Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Integrale helm.


Koala2

Aanbevolen berichten

Voortgaande op het enthousiasme en de raad van sommige forummers heb ik me laten verleiden tot het aankopen van ene integrale systeem helm.

Grapje riskeert me duur te staan te komen. Niet de helm want die heb ik uit de Lidl meegenomen.(BSquare V400)

Ik voel me als een paard maar dan met drie ooglappen, ik zie niks meer links of rechts maar ook niet naar onder. Bovendien komt er bijna geen geluid naar binnen en niks zuchtje wind. Bijgevolg bol ik hier bijna constant tegen zo'n 80 à 105 per uur rond waar ik maar vijftig mag ... want ik zie mijn snelheidsmetertke niet meer en hoor mijn moteurke ook niet hard grommen.

In 't begin zag ik zelfs geen steek meer in mijn spiegels maar dat heb ik geregeld gekregen. Ik overweeg wel zijkijkspiegels te monteren (naar 'achteruitkijkspiegels')mintens naar de rechterzijde, kwestie van die voorrang te kunnen verlenen.

Voor de rest is het ding idd stukken comfortabeler dan mijn jethelmen. En waar ik bang was voor een beslagen vizier : niks van aan voor zover ik het viziertje één klein klipje omhoog zet. Tijdens het rijden mag het dicht maar bij stilstand niet, dan dampt het boeltje wel aan.

Link naar reactie

Als je nu eens bij het enige deftige beschermingsmiddel, uw helm, niet naar de Lidl had geweest maar naar een deftige motorzaak. Daar hadden verkopers jou kunnen helpen en had je verschillende modellen kunnen passen. Ik rijd al 20 jaar met een integraal helm en heb nog nooit één van jouw problemen ondervonden.

Link naar reactie

Snap uw probleem totaal niet, heb dezelfde helm gekocht voor de koude of natte dagen t'is natuurlijk geen topkwaliteit maar prijs/kwaliteit goed zou ik zeggen.

Een jethelm type momodesign is natuurlijk veel confortabelder en zeker een goede investering voor de warmere dagen en ja het zicht is ook beter.

Maar om nu te zeggen dat diene integraal van de lidl slecht is???????????

Denk dat je voor minder dan 150 euro zeker geen betere gaat vinden in de speciaalzaak , heb de goedkoopste airoh gepast en was zeker niet onder de indruk,maar voor 400/500 euro zul je zeker wel wat beter vinden .

Oja hij is ECE gekeurd wat je van die rijstkommetjes waar sommige met rondrijden niet kan zeggen!

Link naar reactie

hoeveel was die helm van de lidl? 59 geloof ik he?

is toch een mooie prijs vind ik, en als ie gaat beslaan kun je er een antifog velletje in plakken

vrienden van me rijden met legerhelmen rond op de vespa..haha

Link naar reactie

@ FastPX : Ik heb nog geen, ook niet dure, syteemhelm gezien met een groter 'scherm', dus het gezichtsveld zal bij allen ongeveer hetzelfde zijn en om je snelheidsmeter in de gaten te kunnen houden is het bij allemaal kop inclineren want naar beneden kijken met de oogjes alleen levert niks op dan een scheel gezicht op de binnenkant van je helm. Een klassieke integraalhelm heeft meestal een iets breder gezichtsveld maar ik moet daarin een maat nemen die me niet past (te groot) om mijn kop er in te krijgen en dan zit de helm een beetje te losjes op mijn koppeke (punthoofd en flaporen !)

@ Velcro : allez joeng, ik ben juist enthousiast over dienen helm (evenzeer trouwens als over de jet-helm die ze twee jaar geleden brachten en die stukken beter is dan de Vespa-OEM-helm die ik had (nog heb voor m'as-tu-vu uitstapjes ...) alleen blijf ik er bij dat door de geluidsisolatie en het niet-meterke-kunnen-zien ik constant te hard aan 't vlammen ben. Ik heb bij Vanzeebroek zowat alle dure systeemhelmen uitgeprobeerd en de enige die me beter lijkt dan deze is die meest geluidsarme van ik weetnietmeerwiejuist (een Duitsklinkende naam) die zowat 500 Euro kost.

@ VictorScheren : Ik vind dat deze helm juist heel goed presteert qua niet-aanslaan van het vizier. Bij het frisse weertje van deze morgen besloeg wel mijn bril bij het stilstaan, niet het vizier, en zodra ik weer reed verdween de wasem van mijn brilleke ook nog.

Link naar reactie
De perfecte combinatie veiligheid-zicht lijkt mij toch die jethelm van Schuberth.

Yep, een tevreden klant, geschikt voor motor en Vespa.

Voordien had ik systeemhelm IV van BMW die je ook kon ombouwen tot jethelm.

Niet tevreden over, zwaar, aandampen en na 2jaar de scharnieren al moeten vervangen.

Link naar reactie

Wat een bullshit allemaal. Helm van Lidl is voorzien van een europese keuring, denken jullie nu echt dat ze brol kunnen verkopen ! Had een gesprek met een kennis van mij uit een motorzaak en deze vertelde mij dat voor de helm zeer goede kwaliteit heeft en getest is geweest in Duitsland en daar zeeeer goede scores haalde. Dat hij deze voor die prijs nog niet kan inkopen.

Ik heb zelf reeds verschillende zaken gekocht van Lidl en Aldi en steeds zeer tevreden van deze artikelen.

grtz

Link naar reactie

Laat de mensen toch kopen wat ze willen, goedgekeurd of niet, dat is toch ieder zijn eigen goesting.

Als ik nu zin heb om met een oude Duitse helm rond te rijden, of zonder licht, of op één wiel, dan doe ik dat toch, tot ik tegen de lamp (Politie) loop. Maar dan ga ik ook niet komen klagen hé.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...