is dus niet zo ver. We blijven daar wel enkele dagen en nemen dus ook tent en enkele benodigdheden mee. Ik heb zowel een voorste als achterste rekje. Aangezien m'n vriendin al mee rijdt is het best om zoveel mogelijk gewicht vanvoor te plaatsen. Iemand hier al ervaring mee? Hoeveel druk zet ik best op m'n banden? Ik heb gehoord 2,8 vanachter en 2.5 vanvoor. Niet te veel? Vertel me jullie ervaringen... Bedankt, Kasper Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 Da lijkt me iets te veel. Tis een beetje naar ieders aanvoelen. Belangrijkste is dat je het gewicht inderdaad goed verdeelt. Niet zoals ik dit weekend, en een klapband tegen 75km/h. Bij mij stond het op 2.3 bar vanachter, en 2.0 vanvoor...Dit is nu wel voor een 8", weet niet of dit echter belang heeft?... Link naar reactie
Kasper Geplaatst: 6 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 klapband?? Gevallen of nog op juiste moment kunnen stoppen? Link naar reactie
Jelle Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 klapband is meestal het gevolg van een te lage bandenspanning dacht ik Da lijkt me iets te veel. Tis een beetje naar ieders aanvoelen. Belangrijkste is dat je het gewicht inderdaad goed verdeelt. Niet zoals ik dit weekend, en een klapband tegen 75km/h. Bij mij stond het op 2.3 bar vanachter, en 2.0 vanvoor...Dit is nu wel voor een 8", weet niet of dit echter belang heeft?... Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 klapband??Gevallen of nog op juiste moment kunnen stoppen? Kunnen stoppen zonder probleem. Had vorige week al eens een leegloper, dus had al wat ervaring opgedaan. En klapband ten gevolge van onderspanning: denk het niet, denk eerder dat het overload was (op een drempeltje heeft men band volgens mij men chassis geraakt): met 2 op vespa en alle bagage achterop is blijkbaar iets te veel. En voor mij, na al de discussies, en na op 1 week tijd 2 lekken te hebben gehad: NO MORE SAVA...kheb jullie gewaarschuwd Fotootje klapband: Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 Is dit een oude band? Oude banden kunnen na verloop van tijd gewoon doorscheuren, of hebben daar toch niet heel veel voor nodig. (misschien stom om te vergelijken maar een oude elastiek bijvoorbeeld verliest ook veerkracht en scheurt) Maar ik denk dat in het geval van ouderdom de band op de zijkant doorscheurt, door de druk op het vlak dat met de grond contact heeft. Gelukkig heb je hem veilig tot stilstand gekregen, is niet gemakkelijk bagage en vriendin achteraan!! Link naar reactie
duciel Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 Kasper, ik heb voor onze reis altijd 1.5 vooraan en 2.0 achteraan genomen (mezelf + ongeveer 30kg bagage). Harde banden zijn vaak lastig op onverharde wegen of een slecht wegdek. Je wiel botst dan teveel. Terwijl een zachtere band kleine schokken beter absorbeert. Ik zou zeggen aanegzien je vriendin er toch niet al te zwaar uit ziet :-) neem maximum 1.8 vooraan en 2.2 achteraan. Als je nog tips wil, kom gerust langs he! Link naar reactie
pascal Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 Beste,Ik vertrek morgen met m'n px 125 en m'n vriendin achterop naar Calais en daar de omgeving wat gaan verkennen. Dit is dus niet zo ver. We blijven daar wel enkele dagen en nemen dus ook tent en enkele benodigdheden mee. Ik heb zowel een voorste als achterste rekje. Aangezien m'n vriendin al mee rijdt is het best om zoveel mogelijk gewicht vanvoor te plaatsen. Iemand hier al ervaring mee? Hoeveel druk zet ik best op m'n banden? Ik heb gehoord 2,8 vanachter en 2.5 vanvoor. Niet te veel? Vertel me jullie ervaringen... Bedankt, Kasper Rij met de bandenspanning die je zelf bevalt ... persoonlijk vind ik 1.5 vooraan en 1.8 achteraan veel te weinig. Ik rij zelf met 2 vooraan en bijna 3 achteraan (zonder passagier en ik ben ook niet de zwaarste). Rijdt weliswaar iets 'harder', maar voel veel beter de weg aan op die manier. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 Beste,Ik vertrek morgen met m'n px 125 en m'n vriendin achterop naar Calais en daar de omgeving wat gaan verkennen. Dit is dus niet zo ver. We blijven daar wel enkele dagen en nemen dus ook tent en enkele benodigdheden mee. Ik heb zowel een voorste als achterste rekje. Aangezien m'n vriendin al mee rijdt is het best om zoveel mogelijk gewicht vanvoor te plaatsen. Iemand hier al ervaring mee? Hoeveel druk zet ik best op m'n banden? Ik heb gehoord 2,8 vanachter en 2.5 vanvoor. Niet te veel? Vertel me jullie ervaringen... Bedankt, Kasper Wij gaan dezelfde trip doen rond de 15 de, maar dan met een 250, twee personen aan boord, topkoffer en bagagerek vooraan. Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 Is dit een oude band? Nee niet echt...maximum 2 jaar denk ik. Heb er al wel eens een vastloper mee meegemaakt, waardoor profiel op die plek helemaal kaal was. Maar twas juist op de tegenovergestelde zijde dat de scheur is gekomen... Link naar reactie
sammie Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 Beste,Ik vertrek morgen met m'n px 125 en m'n vriendin achterop naar Calais en daar de omgeving wat gaan verkennen. Dit is dus niet zo ver. We blijven daar wel enkele dagen en nemen dus ook tent en enkele benodigdheden mee. Ik heb zowel een voorste als achterste rekje. Aangezien m'n vriendin al mee rijdt is het best om zoveel mogelijk gewicht vanvoor te plaatsen. Iemand hier al ervaring mee? Hoeveel druk zet ik best op m'n banden? Ik heb gehoord 2,8 vanachter en 2.5 vanvoor. Niet te veel? Vertel me jullie ervaringen... Bedankt, Kasper Rij met de bandenspanning die je zelf bevalt ... persoonlijk vind ik 1.5 vooraan en 1.8 achteraan veel te weinig. Ik rij zelf met 2 vooraan en bijna 3 achteraan (zonder passagier en ik ben ook niet de zwaarste). Rijdt weliswaar iets 'harder', maar voel veel beter de weg aan op die manier. Ik heb ook eens 3bar vanachter gezet...na een goei 1000km was mijn band aanzienlijk versleten in het midden van de band. Dus ik denk dat er minder op moet! grts sam Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 Is dit een oude band? Nee niet echt...maximum 2 jaar denk ik. Heb er al wel eens een vastloper mee meegemaakt, waardoot profiel op die plek helemaal kaal was. Maar twas juist op de tegenovergestelde zijde dat de scheur is gekomen... Ik wist dat ik ergens deze foto nog had, is begin dit jaar toevallig genomen van een autoband die enkele jaren oud was en van ouderdom zo is doorgescheurd. Pas dus altijd op met een weliswaar 'nieuwe' band die 5 of 10 jaar in een garage of op stock heeft gelegen. greetzz Link naar reactie
René Geplaatst: 7 augustus 2007 Delen Geplaatst: 7 augustus 2007 Een vriend van mij uit Zedelgem is met zijn vrouw achterop en veel materiaal uit de boot van Monastir, Tunesie, op een ET4 125 naar huis gekomen. Zijn groot probleem was de lage snelheid waardoor hij regelmatig aan de kant geduwd werd. René Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.