Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk50 Xl Smoort En Heeft Weinig Vermogen


mechuccio

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik zal me even voorstellen, Tonie is de naam ik woon in Roermond en heb de afgelopen weken mijn PK50 waar ik als puber op reed weer eens een beetje opgeknapt. Hij stond al een jaar of 10 in delen te wachten in de garage bij mijn ouders en nu werd het eens tijd om hem aan te pakken.

De motor is uit elkaar geweest en voorzien van nieuwe pakkingen, keerringen, krukaslagers en een nieuwe cilinder met alle toebehoren. Ik krijg de Vespa redelijk makkelijk gestart (aanduwen als ie koud is, warm met 1 kick op de kickstarter) en hij loopt perfect stationair maar als ik er op wil rijden dan smoort ie volledig. Onbelast wil ie nog wel in de toeren gaan maar zodra hij belast wordt wil ie niet meer. hij blijft op een laag toerental hangen, hoe ik ook met het gas speel. Op de choke reageert ie niet of nauwelijks als ie koud is, als ie warm is dan heeft ie nog minder vermogen en valt ie uit als ik de choke uit trek.
 

Ik kan nog niet echt rijden op de vespa aangezien ik er nog een kenteken voor aan moet vragen maar een beetje achterom op een pad gaat wel, ik zou graag de scooter goed hebben lopen voor ik er mee naar de RDW ga voor keuring en kenteken.

 

Hoe zou ik moeten beginnen met afstellen? ik heb de mengselverhoudingsschroef terug gedraaid en vervolgens anderhalve slag open, ik merk weinig verschil qua loop met die schroef een slag verder open en alle standen ertussenin. Ik vermoed dat er ergens toch nog valse lucht getrokken wordt (die aansluiting op het spruitstuk met die klemring is best een crime) maar voordat ik daar ga kloten wil ik zeker weten dat ik alle andere (instelbare) zaken op orde heb.

Het carburateur is helemaal uit elkaar geweest en ultrasoon gereinigd. Verder ook daar nieuwe ringen in geplaatst. ook is het carburateur volledig origineel, evenals het luchtfilter, cilinder en uitlaat dus dat zou met elkaar moeten werken.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp. Ondertussen ben ik wat plaatjes aan het uploaden want foto's zijn toch ook altijd leuk om te zien!

Link naar reactie

Ok, opgelost, ik had het carburateur ultrasoon gereinigd maar heb hem daarna stomgenoegniet even schoongespoten dus al die losgeweekte troep zat nog overal. Heb hem met de compressor op alle kanaaltjes even doorgespoten en nu loopt ie als een trein.

Nu kenteken aanvragen en lekker rijden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...