Ga naar inhoud
Vespaforum.be

gedachten


stanman

Aanbevolen berichten

Ik stel vast dat je de laatste tijd op dit forum best geen vespa te koop zet.

Altijd komen van die reply's met als doel de verkoper en de vespa totaal af te breken, zelfs al is de prijs fair.

Het is nu eenmaal zo dat een vespa op dit ogenblik en al eerder een zeer gewenst object is.

zelf ben ik al 20 jaar met vespa bezig, ik heb ook koopjes gedaan, waar ik zeer tevreden over ben, dat na al die jaren de waarde zo is gestegen is voor iemand die graag nog een vespa wil een zeer spijtig voorval, maar voor de mensen die al jaren een vespa of meerdere vespa's bezitten is het ook een goede belegging geweest, wat in deze tijd ook mooi meegenomen is.

Als er nu iemand hier een Aziatische resto zou aanbieden als zijnde een top restauratie, dan zou ik zeggen go for it en laat blijken dat de echte liefhebber hier niet mee gediend is.

Het is zo dat je al snel 750€ betaald voor een vespa waarvan nog net de motor draait, en dat heb ik het niet over een speciaal modelletje maar bv een P200 of een P125, deze moet dan nog indien gewenst volledig in orde gezet worden, nieuwe lak, lagers, motor revisie enz.. je bent snel 1000€ kwijt, en dan heb je niet overdreven met allerlei bling bling en veel zelf gedaan.

De tijd dat je nog een gs onder het stof van schuur haalt voor 1000fr is al lang voorbij, leer er mee leven.

Dus maak eerst even een rekening alvorens je zever verkoopt over prijzen ect

Met vriendelijke groet

Stanman

Link naar reactie

mee eens,

behalve dan dat ik ik dat juist de slechtste investering ooit vind. Het is pas een investering als je van plan bent ze later te verkopen en daar wringt bij de meeste, zoals ik, het schoentje. Velen van ons kopen en stapelen. Verkopen krijgen we niet over ons hart.

Link naar reactie

Dat klopt, normaal gezien verkoop je niet, maar als je door omstandigheden in financiële problemen komt, of je kind wordt zwaar ziek waardoor vb de medische kosten hoog oplopen, dan ga je eens zien hoe snel ze te koop staan.

Ik zou nog graag willen erop wijzen dat een LML een zeer goed alternatief is voor een vespa, alternatief zeg ik wel, becel op het boterham is niet slecht, maar echte boter smaakt anders.

Dus LML vergelijken met vespa is net zoiets.Ik zeg niet dat lml slecht is ze zijn beter dan de laatste px'n die van de band gerold zijn, dit is iets waar piaggio zwaar in de fout is gegaan, kwalitatief is de vespa altijd zeer geod geweest, de laatste px'n moesten alleen nog snel veel geld opbrengen, en hoe meer ze er nog op de markt kregen zoveel te beter, en dat zie je aan de afwerking en kwaliteit.

Als ik van piaggio was, werd ik wat verlegen

Link naar reactie

Nog even een toevoeging, zodat ik niemand tegen de schenen stamp.

Wie graag een nieuwe scooter wil maar 2 linker handen heeft en toch dat retro gevoel wil beleven, ge gerust voor de LML, niemand zal je ook maar anders bekijken, als je met een LML aan een rit mee doet, de reacties zullen in de meeste gevallen positief zijn (alleen de Modern vespa lovers schijnen er niet zo blij mee te zijn) maar dat heb ik maar van horen zeggen.

Er zijn genoeg adressen waar je de LML kan kopen en testen

Aarschot Classicscooter (importeur)

Stevoort SDN Scootershop

Wie wil mag de lijst aanvullen

Link naar reactie
terechte opmerking, zo was het ook een tijd toen iemand hier een getunede scooter verkocht. Veel gezever.

en ik heb me er ook al aan laten vangen hoor.

Misschien een idee om een topic in vraag&aanbod direct te sluiten na de post.

Als iemand een getude scooter verkoopt, mag er wel gezegd worden dat deze scooter niet meer legaal is voor de openbare weg, hiermee doe je geen afbreuk aan de scooter, het is trouwens aan de verkoper om dit eveneens te melden aan de geïnteresseerde.

Maar we hebben allemaal wel iets aan onze vespa waarmee we tegen de regels rijden.

Link naar reactie
terechte opmerking, zo was het ook een tijd toen iemand hier een getunede scooter verkocht. Veel gezever.

en ik heb me er ook al aan laten vangen hoor.

Misschien een idee om een topic in vraag&aanbod direct te sluiten na de post.

Als iemand een getude scooter verkoopt, mag er wel gezegd worden dat deze scooter niet meer legaal is voor de openbare weg, hiermee doe je geen afbreuk aan de scooter, het is trouwens aan de verkoper om dit eveneens te melden aan de geïnteresseerde.

Maar we hebben allemaal wel iets aan onze vespa waarmee we tegen de regels rijden.

Das waar Stanman, maar het oeverloos zeveren errond met alle pro's, con's, bijgedachten...enz... kunnen beter in een andere rubriek gevoerd worden.

Ik denk dat je in een rubr. vraag&aanbod gewoon de markt moet laten spelen. Als bvb de scooter te duur is dan zal hij na verloop van tijd wel vanzelf zakken in prijs.

Link naar reactie

Als ik ooit ne vespa van mij weg doe zou ik er toch ook proberen zoveel mogelijk uit te halen ( nee ik doe hem niet weg ) .Als er dan op dat moment een gunstig klimaat voor is is dat toch goed meegenomen .Maar dat ge scooters koopt met het oogpunt dat ge er later eens het geld mee uit de mensnen hun zakken gaat schudden vindt ik ook verkeerd, maar ge kunt dat toch niet echt tegenhouden .Het ligt gewoon aan ons om daar in te lopen of niet.

Quick

Link naar reactie
(alleen de Modern vespa lovers schijnen er niet zo blij mee te zijn) maar dat heb ik maar van horen zeggen.

Wie wil mag de lijst aanvullen

MMmm, Stanman, Ik heb daar alvast geen problemen mee.

Maar het is wel waar dat er een soort "hokjesdenken" is ontstaan.

Ik vind dat spijtig.

Uiteindelijk rijden we toch allemaal op een Vespa...of LML...

Dat was als joke bedoeld : )

Je weet toch dat ik de kans niet laat liggen als de modern vespa rijder even kan porren :)

Link naar reactie

Allemaal homo's en janetten die personen die zo'n woekerprijzen durven vragen!!!

Komaan zeg zoveel zijn die scooterkes nu ook weer niet waard hé! Maar tja, vraag en aanbod hé.

Maar het tij zal wel keren zeker als al die hype en trendy mensen weer iets anders ontdekken. ;-)

Link naar reactie

maar met al die nieuwe modellen die piaggio momenteel nog te promoten heeft, zal dat nog even duren denk ik erix...

hoeveel op't forum zijn er hier al niet gepasseerd: "ik heb een gts (of gt, lx, s,...) en nu koop ik mij nog een oldtimer want dat hoort zo!"

Link naar reactie
mee eens,

behalve dan dat ik ik dat juist de slechtste investering ooit vind. Het is pas een investering als je van plan bent ze later te verkopen en daar wringt bij de meeste, zoals ik, het schoentje. Velen van ons kopen en stapelen. Verkopen krijgen we niet over ons hart.

mee eens, het is dan ook geen investering maar een passie.

En iemand die het als zodanig aanziet en hier verzeild geraakt zal dat dan ook snel doorhebben, hopelijk voor hem/haar.

Wat mij opvalt is dat enkel degenen met veel, meestal niet en soms wel zinnige, uitleg en commentaar, de enigen zijn die blijkbaar dat koop/verkoop gedeelte goed lezen. Diegenen die op zoek zijn zetten een vraag topic terwijl er in het aanbod gedeelte soms meerdere vespa's aan hun desiderata voldoen. Maar dat hebben ze dan blijkbaar weer niet gelezen. En vice versa uiteraard.

En dat is dan weer slechts mijn bescheiden vaststelling.

Grtz

Link naar reactie
Diegenen die op zoek zijn zetten een vraag topic terwijl er in het aanbod gedeelte soms meerdere vespa's aan hun desiderata voldoen. Maar dat hebben ze dan blijkbaar weer niet gelezen. En vice versa uiteraard.

Of de meesten hier zijn gewoon te lam om eens verder te kijken dan hun neus lang is...

Link naar reactie

Het is inderdaad geen slecht idee om het vraag en aanbod gedeelte zo te maken dat er een zoekertje kan geplaatst worden en dat het dan diirect gesloten wordt. Op die manier kunnen geïnteresseerden rechtstreeks contact opnemen via PM met de topic starter en worden oeverloze en dikwijls onzinnige discussies vermeden. We weten ondertussen al wel dat je een scooter niet mag opdrijven en dat er malafide handelaars zijn die op slinkse wijze misbruik maken van de onschuldige zieltjes van Vespa-liefhebbers. Dit hoeft niet bij elk topic opnieuw opgerakeld te worden. Maak een apart hoofdstuk over de Aziatische restauraties, over het wel of niet tunen, met onderbouwde juridische opmerkingen, maar hou die discussies uit het Vraag en Aanbod-gedeelte. Dat leest makkelijker, is duidelijker en zo raakt het originele zoekertje niet verloren tussen een hoop off-topic gezwets.

Link naar reactie

Interessant allemaal. Een beetje zoals vraag&aanbod op Belgiumdigital.com, daar wordt een topic ook onmiddellijk gesloten en word je geacht de zaak af te handelen via PM. Ik denk er trouwens aan om iets aparts op te zetten wat vraag&aanbod betreft... met verplichte informatie en gemodereerd. Zonder de juiste info, geen zoekertje. Komt erbij dat ik dan ook de mogelijkheid moet bieden om te PM'en... Stof voor later dus...

Link naar reactie

Is ook op het GSF zo. Zoekertje moet vraagprijs en locatie vermelden. Er moet instaan dat het nergens anders geadverteerd staat en dat het de eigendom is van diegene die de ad plaatst. Terug van boven schuiven van de ad mag pas na 10 dagen.

Ik ben van dezelfde mening, een ad sluiten na de plaatsing kan al dat eindeloos gez**k vermijden. Maar dan wordt het wel niet mogelijk om de ad terug van boven te plaatsen. Of meer details te zetten of zelfs achteraf foto's bij te plaatsen.

Maar in principe gaat het om discipline en dat hebben er hier sommige niet.

Ik plaats een advertentie -- heb je interesse? Vragen stellen staat vrij.

Geen interesse ? Ga aub iemand anders vervelen met uw commentaar.

Link naar reactie

@Designo: je kan er misschien de functie inbouwen dat alleen de topicstarter de nodige bevoegdheid heeft (d.m.v. een paswoord) om de gegevens in het zoekertje aan te passen of te vervolledigen. Het topic zou dan inderdaad slechts kunnen gewijzigd worden door de plaatser en de moderator. De optie om slechts een zoekertje te kunnen plaatsen als aan een aantal criteria wordt voldaan, is volgens mij een extra stap om foute figuren te weren. Er kan aanvullend natuurlijk een apart hoofdstuk aangemaakt worden om info over handelaars uit te wisselen, maar dit lijkt me een beetje dubieus. Er wordt nu al snel met modder gegooid, en wat voor de één een prima handelaar is, zal voor de ander een bedrieger zijn. Je dient ook op te passen met het publiek maken van iemands gegevens, met bijhorende commentaar. Ik ken de wet op de privacy niet, maar ik vermoed dat er wel eens problemen van kunnen komen als je op een publieke site iemand te k*kken zet.

Link naar reactie

Ook ik heb hier al een Vespa te koop geplaatst en gevraagd aan admin om het topic te sluiten om allerhande overbodige reacties te vermijden. A.d.h.v. de PM kon ik merken dat lezers snel denken dat deze verkocht was, net omwille van het feit dat het topic gesloten was. Dus geen zaligmakende oplossing volgens mij.

Link naar reactie
Ook ik heb hier al een Vespa te koop geplaatst en gevraagd aan admin om het topic te sluiten om allerhande overbodige reacties te vermijden. A.d.h.v. de PM kon ik merken dat lezers snel denken dat deze verkocht was, net omwille van het feit dat het topic gesloten was. Dus geen zaligmakende oplossing volgens mij.

Maar als alle topics zouden gesloten blijven is het toch voor iedereen duidelijk. Nu was je een van de enige topics die dicht was...

Link naar reactie
Het is inderdaad geen slecht idee om het vraag en aanbod gedeelte zo te maken dat er een zoekertje kan geplaatst worden en dat het dan direct gesloten wordt. Op die manier kunnen geïnteresseerden rechtstreeks contact opnemen via PM met de topic starter en worden oeverloze en dikwijls onzinnige discussies vermeden.

Maakt dit de weg niet vrij voor handelaars (van oa curry) om gratis topreclame te maken voor hun "koopwaar" zonder dat iemand hierop kan reageren. De curry's uitsluiten lijkt me ook niet mogelijk (wie gaat er uitmaken of een vespa curry is of niet).

Wat voor sommigen saaie posten zijn zonder meerwaarde kan voor de kandidaatkoper (zeker als hij een newby is) wel interessante info zijn. Discuteren over de prijs lijkt me wel overbodig, alhoewel één van de eerste vragen van de kandidaatkoper is: wat is die vespa waard of wat mag ik daar aan geven?

Eigenlijk vind ik dat de verkoper die hier zijn waar (gratis) aanprijst er maar moet tegen kunnen dat zijn vespa eventueel virtueel afgebroken wordt. Dit is ook niet altijd het geval, er zijn hier advertenties waar positief wordt op gepost.

Misschien is het beter de verkoper te verwittigen dat er negatieve commentaren op zijn advertentie kunnen komen...:)

Als er een kandidaatkoper "verloren loopt" tussen al de posts moet hij maar naar "officiële" verkoopsites gaan waar hij alles netjes op een rij kan bekijken.

Dit alles is wel mijn persoonlijke mening! groetjes, nero.

Link naar reactie

Ben ook al geruime tijd met vespa bezig sinds 1992, tot voor kort had ik van een LML nog zelfs ni gehoord. Lijkt mij een goed alternatief voor al die te dure aangeboden scooters. terzijde heb ik mijn PX 200 vorig jaar verkocht aan een andere scooterist voor 500 eu, wel lag hij hellemaal uit mekaar. Maar het belangrijkste is dat hij terug wordt ineen gestoken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...