Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Of een gereviseerde P200E van de eerste reeks (nog met remvattingen die voorzien zijn op 8” ombouw zonder vijlwerk). (Ik heb een zowel een gereviseerde PX125 als P200E op overschot, just in case...)
  3. Today
  4. Maar waar te vinden? Ben al weken aan het kijken..
  5. Zou zelf eerder gaan voor een px150 blok, die koop je voor niet al te veel. Daarmee kun je met een 177cc meer dan genoeg vermogen uithalen en ben je 1000 - 1500 klaar afhankelijk van je setup.
  6. Las het daarjuist op GSF (maar ik ben niet zo goed in Duits), zag er ingewikkeld uit... https://www.vespa-t5.org/mechanik/oelpumpe-stillegen/
  7. Oliepomp kan je afkoppelen...
  8. Merci! Zou het kunnen dat LML 150cc 5 ports niet zonder oliepomp te krijgen zijn? Ik wil liefst zelf blijven mengen.
  9. Update Heb de relais nu verwijderd en heb vonk kan dus starten en de motor weer uitschakelen. Maar nu werken mijn lichten niet meer... . Heb ik ergens een aarding gemist? Of toch ergens iets verkeerd aan gesloten. De claxon werkt dan weer wel. Tips welkom. Mvg Els
  10. DD_ves

    Project 1963 vbb2t

    Ik zeg het ook vrijwel nooit. Maar hier vond ik het gewoon interressant dat hij wel op een vespa durft te zitten, maar niet op een bmw bvb
  11. Yesterday
  12. Bowyer

    Project 1963 vbb2t

    quote;"Max heeft autisme " Mijn zoon ook alleen ik zeg dat maar zeer zelden, laat ze daar zelf maar achter komen als dat nodig mocht zijn. Als je dat bij voorbaat al zegt dan druk je gelijk een stempel op zijn kop zo van "ik ben niet goed wijs". Inmiddels is die van mij bijna 18 en is leiding bij scouting en heeft een redelijke baan als elektricien. Soms helpt het echt door er geen nadruk op te leggen. Wat betreft het laswerk, iemand zoeken die goed met een tig lasapparaat overweg kan en het in stukje laten lassen. Als je het in één keer doet word de plaat te heet en gaat hij trekken en of verlies je te veel verf in de omtrek. Paar keer een klein stukje en tussendoor een pilsje.
  13. Als je dan toch echt van je geld af wil steek dan gelijke een px 200 blok met een dikke cilinder en aangepaste krukas etc onder uw vespa. Wel ook de remmerij aanpassen en ik zou dan voor 10 inch gaan. Een leek ziet het verschil tussen origineel en opgefokt toch niet, en u kunt dan er toch eens één op zijn(of haar) neus laten kijken bij het verkeerslicht Je kan ook je originele blokje reviseren en een elektronische ontsteking plaatsen en er gewoon van genieten. Ps; ik zou het laatste doen. Als je hard wil gaan gewoon een dikke jap kopen.
  14. LML 150cc 5-poort! Eenvoudig om te bouwen naar 8” met remplaat, -blokken, hub en trommel van je VBB. Met een semi-expansieuitlaatje zit je in de buurt van 11~12pk. Goes like a rocket! Bij die losse LML blokjes vervang ik wel meteen de stator met een (mistens OEM) Piaggio exemplaar (bij de originele A en IT markering absoluut onbetrouwbaar), bobijn en regulator (Ducati geeft merkelijk hoger voltage), carterolie (Indische palmolie/suikerstroop er meteen uit) en bougie. De krukassen zijn tegenwoordig wél van behoorlijke kwaliteit. De meegeleverde uitlaat heeft alleen als paperweight enige meerwaarde. Die 5-poorts geeft meer dan voldoende power op 8”. 177 5-poort combinaties reserveer je best voor 10” configuraties. Besides the point. Omgekeerd. ‘t Is brol maar een bom voor wat ze maar kost. (Op flessen getrokken; mits goeie rodage heb je een prijs/kwaliteit een interessante upgrade).
  15. DD_ves

    Project 1963 vbb2t

    Mijn zoon Maxim (12) op de VBB! Max heeft autisme en is altijd bang geweest van mijn motors, maar niet van de Vespa! De motor draaide en hij was zelfs gas aan het geven!
  16. nero

    Motor opties 1963 vbb

    Je kan ook beginnen met een volledige revisie te doen (zeker aangeraden bij tuning), een elektronische ontsteking van Pinasco of een Vespatronic te steken en eventueel gewoon een p&p- kitje met iets meer poorten/ en of cilinderinhoud. Gecombineerd met de juiste uitlaat gaat dit al een wereld van verschil geven. Groetjes, nero.
  17. Dat nummer is inderdaad een controlenummer dat in Italië werd ingeslagen. Heeft niks met Misa te maken, want ook Italiaanse Vespa's hebben een dergelijk nummer. Begint vaak met een 5, gevolgd door een letter van het alfabet en daarna opnieuw een aantal cijfers. Is weinig uit af te leiden. Het framenummer is 1960 en eerste maal ingeschreven in 1961. Alles heel normaal hoor. De kleuren voor een Misa VNA of VNB zijn grijswit, lichtblauw en metallic blauw. Voor een dergelijke kleur kan je best de lak van een originele Misa Vna/Vnb inscannen
  18. 8 inch in 10 inch scooter ziet er wat goofy uit, voor setups kan je inspiratie opdoen op largeframesetup (niet als ultieme waarheid aannemen maar ook zelf nadenken) en wordt lid van gsf, erg veel zeer grundliche tuning setups, en veel threads met duidelijke info. Het issue bij tuning is wel, kost duur, geen garanties!! Safe tunen is bv met dr177, maar is geen hoogvlieger qua prestaties. Malossi cilinder sets zijn vaak wel de favoriet idd. 8 inch banden en mega veel power zou ik niet doen, dus zou het bij bv de dr177 laten. Veel meer power en dan wordt het verstandig om een scooter met 10inch banden te kiezen, oftewel Sprint of GL.
  19. Gio

    Motor opties 1963 vbb

    Dat is wat je het liefst ziet , en uiteraard veiligheid eerst. Ik heb een op 10 inch omgebouwd, met een 200 eronder. En de andere op 8 inch gelaten met een 177 kit. Is ook niet ideaal voor rem prestaties, maar vooral voor het uiterlijk gegaan. Waardoor een andere potje gestoken dat je sterk op een vnb look bleef. En zonder dat je uitlaat de weg raakt bij remmen of met 2 man erop zit. Dit stoorde me enorm.
  20. Deze hierboven is zonder automix. Ik weet niet goed of ik bij 8" moet blijven of beter 10" steek. Als ik voor zo'n PX motor ga, dan moet ik ofwel de achterkant terug ombouwen naar 8" of de voorkant naar 10". Ik blijf fan van de 8" look, maar denk dat 10" wel veiliger is als ik de motor zo ga kietelen...
  21. Ik verkies liever een boek in handen dan een e-book. Het echte boek stond tot een paar dagen terug ook op bol.com aan de schandalige prijs van 55€ trouwens. Toch verkocht blijkbaar.
  22. Gio

    Motor opties 1963 vbb

    Kan wel gaan, maar zonder auto mix in uw geval. Of de automatische oliemengsel afkoppelen. Maar hier weet ik het ook niet . Maar was ook niet een groot probleem om het te doen. En weet niet of je 8 inch heb , anders hier ook wat ingrepen doen + blokje openen door een andere vertanding te steken, maar hier ben ik ook geen meester in . Wel ook eens gedaan via hulp van de forumleden. Andere remblokken voor van achter, dit alleen voor 8 inch he .
  23. Is dit bvb een leuke setup? Zit ik daarmee dan in de goeie richting?
  24. Buitenkabel los in stuurhuis ? , gebeurt wel meer
  25. Bij bol.com verkopen ze het als e-book. Ik dacht aan vroeger en nostalgisch “Van Pool tot Evenaar” was een programma op TV. Vandaar de verwarring.
  26. Als ik me niet vergis, past gewoon alles vanaf de P(X) serie motoren onder de oude largeframe frames. (ik heb een Vespa Sprint uit 1966, met gemoderniseerd PX150 blok gemonteerd, past perfect zonder aanpassingen aan het frame of billen) Bij wideframe Vespas heb je een adapter voor de P(X) serie motoren. Alleen om een PX motor in een smallframe te monteren zul je het frame flink moeten aanpassen dmv slijpen/lassen etc. (VNB is largeframe)
  27. Op het moment dat je dat probeert om in 1 te zetten draaien de wielen dan ? Als je kijkt hoe een versnellingen van een Vespa is opgebouwd , dan kan het zijn dat de tandwielen niet op lijn zitten met het schakelkruis wanneer het achterwiel draaid kan het zijn dat ze weer in lijn komen en wel pakken grtz sidvespa
  28. Wat past er eigenlijk "plug & play"? Ik lees bvb bij onderstaande motor (LML P150X) dat je voor een installatie in een VBB "Frame & Side panel modifications" moet uitvoeren. https://www.sip-scootershop.com/en/products/engine+lml+for+vespa+p150x_78005500 Ik vertrouw mezelf om een motor te steken, en de Vespa om te bouwen naar 12V, maar als er aan het frame gelast moet worden, dan moet ik dat laten doen.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...