Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Anti-diefstal voor PX-PK


Koala2

Aanbevolen berichten

Persoonlijk vind ik het geen domme vraag. Aan de andere kant bestaan er volgens mij geen domme vragen, maar alleen domme antwoorden.

Ik begrijp de werking ook niet, en heb daarvoor een mailtje naar Italie gestuurd. Dit is het antwoord : "to fit art. 134 in your Vespa PX you need to do a hole in a wheel rim to insert the items". Mooi antwoord, maar ik begrijp het nog steeds niet.

Groeten

Link naar reactie

Hmm... Op zijn minst idd nogal cryptisch. Dat 'do a hole in a wheel rim' staat mij in elk geval toch niet zo aan. Bedoelen ze dat je moet gaan boren of zo? Of is mijn kennis van Italiaans Engels dan toch zo beperkt als ik dacht? ;-) Lucas, heb jij nog fantastische tips over dit anders wel redelijk interessant slot?

Link naar reactie

't Is blijkbaar wel zo dat je dus een gat in je velg moet boren om het uiteinde er door te steken en dan komt de haak zelf rond je voorvork. Moet dus het voorwieleke telkens ook nog op de juiste positie krijgen. Soort kruising tussen een remschijfslot en een wielklem.

Link naar reactie

Niks met stuurslot te zien. Het gaat enkel om de juiste 'draai'stand niet om of je stuur nu schuins of recht staat. Vermits de haak rond de vork moet en het lange eind dan door het geboorde gat in de velg (waar het hangslot langs de andere zijde van de velg dan het uitnemen gaat beletten) moet je wiel in de juiste stand gerold worden. Altijd wa moeilijker bij een vespa op staander vermits die op dat voorwiel steunt! Je hebt wel twee goeie standen omdat het niet uitmaakt of de haak linksom of rechtsom rond de vork komt te zitten én een beetje speling omdat de haak ruimer is dan net passend om de vork.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...