Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Omgekeerd: die scheur is het resultaat van jaaahaaren getril.
  3. DD_ves

    Project 1963 vbb2t

    Ook goed nieuws.. Resonantie zit denk ik toch voor 100% in de scheur in het beenschild.
  4. DD_ves

    Project 1963 vbb2t

    Ook wel klein tegenslagske gehad. Had een nieuwe lamp gekocht, want de oude is verroest vanbinnen. Zet die erop, en de gaten komen niet overeen. Heb die gaten willen aanpassen, en vakkundig mijn nieuwe lamp om zeep geholpen. Blijkt dat in mijn stuur, er een vijs is afgebroken, en 1 van de vorige eigenaars een nieuw gat heeft bijgeboord... Ik heb die schroef er willen uitboren, maar ook dat is niet gelukt. Ik weet van mezelf dat als ik er te lang mee bezig ben, ik dan dingen riskeer kapot te maken. Heb dus maar mijn oude ring en de nieuwe koplamp voorlopig teruggezet. Zal later nog eens proberen...
  5. stroobants

    Vespa px

    Hallo allemaal Na jaren twijfelen toch een vespa aangeschaft, is een px van 87. Zit een T5 motor in aangekocht bij SDN in stevoort, moet zeggen voor nooit met een geschakelde vespa gereden te hebben was het een avontuur om thuis van de shop te raken. Wat een beest van een motor is me da ... . Nu best nog wat oefenen om de zaak onder controle te houden Kan zijn dat hij volgende jaar een lakopfrissing krijgt maar nu gaat m een tijdje zo blijven...
  6. pdvd

    Rubbers in cilinderkop

    Ik heb er inmiddels wat besteld. Benieuwd of het iets doet op mijn P200E
  7. DD_ves

    Project 1963 vbb2t

    Zat ik ook aan te denken. Maar er zitten enkel links gaten. Maar las net dat dat zo hoort om "amazone te rijden"
  8. Misschien voor zo’n voetensteun?
  9. Te koop: bagagerek Cuppini met houder voor reservewiel. Beetje geoxideerd hier en daar maar verder in perfecte staat. (De tape rond de onderste spanstangen was om de lak van mijn Vespa te bescherme) . Rekje was gemonteerd op een primavera, maar volgens SIP is dit eerder een model voor VNA/VNB (het onderste op de screenshot)? Past volgens mij op beide. €20, op te halen in Schoten.
  10. DD_ves

    Project 1963 vbb2t

    Vandaag de linkerbil aangepakt! Uiterlijk ongeveer gelijk aan de rechter. Zo goed als geen plamuur gevonden op deze. Wel 3 extra gaten gevonden. Iemand een idee waar die voor zouden kunnen dienen?
  11. Yes! Zonder die dempers rinkelt mijn T5 zoals het hoofd van George Foreman na een uppercut van Mohammed Ali. #oldschoolreference #ouwezak
  12. Het is geen 'stel'. Omdat je een GT motor hebt neig ik nu eerder naar Indonesie. Dingen zijn gemaakt geweest in 1 van de fabrieken die Piaggio had in onder andere Indie, Indonesie, Singapore, Taiwan enz. en dat doet er ook niet toe. Het gaat over de kwaliteit van de restauratie. De meeste argumenten over dit soort scooters zijn tot vervelens toe al becommentarieerd, er is zelfs een heel subforum over https://www.vespaforum.be/index.php?/forum/39-aziatische-restauraties/ t'is goed weer, verder geen geld of tijd insteken. gewoon mee rijden en genieten, en bij de aankoop van de volgende vespa misschien even verder kijken
  13. Zoals Elsa uit 'Frozen' zong: "Let it go, let it gooooooo' en hopen dat je niet teveel hebt betaald?
  14. Voor je een halve dag heen-en-weer knalt: hef de tank es uit het frame en schek de benzineleiding op een luchtbel net onder de kraan; vrij courant na het lossen van de leiding (bvb. om een carbu te wisselen).
  15. Gewoon terug langsgaan, Maken er geen probleem van
  16. 2 weken geleden mijn Vespa een beurt laten geven bij maskes. Er is daar een nieuwe carburateur op gezet en nu start hij slecht. Ze hebben daar de sproeierbezetting aangepast voor een sip roaduitlaat
  17. Gooi die Shinko’s er ASAP af. Een slechtere band is moeilijk te vinden (spekglad vanzodra er 1 druppel tegen valt en slappe zijwanden).
  18. It doesn’t get more Curry then this, mate...
  19. Ok, dan zit er iig het verkeerde blok onder, is van een Vespa 125 GT uit 1968: Mocht he het frame nummer niet goed kunnen lezen, lak licht opschuren met korrel 1200, totdat je alles goed kan ontcijferen. Moet in het frame gestanst staan, 9/10 keer duidelijk leesbaar te maken. Waar zit het framenummer bij deze scooter? (foto?)
  20. Nero, Vespa is in 2006 in Nederland geïmporteerd en heeft sindsdien ook een kenteken. De cijfers van het chassisnummer zijn nog steeds te lezen, alleen de letters die er bij horen niet. Ik weet niet uit welk land hij komt (RDW geeft daar geen info over), maar stel dat het er eentje zou zijn die uit een van de "landen" komt, waarom zou je hem dan niet restaureren? Dingen zijn allemaal gemaakt in Italië en over de hele wereld geëxporteerd. Overigens lees ik regelmatig op forums dat het chassisnummer weggeroest is! Dat van 2 Vespa frames 1 maken kan ook in Europa gebeuren. Persoonlijk denk ik niet dat dit bij mij het geval is, maar dat weet ik pas als alle lak is verwijderd. Bedankt voor jullie reacties. Henk
  21. Ik gok ook dat het een VBB(150) is, al dan niet van bij Bajaj het is sowiso een aziatische import, of iemand met een dosis donkere humor heeft ze gerestaureerd om op een aziatische import te lijken wat is het motornummer?
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...