olivier_vespa Geplaatst: 4 november 2010 Delen Geplaatst: 4 november 2010 Hallo, paar vraagjes over het plaatsen van de uitlaat ( vespa gts 300 ie. super sport ): 1) ik las dat je de batterij moet afkoppelen om ' de computer te resetten' , is dit zo ? 2) kheb ook iets hoord over een bepaalde chip/kabeltje in de uitlaat ( of dat met de uitlaat te maken heeft ) wat moet daar mee gebeuren ? 3) is er een pakking nodig ? verder nog tips / things to do voor om de uitlaat te plaatsen ? bedankt ! Grtz Olivier Link naar reactie
mgent Geplaatst: 4 november 2010 Delen Geplaatst: 4 november 2010 Batterij afkoppelen voor zeker 15 minuten. Verder oude uitlaat er af en nieuwe er op. Is alles wat er dient te gebeuren. Bij 250/300 geen pakking. Link naar reactie
olivier_vespa Geplaatst: 4 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2010 Is dit om de computer te resetten dat hij afgekoppeld moet worden ? Link naar reactie
AJ Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 Goh,,, Wat gewelldig is dit Forum toch, Heb ook andere uitlaat gekocht,Die ga ik er van de week op zetten,Giannelli Iperscooter, Nooit geweten dat die accu los moet,en geen pakking... Ben benieuwd hoe het zou gaan klinken en rijden, Maar kan voorlopig even niets,lig zelf in de kreukels, Zodra de uitlaat er op zit zal foto plaatsen, Groet,AJ Link naar reactie
mgent Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 Zou er zo moeten uitzien dan. Link naar reactie
olivier_vespa Geplaatst: 5 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2010 nice uitlaat ! heb net ng iets gelezen van een 'lambda chip ' in de uitlaat ! wat is dit ? Link naar reactie
mgent Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 Lambda sonde, niets van aantrekken, zit gemonteerd in het stuk waar de uitlaat opgeschoven wordt. De sonde meet het aandeel zuurstof in het uitlaatgas en geeft deze door aan het motormanagement. De lambdawaarde is een indicator voor de effectiviteit van de verbranding. Kleine afwijkingen worden door het motormanagement bijgestuurd door de samenstelling van brandstof en lucht aan te passen. Link naar reactie
Alain 068 Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 chique... .!!!! Link naar reactie
Sylvester Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 heeft absoluut geen nut om de accu af te koppelen,bij het monteren van de uitlaat kan je maar 1 ding fout doen en dat is de stekker van je lambasonde uittrekken terwijl het contact nog aanstaat buiten dat kan je helemaal niets mis doen. computer kan ook helemaal niet gereset worden door accu los te koppelen. bij een motorische verandering past het motormanagement zichzelf aan na enkele kilometers of kan je meteen reseten met behulp van navigator,accu loskoppelen gaat daar niets aan veranderen. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 8 november 2010 Delen Geplaatst: 8 november 2010 Hoi, Heb de Giannelli ook geplaatst,Tenminste mijn Vriendin... Staat gewelldig,alleen nu is mijn eigen Laptop ontploft,Heb dus nog geen foto's van, Heb voor de zekerheid wel de Plus pool vd accu afgehaald, Nog niet mee gereden,alleen gestartt in huis... (Klinkt goed!!!) Groet,AJ Ps.Wat is "Navigator"? Link naar reactie
KaBé Geplaatst: 8 november 2010 Delen Geplaatst: 8 november 2010 Hoe klinkt deze ? Plaats eens een geluidsfragmentje op het forum ? Ze ziet er wel super uit ... Link naar reactie
olivier_vespa Geplaatst: 8 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2010 Dus : -batterij nie afkoppelen -contact afleggen -niet aan lambdasonde komen thanx ! Link naar reactie
Sylvester Geplaatst: 8 november 2010 Delen Geplaatst: 8 november 2010 kan geen kwaad van lambasonde te demonteren of af te koppelen zolang je je contact niet aanzet,wanneer je dit wel doet slaat hij enkel een foutcode op in het geheugen,wanneer ge de lambasonde weer aankoppelt zal de fout niet meer actief zijn maar wel nog in het geheugen zitten met andere woorden,vervang je de uitlaat zoals het normaal moet is er geen enkel probleem je koppelt toch ook niet je accu los om je achterband te vervangen? Link naar reactie
Vespa-Viking Geplaatst: 8 november 2010 Delen Geplaatst: 8 november 2010 @Sylvester,nogmaals de vraag van AJ herhalen,want dit interesseert mij ook,wat bedoel je met "Navigator" om te resetten ? grt Eric Link naar reactie
Sylvester Geplaatst: 9 november 2010 Delen Geplaatst: 9 november 2010 @Sylvester,nogmaals de vraag van AJ herhalen,want dit interesseert mij ook,wat bedoel je met "Navigator" om te resetten ?grt Eric vroeger werd de digitek gebruikt vespa uit te lezen,sinds ongeveer een jaartje is de navigator uit,is een meer geavanceerde versie,is verbinding tussen het voertuig en pc,met dit programma op pc heb je veel meer mogelijkheden en op bepaalde modellen kan je de digitek ook niet meer gebruiken(bv de vespa s,als deze een foutcode heeft zet het zelfs zijn ontsteking later en heb je slechtere rijprestatie's). haal je helmbak er eens uit en op de linkerkant in je chassis zal je een stekkertje zien zitten met normaalgezien een klein beschermkapje over,dit is de diagnosestekker. met de navigator kan je alle parameters zien(bv tps signaal,inspuitmoment,voorontsteking e.d.),status van de meeste onderdelen(benzinepomp aan,aan/uitknop op het stuur enz),kan je ook foutcode's mee uitlezen en wissen en bepaalde onderdelen testen zoals benzinepomp of ventilator laten draaien,injector activeren enz. Link naar reactie
Sylvester Geplaatst: 9 november 2010 Delen Geplaatst: 9 november 2010 even opgezocht via internet,de texa navigator: http://www.mavericktechnology.co.uk/product/navigator-txt de versie van piaggio kan je gebruiken voor alle piaggio scooters(dus ook vespa en gilera) en daarbuiten nog voor aprilia,derbi en motoguzzi Link naar reactie
Vespa-Viking Geplaatst: 9 november 2010 Delen Geplaatst: 9 november 2010 @Sylvester:bedankt voor je professionele uitleg. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 9 november 2010 Delen Geplaatst: 9 november 2010 Oke,nu snap ik het... Word de laatste tijd wel gestoord van alle elektronika & injectie zooi in de 2 wielers,!!! Kan tegenwoordig met de Harley's en het andere spul niet zo maar even ander uitlaatje er op gooien,zonder te Mappen,Fine tunnen,Uitlezen,Dyna run's en ander geouwehoer... Ga weer terug naar de Carberateur denk ik... Greets, AJ Link naar reactie
Sylvester Geplaatst: 9 november 2010 Delen Geplaatst: 9 november 2010 de vespa s 50cc 4t 4v heeft een carburator.. maar de remlucht ervan wordt wel aangestuurd voor een solenoïde klep die weer door een computer geregeld wordt Link naar reactie
Sylvester Geplaatst: 9 november 2010 Delen Geplaatst: 9 november 2010 @Sylvester:bedankt voor je professionele uitleg. graag gedaan,toch beetje mijn kennis proberen te delen Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.