dimi trip Geplaatst: 27 oktober 2008 Delen Geplaatst: 27 oktober 2008 Ik wil graag een PK50XL invoeren uit Nederland.Is hier enkel dan het GVA voor nodig? is dat dan automatisch klasse B? kan je ook een Klasse B nadien laten inschrijven met plaat als je er andere cilinder onderplaatst? Bedankt 1) gelijkvormigheidsattest kennen ze niet in nederland, en in principe zou je het voor een nederlandse zelfs niet kunnen aanvragen via een dealer, maar ik heb gehoord dat het bij vespa's soms wel lukt. Voor 50cc 'zou' dat voldoende zijn. Als je er niet via een dealer aan kan geraken, dan zal je via de douane moeten, en dan een valideringsprocedure-A moeten volgen (googel maar eens). Er zullen vast een hoop mensen zijn die tegen je zullen zeggen dat je ook gewoon naar de verzekering kan gaan en er zo mee rondrijden. Inderdaad, tot 2010. Tegen dan moet je voor zo'n scooter ook een plaat hebben, en die ga je niet krijgen zolang je bovenstaande niet hebt gedaan. Wees gewaarschuwd. Zorg in elk geval dat je het VOLLEDIGE (deel 1-2 én 3) kentekenbewijs hebt. (ik neem aan dat het nederlandse kentekenbewijs voor 50cc hetzelfde is als voor motoren?) 2) ja, die zal automatisch als klasse-B belgië binnenkomen. 3) nee... jammer genoeg niet, of toch niet zoals jij bedoelt. zoals ik zei krijgt hij volgend jaar een plaat, maar hij blijft klasse-B, met alle beperkingen die daarop gelden. Géén motorplaat. Link naar reactie
mercedes green Geplaatst: 6 december 2008 Delen Geplaatst: 6 december 2008 zelf heb ik nooit problemen gehad. vb: ge zecht tegen de verzekering da je brommer van voor 70 ofzo is en dat er geen gelijkvormigheids attest was, kan je hem gewoon verzekeren. of je gaat naar een vespa dealer en kleemt da je de papieren bent kwijtgespeelt, of je doet gewoon je verhaal maar zolang je verzekerd bent en een rijbewijs hebt gene stress. Link naar reactie
Cult Geplaatst: 6 december 2008 Delen Geplaatst: 6 december 2008 haha die sms taal is wel bangelijk.. je "zecht" je "kleemt" ... sorry,beroepsmisvorming... Link naar reactie
yannickpeeters Geplaatst: 28 april 2009 Delen Geplaatst: 28 april 2009 klemen is niet zo gemakkelijk wanneer je vespa een italiaans model is dat niet in Belgie werd gemaakt. Dan kan dit zoals in mijn geval niet via een piaggio dealer worden ingeschreven worden. Ik zoek nog steeds een juiste methode. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.