Twostroke Geplaatst: 10 april 2009 Delen Geplaatst: 10 april 2009 Ik zit met een probleem met mijn GTS 125 Ik zag dat de uitlaat niet 100% goed aangesloten zat en dat er uitlaatgassen ontsnapten via het puntje van de inkepingen waar je je uitlaatpijp naar de motor toe aansluit. Dus ik naar de dealer om zo'n ringetje (hoe noemt dat eigenlijk? pakking?) te halen zodat de pijp nauw aansluit (zonder gaat niet, spant niet hard genoeg). Maar nu zie ik dat ik die er niet vlot in krijg. Die 'buis' lijkt te smal??? Hoe los ik dit op? Als ik dat ringetje wat naar binnen duw past de uitlaat buis er niet meer in dus dat lukt ook niet. Ik heb een LV 4 Road uitlaat, maar het de dikte van die buis vergeleken met de originele, identieke diameter, dus daar kan het ook niet aan liggen. Blijkbaar moet op bv de 250cc zo'n ringetje er niet tussen, kan je zo inschuiven, maar bij de 125 moet dat dus blijkbaar wel? Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Anders moet ik de garage mijn Vespa laten ophalen, en dat gaat wel wat kosten denk ik. Maar als het moet dan moet het natuurlijk... Link naar reactie
Twostroke Geplaatst: 10 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2009 Update: op GTS Owners club lees ik dat ze tools gebruiken om die aansluiting open te plooien. Iemand een idee hoe je dat best doet? Morgen alvast ergens proberen zo'n pakking vast te krijgen... Link naar reactie
Twostroke Geplaatst: 11 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2009 Ondertussen staat 'ie er terug op. Maar nu merk ik dat er was gas ontsnapt daar waar mijn uitlaat 'pot' overgaat in de buis. Heb hem aangespannen als ie warm was, en hij lijkt muurvast te zitten, maar toch voel ik nog een briesje. Kan dat kwaad? Zal hem na 100km nog is checken. Groeten Benny Link naar reactie
Twostroke Geplaatst: 12 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2009 nu lijkt ie wel vast(er) te zitten... fingers crossed Link naar reactie
vespavino Geplaatst: 3 mei 2009 Delen Geplaatst: 3 mei 2009 Met wat aanwijzigingen van mijn dealer heb ik deze pakking op mijn 250GTS voor de eerste keer zelf gestoken . Ik heb deze pakking in de buis komende van de knalpot gestoken,na eerst opengeplooid te hebben en zowel binnen als buitenkant met vet te hebben ingesmeerd.Deze heb ik dan met een waterpomptang terug dichtgenepen.Voorzichtig teruggeplaatst en volledig dicht gekregen. Wanneer deze begint te fitten ( vrij snel wat het is al de 5de dichting op 15000 km)trekt hij minder snel op. Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 3 mei 2009 Delen Geplaatst: 3 mei 2009 Gaat het hier over een Leovince? Want voor een Leovince op een 250cc is er geen pakking,niks open te plooien en niks dicht te plooien. Gewoon plug and play Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.